rovnakých rovnobežkách na Slovensku o 62 percent, kým v Donovaloch za-znamenali v rovnakom období nárast len o 13,5 percenta.
Medzi Turčianskymi Teplicami a kopčekom nad Mošovcami, do ktorého stúpajú na spomínanej ceste vozidlá jazdiace severným smerom, je šesťkilometrový úsek s maximálnou povolenou rýchlosťou zníženou z 90 na 70 kilometrov za hodinu. Rýchlosť znížili približne pred dvoma rokmi kvôli tomu, že betónka sa postupne pod ťarchou veľkého množstva kamiónov, ktoré po nej jazdia, postupne rozsýpa a cestári jej povrch iba lokálne opravia a zarovnajú asfaltom. Najmä vodiči osobných automobilov zníženú rýchlosť nerešpektujú. Iní dávajú pred-nosť jazde z Turčianskych Teplíc do Martina a naopak po starej ceste cez Moškovec. Ako nám povedal Ivan Hlavoň, riaditeľ Slovenskej správy ciest v Žiline, spomínaná cesta sa dá udržiavať iba s ťažkosťami, opravujú na nej mostné objekty. Komplexná oprava je veľmi zložitá a vyžiadala by si približne sto miliónov korún. V súčasnosti projekčné práce na nej kolidujú so štúdiami s návrhmi trasy rýchlostnej komunikácie R3, ktorá nie je doriešená. „Cestu I/65 sa snažíme udržiavať. V prípade zlepšenia našich finančných možností ju zaradíme do plánu rozsiahlych opráv v budúcom roku. Komunikáciu budeme stále kontrolovať, ale uloženie asfaltového koberca na betón nie je technicky vyhovujúce, lebo treba riešiť pohyb betónových dosiek. Dá sa to urobiť iba väčším rekonštrukčným zásahom, na ktorý nemáme dosť peňazí,“ dodal Ivan Hlavoň. (GG)