Vykonávala ho konzultačno-poradenská spoločnosť S&M, ktorá sa špecializuje na verejnú správu, v marci a apríli tohto roku s cieľom analyzovať existujúci stav organizácie práce a systému riadenia, informačných tokov, úroveň motivácie zamestnancov a pracovné podmienky a navrhnúť základné princípy nového organizačného usporiadania úradu.
Výsledkom auditu je návrh nového organizačného poriadku, ktorým sa zaoberali aj poslanci mestského zastupiteľstva na minulotýždennom rokovaní. Viacerí z nich privítali myšlienku na zmenu systému riadenia, pretože je príležitosťou aj na sebareflexiu jednotlivých pracovníkov úradu. Na podnet poslanca Petra Kašubu potom predsedovia výborov mestských častí odprezentovali svoje skúsenosti s vybavovaním interpelácií alebo požiadaviek, ktoré mnohokrát jednotlivé odbory riešia zdĺhavo alebo protirečivo. Väčšina diskutujúcich poslancov sa zhodla na tom, že zmena organizačného poriadku je nevyhnutná a je predpoklad, že zlepší dostupnosť a kvalitu služieb úradu, no pripomenuli, že súbežnými dokumentmi, ktoré radnica bude musieť spracovať, je pracovný poriadok so stanoviskom odborov k nemu. Poukázali tiež na absenciu ekonomickej analýzy, ktorá poukáže, s akým finančným nákladom a efektom sa nový organizačný poriadok zavedie. Ešte predtým, ako došlo k hlasovaniu, pripomenul primátor mesta, že nový organizačný poriadok nie je definitívnou zmenou, ale procesom, ktorý sa bude ďalej zdokonaľovať a dnes je základom pre zásadné systémové zmeny, ktoré úrad začne zavádzať od septembra.
V zásade sa poslanci s návrhom nového organizačného poriadku stotožnili. Pripomienky mali len k názvom niektorých odborov, ich náplni a schválili okrem iného aj návrh Rudolfa Kollára, aby radnica pripravila zníženie počtu administratívnych pracovníkov o desať percent. Nový organizačný poriadok znižuje počet odborov zo siedmich na päť, samostatných oddelení z dvoch na jeden, ruší 2 referáty s vedúcimi referátov, znižuje počet pracovných miest zo 152 na 147 a zvyšuje manažérske rozpätie z 5,5 pracovníka na 6,7. Zmenou prechádza aj úsek primátora, na ktorom sa vytvoria dve pracovné miesta pre verejné obstarávanie a namiesto oddelenia krízového manažmentu dve pracovné miesta pre referenta krízového manažmentu a bezpečnosti práce. Očakáva sa aj spojenie dvoch príspevkových organizácií pre kultúrne potreby mesta, a to Kultúrneho centra a TIK-u. Najvýraznejšou zmenou je po novom organizovaná agenda zameraná na potreby klienta a na druhej strane na potreby úradu, ktorú zastrešuje odbor evidenčných a správnych služieb. Zachovaný ostane odbor komunálnych služieb, ekonomický odbor, organizačno-právny odbor, oddelenia informatiky, strategického rozvoja a vzniká nový odbor spoločenských služieb, ktorý zahŕňa agendu sociálnej starostlivosti, zdravotníctva, školstva, časť agendy kultúry a regionálneho rozvoja.
Viera Legerská