Našťastie, v tom čase cez most nikto neprechádzal, ale mráz musel prechádzať po chrbte pri predstave, že by lávka spadla vtedy, keď by ňou niekto šiel. Na miesto „činu“ vtedy ako prvá dorazila policajná hliadka, tá ho okamžite uzavrela. Neskôr boli privolaní energetici, ale aj príslušníci Hasičského a záchranného zboru. Našťastie, nikto z nich zasahovať nemusel. Podľa všetkého, príčinou pádu mosta bola únava materiálu. Lávka bola postavená v polovici osemdesiatych rokov, pričom, podľa informácií, ktoré sme dostali od vtedajšej hovorkyne mesta K. Mažáriovej, revízie technického stavu mostov a lávok mesto robí každý rok. Posledná revízia tohto mosta bola 9. novembra 2005.
Už na prvý pohľad bolo jasné, že spadnutá mostná konštrukcia sa nebude dať zrekonštruovať a bude sa musieť postaviť nový most. Prognózy boli, že sa tak stane na jar tohto roku. Mestské zastupiteľstvo v Martine takmer okamžite schválilo prostriedky na vybudovanie nového mosta a tak obyvatelia Priekopy a Vrútok, ktorí lavičku dennodenne používali, ani nemuseli tak dlho čakať. Vo štvrtok minulého týždňa začala dodávateľská firma náročnú montáž novej mostnej konštrukcie, ktorú pomocou obrovského žeriavu museli otočiť o deväťdesiat stupňov a uložiť na pôvodné pilóty. Popoludní sa napli laná žeriavu a začali náročnú operáciu kladenia oceľovej mostnej konštrukcie na pilóty. Stavbyvedúci Ján Sumec nám prezradil, že nová mostná konštrukcia je dlhá 48,5 metra a jej výrobu zvládli v krátkom čase. Vraj najväčší problém bol s nátermi, ktoré pomaly schli. Ale tak to muselo byť, lebo kvalitnou povrchovou úpravou je garantovaná ich životnosť asi 25 rokov. Nová mostná konštrukcia má hmotnosť 28 ton a podľa slov Jána Sumca by mala mať životnosť niekoľko desiatok rokov.
Operácia kladenia mostnej konštrukcie na staré pilóty nebola jednoduchá. Najprv museli robotníci most vyvážiť na lanách žeriavu, potom ho pretočili do montážneho štádia a položili na provizórnu podperu a nakoniec na pilier. Po tomto prišla na rad druhá fáza. Po prestavaní žeriavu sa mostná konštrukcia opäť dostala na laná a pomocou žeriavu ju položili na pomocnú konštrukciu, ktorá bola na druhom brehu Turca. Potom most zasunuli do ložísk. Kým pôvodný most bol lanový, nový bol vyprojektovaný na inom princípe. „Laná sú háklivé na údržbu a tiež sa naťahujú, to treba brať na zreteľ. V tomto prípade bude most zavesený na tzv. krákorci, ktorý bude zakotvený na strane pri benzínovej čerpacej stanici,“ povedal nám Ján Sumec.
Práce na výstavbe nového mosta pokračovali aj cez víkend. Montážnici kládli mostovku z impregnovaného borovicového dreva a v záverečnej fáze namontujú nerezové lanká na zábradlie. Nový most dajú do prevádzky až po kompletnom dokončení a zemných úpravách.(jk)