Hovorkyňa Volkswagenu Slovakia Daniela Rutsch pre denník SME uviedla, že spoločnosť nepresúva výrobu, ale pravdepodobne presunie časť komponentov zo závodu v Martine do Bosny. Zároveň zdôraznila, že to neovplyvní výrobu v metropole Turca, navyše presun sa nijako nedotkne pracovných pozícií.
Počas celého týždňa sme sa snažili získať ďalšie informácie z prostredia tlačového centra firmy, ale neboli sme úspešní. V bratislavskom Volkswagene, kde nás z Martina odporučili, je celozávodná dovolenka, informácie nám nemal kto poskytnúť. Oslovili sme aj martinskú odborovú organizáciu, ale jej predseda bol skúpy na slovo. K medializovaným informáciám sa nechcel vyjadriť, povedal nám, že na to nevidí dôvod. Podľa jeho slov, majú zamestnanci k nemu dvere otvorené, ak prejavia záujem, nemá problém im celú situáciu vysvetliť.
O niečo viac nám povedali radoví zamestnanci firmy, ale len pod podmienkou, že ich mená nezverejníme. „Viete, s nami sa nik o budúcnosti a vývoji martinského závodu nebaví. Informovanosť je minimálna, prakticky až nulová. Pred nejakým časom nám tu sľubovali tretiu halu, sami vidíte, že sa nezačali stavať ani základy. Reakcie kolegov na medializované informácie sú rôzne. Niektorí majú obavy, iní zas nie. Berieme to ale tak, že možné je všetko. Napríklad tam, kde ja pracujem, je taký úpadok výroby, že by som sa ani nečudoval, že sa môže niečo udiať. Stále nás niekde presúvajú, ale s ubezpečovaním, že roboty je dosť. Neistota však stále okolo nás drieme a po takýchto informáciách sa vždy zobudí,“ povedal nám nemenovaný výrobný robotník. Ďalší zamestnanec firmy nám povedal, že nič negatívne sa v závode nedeje a že obavy ľudí sú prehnané. „Mala by ísť preč linka, na ktorej sa z liatiny vyrábajú brzdové kotúče. Ľudia, ktorí na nej robia, sú aj radi, že táto linka pôjde preč. Obavy o zamestnanie nemám, projektov je veľa, bude čo robiť,“ prezradil nám asi 33-ročný zamestnanec, ktorý si tiež neželal byť menovaný.
Závod Volkswagen v Martine funguje od roku 2000 ako výrobňa komponentov do pre-
vodoviek. Pracuje v ňom približne 800 zamestnancov. O presunutí linky z Martina do Sarajeva by sa malo rozhodnúť 27. augusta. (KP)