V prvom polroku 2007 sa kontrolóri venovali 69 prípadom, ktoré mali charakter sťažností. „Sťažnosti sa väčšinou týkali oblasti verejného poriadku, susedského spolunažívania, ale aj kvality práce mestského úradu z hľadiska rýchlosti a spôsobu vybavovania jednotlivých klientov,“ povedal nám Dušan Laššák, hlavný kontrolór mesta Martin. Od neho sme sa ďalej dozvedeli, že zo 69 sťažností bolo 20 oprávnených a 18 neopodstatnených. Až 20 podaní riešil iný právny predpis a 4 podania sa v tom čase nachádzali v štádiu vybavovania.
„Občania sa na nás obracali napríklad so sťažnosťami na nesprávne parkovanie a znečisťovanie životného prostredia, na havarijný stav cesty, na zaujatosť v konaní stavebného úradu či na zanedbané kosenie trávnatých plôch. Ľudia sa sťažovali aj na verejné zábavy a na nečinnosť MsP, na výrub
stromov, ale aj na nedostatok parkovacích plôch v Záturčí,“ vymenúva nám podnety občanov Dušan Laššák. Priemerný čas vybavenia podania bola v prvom polroku 17,8 dňa.
„Snažíme sa konať rýchlo, nie je naším záujmom veci naťahovať,“ hovorí hlavný kontrolór mesta Martin.
Od 1. septembra bolo na organizačno-právnom odbore MsÚ zriadené miesto právnika, ktorý rieši všetky sťažnosti, petície a podnety od fyzic-kých a právnických osôb. „Toto riešenie je v súlade so zákonom o sťažnostiach. Hlavný kontrolór mesta a Útvar hlavného kontrolóra kontroluje vybavovanie sťažností, petícií a podnetov,“ informoval nás Dušan Laššák, ktorého sme sa ešte spýtali, ako riešia anonymné sťažnosti. „Sťažnosť, v ktorej sťažovateľ neuvádza svoje meno, priezvisko a adresu vybavujeme vtedy, ak obsahuje konkrétne údaje, ktoré nasvedčujú, že bol porušený právny predpis,“ odpovedal na našu otázku Dušan Laššák. (KP)