Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky
NÁŠ ČITATEĽ NÁM OPÍSAL SVOJE NEPRÍJEMNÉ ZÁŽITKY ZO ZÁJAZDU DO BULHARSKA

Mal pocit, akoby si nehodu vymyslel

Po nedávnej havárii poľského autobusu so slovenskými cestujúcimi v Rumunsku, ktorí išli na dovolenku do Bulharska, a po mediálne známych informáciách o ich odškodnení, navštívil našu redakciu náš čitateľ Juraj Mucha z Príboviec.

Povedal nám, že na ceste do Bulharska a späť s poľskými autobusmi zažil nepríjemné chvíle a okrem dopravy nebol spokojný aj s inými službami. Pozornosť však budeme venovať problémom s dopravou.
Zájazd si Juraj Mucha kúpil v cestovnej agentúre Nova v Martine. Sťažnosť adresoval potom cestovnej kancelárii JazzWelt, ktorá zájazd organizovala. V sťažnosti cestovke uviedol Juraj Mucha viaceré kritické pripomienky. Cesta autobusom sa začínala pri martinskom hypermarkete Tesco, kde čakali dva autobusy. Chýbal v nich delegát a vodiči usadzovali cestujúcich chaoticky. Cestovali inou trasou, ako uvádzali pokyny, v autobuse nefungovala klimatizácia, nedostali v ňom sľubované chladené nápoje, vodič po príchode do Bulharska približne hodinu hľadal hotel a vysadil cestujúcich 400 až 500 metrov od neho. Pri odchode z Bulharska na Slovensko delegát prepísal popoludní čas odchodu z pôvodného času 18.45 h na 21.45 h, ale ani po hodine meškania cestujúcich neinformoval, kedy autobus príde. Keď sa cestujúci telefonicky skontaktovali s delegátom, povedal im, že autobus bude meškať dve hodiny. Problémy pokračovali aj po príchode autobusu. Juraj Mucha mal so sebou dve malé deti, ale nemal miesto na sedenie. Až keď sa rozčúlil, šofér začal riešiť situáciu.
„Po prejazde hraničného prechodu z Bulharska do Rumunska moja nespokojnosť vyvrcholila. Vodič počas jazdy na diaľnici zaspal a spôsobil dopravnú nehodu. Narazil do zvodidiel na ľavej strane vozovky. Na pravej strane žiadne zvodidlá neboli a autobus by sa zrútil do hrádze. Vodiči neprivolali políciu, pozbierali dielce z autobusu a bez ospravedlnenia sa cestujúcim pokračovali v jazde. Po prekročení hraníc vodič nebol ochotný zastaviť cestujúcim ani na toaletu, čo zdôvodnil tým, že už o 3. h odchádza do Chorvátska,“ povedal nám o najnepríjemnejších okamihoch z cesty z dovolenky Juraj Mucha. V sťažnosti žiadal o vrátenie polovice sumy z ceny zájazdu.
V odpovedi, ktorú mu zaslala referentka cestovnej kancelárie JazzWelt, sme sa dočítali, že táto cestovka má podpísanú dohodu s poľskou firmou, pretože má dob-rý vozový park a doteraz nemali na jej adresu žiadne pripomienky. Referentka uviedla, že každý z vodičov mal pri nastupovaní cestujúcich v ruke jeden zoznam a musel svojich cestujúcich nájsť, čo mohlo niekomu pripadať ako chaos. Autobusy sú podľa nej v dobrom technickom stave, ale môže sa stať, že sa klimatizácia pokazí, ale ak sa to dá, vodiči sa ju snažia opraviť. V odpovedi referentky sme sa ďalej dočítali, že zmena nástupného miesta a trasy autobusu nie je podľa záväzných podmienok dôvodom na reklamáciu. V poriadku bol podľa nej aj postup delegáta, ktorý prepísal čas odchodu autobusu, pretože vodiči majú po príchode do strediska nárok na osemhodinový spánok. Delegát vraj kvôli nepredvídateľným okolnostiam nemôže dopredu vedieť ani čas príchodu autobusov. Dopravnú nehodu, ktorú opísal Juraj M., cestovka vyšetrila. K havárii podľa nej nedošlo, autobus iba vybočil z cesty, šuchol sa o zvodidlá a pokračoval v ceste. Referentka argumentovala aj tým, že cestovná kancelária nezodpovedá za správanie sa vodičov. Reklamáciu napokon cestovka zamietla podľa zákona 283 (referentka neuviedla, z ktorého roku), pretože Juraj Mucha nepredložil reklamačný protokol z miesta pobytu s vyjadrením delegáta a jeho podpisom. Príbovčan sa potom obrátil so sťažnosťou na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI). Od riaditeľa jej inšpektorátu ale dostal odpoveď, že SOI nemá oprávnenie vstupovať do občianskoprávnych vzťahov a posudzovať reklamovanú službu. Posudzuje iba formálny postup pri reklamácii, ktorý cestovná kancelária dodržala. Juraj Mucha môže požadovať o vrátenie polovice sumy, ktorú zaplatil za dovolenku, iba súdnou cestou. Okrem toho nám povedal, že na prepravu a ďalšie služby šomrali viacerí účastníci zájazdu, ale napokon to vyzerá tak, že sa sťažoval iba on.
Škoda, že sa k nemu nepri-dali aj ostatní účastníci zájazdu. Sťažnosť by mala väčšiu autoritu a martinská cestovná kancelária by teraz musela vysvetľovať, že s poľským prepravcom má aj negatívne skúsenosti a nie tvrdiť, ako to nedávno odznelo v médiách, že všetko s prepravou dovolenkárov je z hľadiska cestovnej kancelárie v poriadku. (br)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Aj matematika sa dá skrotiť
  4. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  5. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  6. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  7. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 715
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 530
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 624
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 271
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 300
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 125
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 078
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 896
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 619
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 508
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Tréner Mosnár: Proti Žiline musíme ísť na sto percent

V piatom zápase sezóny stratil Martin prvé body. Aktuálne našich najviac tlačí topánka na pozícii obrancov. V piatok na Turčanov čaká derby proti Žiline.

Spišská Nová Ves nám pripravila prvú prehru v sezóne.

Ocenili kroniku mesta Martin, je vzorom aj pre iné mestá

V kronike by mali byť podľa kronikárky mesta Martin Kataríny Tomášovej zaznamenané všetky významné momenty v živote mesta.

Kronilu mesta Martin vedie Katarína Tomášová.

Vzdelávať namiesto zaúčať

Spoločnosť VIENA INTERNATIONAL s.r.o. sa pokúsila rozbehnúť odvážny projekt.

Školiace stredisko spoločnosti VIENA INTERNATIONAL s.r.o.

Samo Hlavaj môže skompletizovať šampionátový hetrik

Slovenská reprezentačná dvadsiatka sa na juniorský svetový šampionát bude pripravovať v izolovanom kempe vo Zvolene. Pozvánku dostal i brankár Samuel Hlavaj.

Zverenci Róberta Petrovického odštartujú prípravu na šampionát počas posledného novembrového dňa.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

FOTO: Po obrovských tolstolobikoch prišli na rad skutoční králi priehrady Ružiná

Vo vodnom diele Ružiná prebieha už štvrtý deň záchranný odlov rýb.

Po požiari: Vôbec neviem, ale čo už, stalo sa

Zadné stavy domu zhoreli. Požiar likvidovalo päť profesionálnych a 21 dobrovoľných hasičov. Na boj s plameňmi použili zhruba 63-tisíc litrov vody.

Už ste čítali?