Automat vám peniaze stále vydá, ale tiež privolá políciu, ktorá vám príde na pomoc. Táto správa bola pred nedávnom vysielaná v TV, pretože málo ľudí využívalo túto skutočnosť, pretože o tom nevedeli a prepošlite, čo najviac ľuďom.“ Tento „mejl“ nedávno koloval po množstve adries elektronickej pošty aj v Turci. Slovenská sporiteľňa ale odporúča klientom, aby sa podľa neho neriadili. Ako nás informovala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Miriam Funová, k jednej platobnej karte je vydaný vždy len jeden jedinečný PIN kód, na základe ktorého bankomaty či POS terminály platbu spracujú. Informácie zverejnené v emaile o odporúčaní opačného zadávania PIN kódu v prípade ohrozenia sú nepravdivé, nezmyselné a nie je to ani technicky možné. Ide o tzv.
hoax, to znamená šírenie poplašnej, nebezpečnej a zbytočnej reťazovej správy. Ak klient využíva platobné karty Slovenskej sporiteľne a trikrát po sebe zadá v bankomatoch tohoto peňažného ústavu nesprávny identifikačný PIN kód, jeho karta bude automaticky zablokovaná. Klient musí o jej odblokovanie požiadať. (rr)