i. Vrútockí gymnazisti začali chémiou. „Keďže študentov nebavilo vypisovať protokoly na laboratórnych cvičeniach ručne, rozhodli sa sami uľahčiť si prácu počítačom,“ predostrela základ projektu učiteľka chémie a mentorka projektu Gabriela Stanová. Jej žiaci sa odvtedy do laboratórnych pokusov púšťajú s veľkou chuťou. Najprv nafotia laboratórne cvičenie, každú látku v ampulkách a postupne pracujú na vypracovávaní digitálnych protokolov. Tie potom pridávajú na webovú stránku školy, aby aj iní študenti či školy videli, ako má vyzerať princíp cvičenia, aparatúra, jednotlivé kroky a priebeh reakcií. „Je to jednoduchšie a príťažlivejšie, ako odpisovať dlhé texty do zošitov,“ zhodli sa študenti. Aj Gabriela Stanová aktivitu študentov privítala. „Problémom študentov nie je ani tak ručné vypisovanie protokolov ako ich malý záujem o pochopenie podstaty prebiehajúcich dejov. Väčšina z nich si zapamätá napríklad zmenu z bielej farby na červenú, vznik zrazeniny, ale nevedia vysvetliť, prečo k daným zmenám dochádza. Takto je pre nich chémia zrozumiteľnejšia.“ ⋌(MD)