Križovatkou na ceste I/18 pod Partizánskym cintorínom v Priekope prejde denne viac ako 20 tisíc vozidiel. Veľmi riskantné je na nej odbočovanie doľava a stáva sa tu veľa nehôd.Napríklad vo februári tohto roku do Fiata odbočujúceho doľava narazil zozadu kamión.
Fiat sa dostal do protismeru, kde sa zrazil s protiidúcim vozidlom. Pri nehode a po nej vyhasli životy troch ľudí z Fiata. Táto udalosť bola poslednou bodkou za toleranciou ľudí, ktorí túto križovatku ako vodiči alebo ako chodci používajú.
Na jar žiadala skupina obyvateľov Priekopy martinskú radnicu, aby tento problém riešila. Cez hlavnú cestu pod Partizánskym cintorínom v Priekope totiž prechádzajú aj deti, ktoré sa idú sánkovať a ďalším problémom je odbočovanie autobusov mestskej hromadnej dopravy smerom doľava do Záturčia, alebo v opačnom smere o dvesto metrov ďalej zo Záturčia do Vrútok. Poslanci mestského zastupiteľstva v Martine po spomínanej nehode žiadali od radnice, aby túto dopravnú situáciu riešila razantnejšie a do dôsledkov. Mesto Martin už pred niekoľkými rokmi dávalo Slovenskej správe ciest (správcovi cesty I/18) niekoľko podnetov a návrhov na riešenie nepriaznivej situácie.
Preto sa aj na podnet mesta uskutočnilo rokovanie zainteresovaných strán so zástupcami Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Žiline. Jeho výsledkom boli dve riešenia. Prvým bol okamžitý zákaz odbočovania doľava z hlavnej cesty do Priekopy a druhým vytvorenie odbočovacieho jazdného pruhu pre odbočenie doľava do Priekopy.
Tieto jednoduché zmeny by ale situáciu riešili iba čiastočne, preto radnica s nimi nebola spokojná. Ako nás informoval Vladimír Povoda, vedúci odboru komunálnych služieb MsÚ v Martine, mesto navrhlo ďalšie dve alternatívy pre východisko z kolíznej dopravnej situácie na tomto úseku. Jednou z nich je mimoúrovňové riešenie križovatky mostom, z ktorého by do obidvoch smerov odbočovali vozidlá vždy doprava.
Vyriešil by sa tak aj prechod chodcov a prejazd autobusov mestskej hromadnej dopravy cez hlavnú cestu. V budúcnosti by sa tak vytvorila možnosť prepojenia vstupov do dvoch lyžiarskych stredísk (Ostredok a Stráne) komunikáciou v nezastavanom území. Tým by sa vytvoril aj predpoklad pre bezproblémový vstup do rekreačnej zóny zo všetkých častí Martina. Poslednou alternatívou riešenia dopravnej situácie pod Partizánskym cintorínom v Priekope je preloženie cesty I/18 mimo zastavaného územia Martina a Vrútok súbežne s plánovanou diaľnicou D1, prípadne medzi Martinom a železničnou traťou. Podľa Vladimíra Povodu v prípade investícii, ktoré si vyžiada preloženie hlavnej cesty, bude mesto hľadať možnosť mimo-úrovňového prepojenia Záturčia a Priekopy mostom, pričom rozhodujúci podiel investícií by mal niesť štát.⋌(GG)