y súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platieb za výkony u stomatológov. Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti musel neoprávnene vybratý poplatok vrátiť. V 4 prípadoch išlo o opakovane neoprávnene vybratý poplatok, lekárom bolo zaslané písomné upozornenie, že v prípade ďalšieho opakovania pristúpime k správnemu konaniu na uloženie pokuty. Z ostatných 8 opodstatnených podnetov išlo o poskytovanie zdravotnej starostlivosti a nesprávne ukončenie dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Štyridsaťpäť podnetov bolo v minulom roku neopodstatnených, v rámci nich pacienti poukazovali na nesprávne poskytovanie zdravotnej starostlivosti, zlú organizáciu práce v ambulancii, spôsob odovzdania zdravotnej dokumentácie alebo na vyberanie poplatkov za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platby za výkony u stomatológov. Z dôvodu vecnej nepríslušnosti bolo 32 podnetov odstúpených na riešenie príslušným orgánom. Odstúpené podnety poukazovali najmä na: nedostatky pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, neoprávnene vybraté poplatky, nesprávnu organizáciu práce a správanie zdravotníckych pracovníkov. Ani jeden z podnetov sa netýkal podozrenia z úplatkov.
„Chcem vyzvať obyvateľov nášho kraja, aby sa so svojimi podnetmi zo zdravotníctva obracali aj naďalej na náš úrad,“ zhodnotil správu odboru zdravotníctva ŽSK predseda Juraj Blanár. „Naším zámerom je nielen kvalitné fungovanie úradu, ale aj všetkých našich inštitúcií.“ ŽSK má vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti nemocnice v Liptovskom Mikuláši, Dolnom Kubíne, Trstenej a v Čadci, polikliniky v Námestove a v Turčianskych Tepliciach a zdravotnícke zariadenia (bývalé polikliniky) v Liptovskom Hrádku, Martine, Bytči, Kysuckom Novom Meste a
v Turzovke.
(ku)