Patrím tiež medzi tých, ktorí sa v tieto dni snažia objaviť v obchodoch niečo zaujímavé pre svojich najdrahších. Pri týchto návštevách som si uvedomila, ako od predavačiek závisí celková atmosféra nakupovania.
Sú obchody, do ktorých chodievam vyslovene rada a sú také, kde už pohľad na predávajúcich ma od vstupu odrádza. Chcem vzdať hold tým „pozitívne naladeným“ predajniam, kde predavačky aj počas predvianočných meganákupov nestrácajú trpezlivosť, nešetria radami, nie sú skúpe na úsmev a ochotu rozdávajú priehrštiami. Zaslúžia si vyslovenie úprimnej vďaky. Nezvyknem ňou v takých prípadoch šetriť.
Na druhej strane, moje vyjadrenie nespokojnosti patrí predavačkám, ktoré napriek evidentnému záujmu zákazníka nakúpiť, dajú prednosť kláboseniu so známymi, vybavovaniu si telefonických súkromných hovorov priamo pred zákazníkom, na pulte majú vyložené jedlo a nápoje (ako sa mi nedávno stalo v Tulipe v jednom oddelení s pánskou konfekciou....). Taktiež som si všimla, že takýchto „ignorantských“ predavačiek je výrazne viac medzi tými neskôr narodenými. Česť výnimkám!
Nákupná horúčka sa do bodu varu ešte len dostane. Skúsme aj my zákazníci nakupovať v pohode, bez nervozity, so slušným prístupom k predávajúcim.
Rada by som sa s prosbou obrátila aj na predávajúcich, poprosila ich o trpezlivosť, ochotu a úsmev na perách, ktorý síce nič nestojí, ale dokáže obidvom stranám pobyt v predajni spríjemniť.
JANA DRATVOVÁ