Hoci boli občania Turčianskych Teplíc už dobre vycvičení a putovanie po mestskom úrade po schodoch zvládali bez problémov, radnica sa rozhodla prispôsobiť sa im viac ako doposiaľ. Určite pomohla minimálne polovici Tepličanov. Toľko a ešte viac je totiž v tomto meste starých ľudí. Službu klientskeho centra, v ktorom si od konca júla občania môžu zaplatiť rôzne poplatky, dane, vybaviť úradné záležitosti, ocenia aj vozičkári. Prístup je totiž bezbariérovo upravený.
Ak by sa vyskytla situácia, keď by úradníčky centra nevedeli poskytnúť pomoc, majú pokyn, aby zavolali úradníka dolu, do centra. Znamená to, že úradníci a úradníčky chodia za ľuďmi, nie naopak. „Zvykáme si, ale aj klienti. Ľudia ešte neraz chodia hore, tak ako boli zvyknutí,“ priznáva pokladníčka Janka Oravcová.
S novotami, ktoré sa týkajú klientskeho centra, súvisí aj poukážkový systém. Do obehu sa dostane v októbri. „Tepličania si budú môcť prísť po poukážky do klientskeho centra od októbra. Dostanú desať 30-korunových poukážok na rok iba vtedy, ak nemajú voči mestu dlhy. Použiť ich môžu viacerými spôsobmi. Na zadnej strane poukážky budú inštitúcie, v ktorých sa môžu poukážky využiť. Podľa nášho internetového prieskumu ich ľudia chcú používať najmä na poplatky za komunálny odpad,“ informuje prednosta mestského úradu Peter Matula.
V súčasnosti sa ukončuje zber žiadostí od subjektov, ktoré chcú využívať tento systém, potom zasadne licenčná rada. „Pravdepodobne sa vyhovie všetkým, ktorí podali žiadosť o poukážky. Prvý rok by sme ich chceli vyskúšať len na mestských organizáciách,“ dopĺňa prednosta.
JANKA KOVALČÍKOVÁ