Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
AK NEMÁTE DOKLAD, PRÁCA SA NEDÁ REKLAMOVAŤ

Martinčanka dorábala prácu za remeselníkov

Daniele z Martina nechali majstri nedorobenú keramickú dlažbu. Ich vedúci to odôvodnil tak, že s majiteľkou bytu už nedokázali vydržať. A tak jej povedal, aby si dlažbu dokončila sama...

Daniela žije v byte na Ľadovni s chorou mamou. Keď potrebovala vymeniť v malej chodbe a kuchyni linoleum, oslovila firmu zaoberajúcu sa murárskymi a obkladacími prácami z letáka, ktorý našla v poštovej schránke. Aby ju položenie novej keramickej dlažby vyšlo lacnejšie, privolila na platbu mimo faktúry. Teraz to však ľutuje.
Vraj ich dirigovala
Po vyše týždni majstri nechali po sebe neporiadok, zničenú zárubňu, ktorú poškodili pri zvesovaní dverí, a nedokončenú dlážku. „Pár dlaždíc sa vyberá, nie sú zašpárované a ani nezalištovali okraje,“ upresnila Daniela. Sťažovala sa teda majiteľovi firmy, ale ten jej namiesto práce vrátil z vopred zaplatenej ceny 16,6 eur (500 Sk) so slovami, aby si to dorobila sama. Nám cez telefón vysvetlil, že jeho majstri z nej boli zúfalí, nervózni a odmietli sa do jej bytu viackrát vrátiť. „Bolo to na psychiku. Správala sa drzo a odmerane, chlapov dirigovala a stále kontrolovala. Sťažovali sa mi, že to s ňou už nevydržia, aby som ich tam už neposielal,“ vysvetlil vedúci firmy z letáku, na ktorom niet názvu, adresy ani mena. Iba telefónne číslo a predmet podnikania.
Nalepili jej iný odtieň
Daniela trvá na tom, že ich bolo treba kontrolovať. „Mala som pocit, že to robia pridlho a dokonca nedokonale. Keď zvesovali dvere, zničili mi obklad okolo zárubne, zašpinili stenu a ani si nevšimli, že na zem pokladali pár kusov dlažby iného odtieňa. Bolo to dosť viditeľné. Musela som ich na to upozorniť. Pomaly som začala pochybovať o ich profesionalite. A keď som sa sťažovala na to, že sa mi pár dlaždíc vyberá, a oni ich odmietli opraviť, považovala som ich za neserióznych,“ vymenovala svoje podozrenie.
Majiteľ firmy sa mu bráni. „Máme za sebou dlhoročnú prax, robili sme oveľa väčšie priestory ako v jej byte, dokonca sme pracovali na zákazke ministerstva zdravotníctva v Liptovskom Mikuláši a zatiaľ sa nikto na našu prácu nesťažoval,“ argumentoval. Pripustil, že jeho zamestnanci sa dopustili chyby s odtieňom, ale nedošlo by k nej, keby si Daniela dala povedať. „Upozorňoval som ju, aby nekupovala lacnú dlažbu, lebo s ňou nemáme dobré skúsenosti. No chcela ušetriť. A tak to potom aj vyzerá. V balíku sa objavil iný odtieň, ktorý si naozaj chlapi nevšimli, ale opravili jej to. Aj to sa stáva... A ak jej nedržia kachličky, tak to je preto, že po nich jej mama behala, hoci sme jej prízvukovali, že musia dvadsaťštyri hodín schnúť,“ vysvetlil Martinčan.
Radšej som si mohla priplatiť!
Daniela jeho vysvetlenie nepovažuje za dostatočné a cíti sa byť poškodená. „Do hypermarketu ma zaviedli oni, ja som mala vybranú dlažbu v inom obchode, ale bol zatvorený. Dali sme si s mamou záležať a po dlážke sme nebehali. Práveže behali po nich oni, keď ich špárovali. A keby sa len vyberali... ale veď oni nie sú niektoré ani zašpárované! Ako to potom robili?“ ukázala nám na uvoľnené dlaždice uprostred chodby a kuchyne. Naozaj, akoby na ne zabudli... V obývačke na podlahe jej ostali okrajové lišty, ktoré si má nasadiť sama, v kuchyni pracovné náradie, zvyšky obkladu. A všade neporiadok. „Myslela som si, že si po sebe upracú a oni mi narobili ešte aj neporiadok, ktorý musím po nich upratovať. Kvôli nim musím nanovo maľovať steny, dať si opraviť na vlastné náklady zárubňu a dolepiť za nich uvoľnené obkladačky. Keby som vedela, že robia tak nečisto a neporiadne, radšej priplatím lepšiemu majstrovi,“ chytila sa za hlavu Daniela.
Radšej drahšie ako bez dokladov
Kamil Šamaj zo Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) v Žiline uviedol, že zákazníci mnohokrát riešia vykonanie práce či služby takpovediac za dobré slovo. Zákazník by mal podľa neho vždy trvať na doklade o zaplatení, lebo len na základe neho môže potom uplatňovať reklamáciu alebo postupovať inak. Ak tak neurobí, skomplikuje život iba sám sebe.
„V prvom rade by mal poškodený firmu písomne požiadať o reklamáciu. Ak neuspeje, môže sa obrátiť na SOI-ku, ale bez dokladu mu nemôžeme nič zaručiť. Ideálne je, ak sa podnikateľ k vykonanej práci prizná,“ vysvetlil Kamil Šamaj.
MIROSLAVA DÍREROVÁ

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 300
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 472
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 224
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 338
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 192
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 107
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 998
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 039
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 873
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 805
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Lekár z martinského infekčného: Koronavírus je zákerný, ubližuje slabším

S Martinom Babušíkom, lekárom Infekčnej kliniky a cestovnej medicíny Univerzitnej nemocnice Martin, sme sa rozprávali o chorobe, ktorá hýbe celým Slovenskom. Koronavírus podľa neho mnohí ustoja aj bez príznakov, no pre nemálo ľudí má aj fatálne následky. A na tých musíme myslieť.

 Martin Babušík, vedúci lekár na jednotke intenzívnej starostlivosti 
Kliniky infektológie a cestovnej medicíny v Univerzitnej nemocnici Martin.

Vo Veľkom Čepčíne mali pilné leto

Tešia sa novým priestorom.

vo Veľkom Čepčíne zrekonštruovali aj obecný dom.
Od soboty 24. októbra do nedele 1. novembra bude na celom Slovensku platiť zákaz vychádzania s výnimkou ciest na testovanie, do práce a zabezpečenia nevyhnutných potrieb či pobytu v prírode v okrese bydliska.
Predlžujeme akciu o 24h

Ak nemôžete za novinami, noviny prídu k vám. Dnes to máte s 50% zľavou na celý rok

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus na Orave: V sobotu zachytili 1600 pozitívnych prípadov (minúta po minúte)

Na Orave bol o celoplošné testovanie na Covid-19 opäť záujem.

Nemocnica v Nitre má 104 infikovaných zamestnancov

Reprofilizovaných je už 92 lôžok. Na Zobor zatiaľ preložili trinásť ľudí, ktorí potrebujú doliečenie.

V breznianskej nemocnici zomrel pacient, nepomohla ani liečba remdesivirom

Za dva týždne evidovala nemocnica desať vyliečených pacientov.

Nitrania dnes išli na veľké nákupy aj na cintoríny

Načo budú otvorené obchody, keď môžeme ísť len do potravín a lekární? pýtajú sa ľudia aj Zväz obchodu.

Už ste čítali?