Vrútocká radnica iniciovala rokovanie so Slovenskou správou ciest, aby riešila zvýšenie bezpečnosti chodcov v meste, najmä tých, ktorí prechádzajú cez hlavnú cestu z Čachovského radu smerom ku kúpalisku a naopak. Mesto by malo predložiť generel dopravy, z ktorého by mali byť jasné priority, postupnosť budovania križovatiek alebo podchodov a investor jednotlivých súčastí diela. Tento projekt je iba v štádiu prípravy, takže sa nedá povedať, aké varianty budú prijateľné pre mesto a Slovenskú správu ciest.
Ako nám povedal Stanislav Palúch, z úseku investičnej prípravy Slovenskej správy ciest v Žiline, vo všeobecnosti platí, že kruhové križovatky sa stavajú vtedy, ak existujú tri rovnocenne dopravne zaťažené smery. Medzi Martinom a Sučanmi to platí, pretože do priemyselného parku odbočuje porovnateľné množstvo vozidiel, ako prechádza zo Žiliny do Ružomberka a opačne. Vo Vrútkach ale nie je na ceste I/18 ani na jednom mieste križovatka, na ktorej by bola podobná situácia ako medzi Martinom a Sučanmi. Budovanie podchodov je finančne veľmi náročné. Pritom mnohé mestské cestné podchody chodci nevyužívajú. Vo Vrútkach by podchod zo svojich zdrojov možno muselo budovať mesto. Naviac, prípadná výstavba tohto diela by sa na ceste I/18 pravdepodobne nezaobišla bez dopravných obmedzení, lebo okolo nej je vo Vrútkach veľa inžinierských sietí. To všetko budú musieť posúdiť odborníci a v prípade, ak sa na investíciách bude podieľať aj vrútocká radnica, tak aj poslanci mestského zastupiteľstva. Výstavbu podchodu pod osemnástkou navrhuje pri motoreste Koliba aj skupina obyvateľov Priekopy. Bezpečnosť chodcov je dôležitá, ale či na ňu v spomínaných prípadoch budú mať dosť peňazí Slovenská správa ciest, alebo vrútocká či martinská radnica, to je druhá strana mince.(br)