Rekonštrukcia sekretariátu primátora mesta Martin bola podľa šéfa martinskej radnice Andreja Hrnčiara nevyhnutná. „Po prvom roku môjho pôsobenia sa ukázalo, že sekretariát funguje v neštandardných podmienkach. Základným problémom bolo to, že napriek tomu, že máme vytvorené klientské centrum, pomerne veľa občanov si chodilo pre informácie na sekretariát primátora. Samozrejme, občanov sme nikdy neposlali preč a boli sme k nim ústretoví. Na druhej strane ale museli moji najbližší spolupracovníci ostávať pracovať aj dve - tri hodiny po pracovnom čase, aby dobehli to, čo stratili vybavovaním stránok,“ povedal nám Andrej Hrnčiar, ktorý bol nie raz svedkom aj verbálnych útokov niektorých občanov, ktorí posilnení alkoholom sa dožadovali riešenia ich sociálnej situácie.
„Raz sa nám dokonca stalo, že pri jednom významnom rokovaní nám do kancelárie vtrhla opitá žena a s nedopitou fľaškou borovičky v ruke fyzicky ohrozovala nielen moju asistentku, ale aj investora. Na zá-klade týchto situácií sme museli rekonštruovať sekretariát tak, aby tu nemal prístup každý, kto si zmyslí. Neznamená to ale, že sa tu ideme nejako zabarikádovať. Občania majú ku mne dvere otvorené, vždy prijmem vopred ohlásené návštevy,“ tvrdí Andrej Hrnčiar.
Rekonštrukcia bola potrebná aj kvôli reprezentačným povinnostiam. „Často prijímame rôzne návštevy. Chodia k nám veľvyslanci z rôznych štátov, členovia vlády alebo významní podnikatelia a investori. Mesto Martin, nakoniec tak ako iné mestá, musí mať dôstojné priestory na reprezentáciu,“ zdôrazňoval Andrej Hrnčiar. „V minulom období sa uvažovalo aj o výstavbe novej radnice. V súčasnosti to nie je ale reálne, preto sme sa vydali cestou úpravy existujúcich priestorov,“ dodal martinský primátor.
Kvôli rekonštrukcii sekretariátu sa nenavyšoval mestský rozpočet, náklady sa kryli z bežných prevádzkových výdajov. Presná suma za vyhotovené práce ešte nie je vyčíslená. (KP)