Stalo sa to 28. júla, v priebehu dňa cestoval autobusom dva razy. Prvý raz priložil kartu k čítaciemu zariadeniu a tlačiarnička mu vytlačila lístok s informáciou, že mu zostáva 29 jázd. V ten istý deň pri druhej jazde musel za lístok zaplatiť zľavnené cestovné päť korún, lebo mu nepomohlo ani opakovanie pokusu. Kartu si nenabíjal, ale o deň neskôr mu po jej priložení na čítacie zariadenie vyšiel z tlačiarničky lístok, podľa ktorého Františkovi Tó-thovi zostávalo ešte 28 jázd. Vodič autobusu, ale ani pracovníčka na predajnom mieste SAD Žilina na martinskej autobusovej stanici mu neporadili ani reklamáciu neuznali. Mohlo dôjsť k zlyhaniu elektronického zariadenia?
Podľa hovorkyne SAD Žilina Ivany Strelcovej dosiaľ elektronika v autobusoch nezlyhala. Pravdepodobné ale je, že cestujúci, ktorý nastupoval pred Františkom Tóthom pri vyberaní predchádzajúceho lístka, stlačil tlačidlo pre zľavnené cestovné a strojček splnil príkaz. „Stáva sa, že cestujúci, ak sa im zdá, že systém funguje pomaly, nedočkavo stláčajú tlačidlá. Vodič autobusu ale do tohto procesu spätne nemôže zasiahnuť. Žiadnu chybu v systéme sme nezistili. Tá by sa prejavila aj v ďalších úkonoch, čo sa ale nestalo. Cestujúcemu sa ospravedlňujeme a ponúkame mu vrátenie zaplateného cestovného. Stačí, aby išiel do prevádzky SAD Žilina v Martine. Občania sa v takýchto prípadoch môžu sťažovať priamo na prevádzke v Martine u Petra Palča. Už asi polroka je funkčná aj adresa elektronickej poš-ty pre pripomienky, ktoré vybavujem osobne. Sťažnosti kontroluje priamo aj majiteľ firmy, ktorého s každou oboznamujem,“ dodala Ivana Strelcová.
(GG)