Jazdia na trasách z Martina do Belej, Jasenova, Slovenského Pravna, Vrícka a Turčeka. Tieto autobusy putovali do Turca v rámci ich spoločného nákupu Trenčianskym a Žilinským krajom. Za kontraktom za 1,3 miliardy korún s nástupcom Karosy, spoločnosťou Iveco, je spoločnosť SIRS, ktorá vlastní akcie SAD Trenčín aj SAD Žilina. Šéf spoločnosti George Trabelssie na tlačovej konferencii 14. decembra v Žiline uviedol, že je to najväčšia objednávka autobusov v strednej a východnej Európe. Na cesty vyšlo v decembri minulého roka prvých 57 nových autobusov.
V priebehu nasledujúcich dvadsiatich mesiacov firma Iveco dodá do obidvoch krajov až 314 autobusov, z toho 279 pre prímestskú dopravu, ktorú dotujú samosprávne kraje. Samosprávne kraje nebudú musieť načrieť hlbšie do rozpočtov. Zvýšené odpisy znížia takmer nulové servisné náklady, lebo súčasťou kontraktu je až osemročný servis autobusov. To má „sadkám“, a v konečnom dôsledku samosprávnym krajom, ušetriť asi 45 miliónov korún ročne.
Samosprávne kraje sa zaviazali, že do dvoch rokov omladia vozový park tak, aby ani jeden autobus nemal viac ako 16 rokov. Nové klimatizované autobusy sú ekologickejšie a bezpečnejšie. Pasažiéri v nich tak budú cestovať kultúrnejšie.
(GG,SITA)