Nebude to diaľnica, pribudnú dva pruhy
Nepriaznivú dopravnú situáciu dočasne vyrieši rozširovanie spomínanej cesty a definitívnym riešením by malo byť dobudovanie tunela Višňové – Dubná skala.
Ako nám povedal Ivan Hlavoň, riaditeľ Slovenskej správy ciest v Žiline, rozšírenie cesty I/18 zo Žiliny do Vrútok je reálne. Na základe výnimky z normy bude trasa kopírovať existujúcu cestu. Po dokončení budú mať dva jazdné pruhy šírku po tri metre a zvyšné dva jazdné pruhy po tri a pol metra. V súčasnosti kompetentní pracovníci prerokúvajú pripomienky Okresného úradu životného prostredia v Žiline a projektanti spracúvajú dokumentáciu pre územné rozhodnutie. Rozšírenie cesty je nielen reálne, ale dokonca aj nevyhnutné, najmä kvôli problémom so skalným masívom. Peniaze na projektovú dokumentáciu už Slovenská správa ciest vyčlenila. Dobudovanie medzi Žilinou a Vrútkami by malo stáť približne 1,2 miliardy korún. V súčasnosti sa ale nedá posúdiť rozsah prác, ktorý je potrebný na sanáciu skalného masívu, ani ich cena. Dielo po dobudovaní ďalších dvoch jazdných pruhov bude stále cestou prvej triedy, nie diaľnicou a túto stavbu bude zabezpečovať Slovenská správa ciest v Žiline.
(GG)