Po ich prerokovaní s dotknutými subjektami vyberú minimálne dva základné varianty na ďalšie posúdenie vplyvov na životné prostredie. Technickú štúdiu má projektant dodať do 30. apríla tohto roka, ale potom bude nasledovať proces posudzovania vplyvov variantov na životné prostredie, v ktorom v priebehu roka odporučíme trasu R3. Pripomíname, že R3 nie je zahrnutá do vládou schváleného programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010. Výstavba tejto rýchlostnej komunikácie sa začne najskôr v období rokov 2011 až 2014. V týchto dňoch pracovníci spomínanej zvolenskej firmy navštívili okrem iných aj obecné úrady v Dražkovciach, Košťanoch nad Turcom a Žabokrekoch, kde sa dajú predpokladať problémy s umiestnením trasy R3. Je pravdepodobné, že zo spomínaných obcí rýchlostná komunikácia nepovedie katastrom Koštian nad Turcom, pretože jediný voľný priestor by bol v koridore súčasnej cesty I/65, ktorý je naviac ohraničený železničnou traťou na západe a priemyselnou zónou na východe.
Starosta Žabokriek Jozef Feja nám povedal, že návrh trasy R 3, o ktorom hovoril s pracovníkmi Dopravoprojektu, je v súlade s územným plánom obce. K variantu trasy medzi Žabokrekmi a Necpalmi nemá žiadne výhrady. Naviac, tesne vedľa rýchlostnej komunikácie by bol malý priemyselný park, ktorý spoločne plánujú vybudovať na parcelách v obidvoch katastrov obidve spomínané obce. Najväčšie problémy s umiestnením diaľnice majú Dražkovčania. „Rýchlostnú komunikáciu potrebujeme, ale nesúhlasím s tým, aby to bolo v rozpore s naším územným plánom. Úsek R3 v katastri Dražkoviec, ktorý navrhuje Dopravoprojekt Zvolen, je na pozemkoch, kde sme naplánovali individuálnu bytovú výstavbu. Podľa mňa si hľadanie vhodného umiestnenia R3 vyžiada množstvo rokovaní,“ povedala nám dražkovská starostka Viera Šalagová. (GG)