Dopravcom nový cestný zákon nevonia

Piatok im zoberú pol pracovného dňa

Vodiči kamiónov nebudú môcť jazdiť po slovenských cestách počas štyroch hodín v piatok. Rozvrh obmedzenia je stanovený na piatkové popoludnie od 16. do 20. h. ako aj každý pracovný deň pred štátnym sviatkom. Táto úprava je súčasťou nového cestného zákona, ktorý, ak ho schváli parlament, by mal vstúpiť do platnosti v októbri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravcom táto úprava zákona nevonia, cítia sa ňou poškodení. Kamiónová doprava v stovkách spoločností, ktoré sa zaoberajú touto komoditou, zamestnáva na Slovensku okolo stotisíc vodičov. Aj v Turci je silne zastúpená nákladná doprava niekoľkými spoločnosťami, ktoré zamestnávajú stovky vodičov. Tí sa po prijatí zákona nedostanú v piatok načas domov.
Peter Husárik, zástupca riaditeľa dopravno-logistickej spoločnosti NAD Martin, ktorá až z 90 percent zabezpečuje vnútroštátnu nákladnú automobilovú dopravu, nám povedal, že nový zákon ich spoločnosť zasiahne mimoriadne negatívne. „Pre nás to bude znamenať veľký zásah do organizovania našej práce. V piatok nám zákon doslova zoberie pol pracovného dňa, autá sa nevrátia domov. Vplyv
zákona na chod našej firmy, ak bude prijatý, nevieme presne odhadnúť, ale bude ďalekosiahly. Málokto si uvedomuje, že bude mať aj negatívny sociálny aspekt. Ten je daný aj legislatívou, ktorá upravuje napríklad aj to, koľko hodín môže vodič jazdiť a koľko hodín musí odpočívať. Ak vodič preruší prácu v piatok o 16 h,
môže pokračovať až v sobotu. Nie je to vôbec taký jednoduchý problém, ako si niekto myslí.“
Slovensko nie je podľa dopravcov a ich zamestnancov pripravené, aby mohlo tento zákon aplikovať v praxi. Nemáme vybudované parkoviská – odstavné plochy, ktoré dnes nemajú takú kapacitu, aby mohli množstvo odstavených kamiónov prijať. Podľa Petra Husárika naprí-klad na trase Bratislava-Žilina prejde za štyri hodiny toľko nákladných automobilov, že by pri odstavení dokázali vytvoriť neúnosne dlhú kolónu. „A spôsobili by kolaps dopravy, ktorý môže nastať po skončení povinnej prestávky o 20. h.“
Podľa názoru dopravcov z Turca sa tento zákon šije najmä preto, lebo má riešiť situáciu Bratislavčanom. Dispečer automobilovej dopravy Martin Kováč z martinského BM Trans, ktorá z väčšej časti zabezpečuje medzinárodnú prepravu, má rovnaký názor. „Všetky prepravy sú terminované. Každý chce mať dodávku v určitý čas a v termíne, plánovanie bude oveľa komplikovanejšie. Ale to nie je najpodstatnejšie. Problém je najmä v parkovacích plochách v čase, keď majú autá stáť. Nebudú mať kde.“
S jeho názorom sa stotožnil aj vodič z vnútroštátnej prepravy v spomínanej firme Michal Božík. „Ak bude zákon prijatý, určite to negatívne ovplyvní našu prácu. Celý nápad je postavený na hlavu, lebo vôbec nie sú vytvorené podmienky na to, aby mohol byť aplikovaný, veď denne cez Slovensko prejde desaťtisíce kamiónov.“ Vodič Peter Stredák, ktorý má skúsenosti aj zo zahraničných ciest a najčastejšie absolvuje trasy do Talianska, pripúšťa, že aj v zahraničí sú rôzne obmedzenia, ale tam sú vytvorené na to adekvátne podmienky, ktoré zatiaľ u nás chýbajú. Podľa neho, ak nebude vôľa vypustiť prísne podmienky zo zákona, malo by sa v ňom upraviť aspoň to, že v čase obmedzenia by mohol byť povolený dojazd kamiónov do cieľovej stanice.
Podľa dopravcov a vodičov, riešením nie sú obmedzenia, ale vybudované diaľnice s parametrami na súčasný objem vnútroštátnej dopravy a tranzitu. Už tie čo sa budujú, vraj za skutočnou potrebou svojou kapacitou zaostávajú. Dva pruhy sú málo.
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia avizuje, že ich protest by mohol prerásť do štrajku. Podľa Petra Husárika je štrajk krajným riešením, skôr si myslí, že zákon v takejto podobe, aká sa teraz prezentuje, neprejde. „Rozum musí vyhrať, lebo tento zákon spôsobí viac chaosu na cestách, ako je doteraz. Ak by napokon bol prijatý, obrátilo by sa to aj proti spotrebiteľom, pretože dopravcovia by museli upravovať ceny prepravného,“ dodal. JÁN KŔČ

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 365
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 885
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 222
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 801
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 825
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 029
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 000
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 443
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 235
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Tomáš Pšenka.

Ani druhá hokejová liga nie je lacná záležitosť. Na pokrytie sezóny kluby míňajú šesťmiestne sumy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Prebudenie jari Vrícko

Aj do malej podhorskej dedinky zavítala jar.


(vm)
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 029
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 000
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 443
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 235
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?