Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

„Vyučené“ predavačky

Môj názor

Aj vám chýbajú v obchodnej sieti? Mne veľmi. Tie stvorenia z domácnosti, ktoré stretávame „za pultom“ sú obyčajne milé, ale nevedomé. Chcete príklady? Pokladníčka si vloží vašu bankovku do pokladne a potom sa vás spýta, koľko korún ste jej dali. Bankovka by mala ostať na vrchu pokladne počas celého aktu vydávania. Mladé stvorenie s piercingom v nose sa ani neunúva vám dať pokladničný blok, hneď ho hádže do koša. Nemám odvahu ju požiadať, nech ho z neho vyberie, lebo na platenie čakajú ďalší. Ak protestujete, že cena uvedená na regáli je iná, ako ju účtuje pri pokladni, dostane sa vám „vysvetlenia“, že to je cena z pre-
došlej akcie. Ani im na um nepríde, že majú avizovať nadriadeným zmenu cenovky, lebo za to hrozí organizácii postih. Je rozkošné sledovať predavačku, ktorá nevie, že prebieha celoslovenská akcia; pri kúpe x výrobkov je jeden zdarma. Ani vám ho nedá, lebo jej to vedúca nepovedala. Páči sa mi aj vytvorenie špeciálneho oddelenia v potravinárskej predajni – mäsových a cukrárenských výrobkov. Sú tam síce dve rôzne chladiarenské zariadenia, ale nie je to kóšer. Treba tiež vedieť, ktoré obchodné reťazce preceňujú tovar zásadne po skončení lehoty spotreby. Inak bežne kúpite potraviny s končiacou lehotou spotreby v deň kúpy za plnú cenu. To už nie je o vyučení, ale o etickom kódexe predajcov.
Špičkovou nevedomosťou je označovanie cenoviek názvom tovaru. Napríklad – rybí šalát – majú v obchodoch od troch výrobcov. Na cenovkách na regáli je 3x napísané „rybí šalát“, ale zakaždým s inou cenou. Pre tých s dobrými očami môže poslúžiť ako pomôcka číslo čiarového kódu. Ale čo my so slabšími očami? Keď som sa pýtal tetušky z domácnosti, pani predavačky, prečo neuvádza na cenovkách výrobcu na rozlíšenie tovaru, dostalo sa mi skvelého vysvetlenia. „A vari to treba? Veď ide o rybí šalát, nie o výrobcu.“ Zaujímavé je poznanie, že Tescu či v Bille vás pozdravia aspoň pri pokladni. Teda tam, kde sa im premelie najviac ľudí. V malých obchodoch, resp. butikoch, musíte pozdraviť vy.
Čo dodať? Predavačov zredukovali majitelia obchodov a následne obchodné reťazce na najslabšie platené miesta v spoločnosti, zredukovali nároky na ich odbornú úroveň a doteraz nepociťujú potrebu na tom niečo zmeniť. Škoda pre nás zákazníkov. Mali by sme sa viac ozývať, keď sa nám niečo na obsluhe nepáči. Možno by sa tým vytvoril tlak na zamestnávateľov a oni si uvedomia, že služby nemožno poskytovať s nemysliacim tvorom, ktorému na svojej práci a na firme, v ktorej pracuje, nezáleží. Jozef Keráčik

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 906
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 503
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 574
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 223
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 909
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 601
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 099
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 845
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 544
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 732
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Skalici sme podľahli na domácom ľade.

„Štyri góly nám na víťazstvo musia stačiť. Treba byť dôslednejší vzadu, to je najväčší problém,“ zdôraznil po prehre so Skalicou martinský kapitán Michal Murček.

7 h
Hlavná odborníčka ministerstva zdravotníctva SR pre epidemiológiu Henrieta Hudečková.

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

8 h
Ilustračná fotografia.

V meste vytvorili odberové miesta v ZŠ na Ul. Komenského.

11 h
Odberové miesta budú vytvorené aj v Gymnáziu Jozefa Lettricha.

Mesto Martin pre účely skríningového testovania na COVID-19 bude využívať aplikáciu Bookio, prostredníctvom ktorej sa rýchlo a ľahko prihlásite na miesto a čas, ktorý vám vyhovuje.

20. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

8 h

Už teraz je neskoro, vie tréner Nitry po vyhorení so Šamorínom.

20. jan

Prírodná pamiatka očarí v každom ročnom období.

20. jan

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

19. jan

Už ste čítali?