Pripadá mi to, ako keby občan prestal v bežnom styku používať svoje meno a priezvisko a nahradil ho prezývkou a svoje meno a priezvisko by používal len v úradnom styku. V podstate takto to v súčasnosti funguje v internetovom, ale predovšetkým „chatovacom“ styku.
V minulom roku sa pokúsilo o získanie návrhu loga aj mesto Martin. Návrhov prišlo dosť, no podľa vyjadrenia hodnotiacej komisie ani jeden neprevýšil ostatné. Možno to bolo aj na niečo dobré. Prihováram sa za to, aby pri vyhlásení novej súťaže o logo mesta sa rozšírili požiadavky.
Pri dvojrozmernom zobrazení by mohlo ísť o logo, pri trojrozmernom zobrazení by to mohol byť maskot mesta. Dvojrozmerné zobrazenie na ploche by napĺňalo ciele, ktoré sa od loga očakáva – propagačný symbol mesta. Ten istý námet v trojrozmernom vyjadrení – maskot mesta - by mohol slúžiť nielen ako propagačný predmet mesta, ale aj ako symbol mesta pri kultúrnych, športových, spoločenských podujatiach v meste. Maskot by sa tak mohol byť rovnako stacionárny, ako aj živý. Príkladov, predovšetkým zo športových akcií, je určite dosť. Stačí sa porozhliadnuť.
Osobne by som nebol za zvierací symbol - motýľ, meďvedík, hlava jastraba... Aj keď ... Videl som logo mesta, v ktorom sídlila vysoká škola a mesto malo v logu sovu. Logický symbol. Ísť cestou zvieracích totemov - žilinskí vlci, popradskí kamzíci, kežmarskí jastrabi - aká teraz panuje v športe, sa mi pre mesto ako celok nezdá vhodná.
V každom prípade maskoty, ktoré sa používajú v hokeji v uvedených mestách, už fixujú širšiu verejnosť v rámci Slovenska na určitý symbol, t. j. kamzík = Poprad.
A to ide. Logo vždy bude len umelou náhradou erbu a nikdy sa neudomácni v hlavách ľudí tak ako maskot. Preto spojenie jedného námetu, obsahu, do loga aj maskota má väčšiu nádej sa celoslovensky presadiť.
JOZEF KERÁČIK