V roku 2002 vo februári žiadal o prípojku k digitálnej telefónnej ústredni a o programy, ktoré Slovenské telekomunikácie propagovali. Oznámili mu, že technicky to nemôžu zabezpečiť, pretože je pripojený na analógovú mechanickú ústredňu. Potom si Július Lamoš dal 25. marca 2002 zablokovať telefónnu stanicu. V prípade, ak chcel byť napojený na digitálnu telefónnu ústredňu s pôvodným telefónnym číslom, požadovali od neho 263 korún mesačne. Keď ho nepripojili v auguste roku 2002, vrátil telefónny prístroj a prestal platiť základný poplatok 263 korún za služby, ktoré nemal a nemá k dispozícii ani doteraz. V septembri žiadal Slovenské telekomukácie, aby mu vrátili peniaze za celý polrok (1578 korún). V septembri roku 2002 mu pošta doručila list od Juraja Kvetka, viceprezidenta pre predaj Slovenských telekomunikácií, v ktorom ho upozornili, že ceny za hovory mu budú účtovať podľa impulznej tarifikácie. Pritom už mal zablokovanú linku a odovzdal telefónny prístroj, ale o tom nebola v liste od Slovenských telekomunikácií žiadna zmienka.
Potom sa dlhý čas akoby nič nedialo, ale v roku 2004 ho spoločnosť Slovak Telekom žiadala súdnou cestou o zaplatenie 5 376 korún s 10-percentným úrokom z omeškania od 21. októbra 2003 a súdneho poplatku 500 korún. Okresný súd v Martine vydal uznesenie o platobnom rozkaze na zaplatenie spomínanej sumy 16. decembra 2004. V roku 2005 prišlo Júliusovi Lamošovi už upovedomenie o začatí exekúcie, potom žiadal o zastavenie konania, ale spor sa iba predĺžil. Podľa posledného exekučného príkazu celková suma, vrátane trov z exekúcie a súdnych poplatkov, ktorú dlhuje J. Lamoš, narástla na 12 tisíc korún.Požiadavku na vyjadrenie pre tlač sme zaslali ešte 22. januára elektronickou poštou Presscentru Slovak Telekomu. Okrem toho sme sa v priebehu posledného januárového týždňa minimálne desaťkrát pokúšali spojiť s niekým s presscentra v pracovnom čase, ale márne. Prostredníctvom našich známych
v Slovak Telekome sme zistili kontakt na Jána Kondáša, riaditeľa pre komunikáciu ST. Požiadali sme ho, aby nám zabezpečil odpovede kompetentných zamestnancov ST na zdôvodnenie skutočnosti, že J. Lamoš má platiť za služby, ktoré mu Slovak Telekom vôbec neposkytuje.
Potom nám 1. februára Jana Burdová, vedúca odboru externej komunikácie Slovak Telekomu, poslala informáciu o tom, že sťažnosť sa dostala k pracovníkom príslušného odboru, kde ju údajne preveruje jeden z pracovníkov. Vzhľadom na to, že ide o prípad z roku 2002, podľa Jany Burdovej vraj pracovníci ST na získanie všetkých podkladov a preverovanie sťažnosti potrebujú dlhší čas. Medzitým prešiel mesiac a odpovede sme sa od Slovak Telekomu nedočkali. (GG)