Stanislav Thomka je autorom novej webovej stránky pre Martinčanov. Bežní užívatelia si tu nájdu rôzne užitočné informácie ako denné menu reštaurácií, linky MHD, kalendár
s menami. Všetko vytvoril sám a na svoje náklady.
Myšlienka o vytvorení webovej stránky skrsla v hlave mladého Martinčana ešte v roku 2007. Od-
vtedy si zháňal potrebné informácie, aby svoj sen zrealizoval. Zaučil sa v predchádzajúcom zamestnaní, vraj v jednom z naj-väčších portálov na Slovensku. Prvotným impulzom pre vytvorenie takejto stránky bol fakt, že väčšina dostupných stránok o Martine bola neaktualizovaná.
Stránku vypiplal za pol roka
Predstavu o podobe stránky nadobúdal autor členitým myšlienkovým pochodom. Najskôr ju chcel pomenovať ako firmy Turca, potom však vymyslel jednoznačnejší názov. Stránka mala byť najskôr zameraná na spravodajstvo z Turca. Po zvážení komplikácií je pre užívateľov internetu nakoniec k dispozícii ako Martinčan.sk. Obsahuje najmä užitočné informácie o kultúrnych programoch, denných ponukách reštaurácií, pohotovostiach lekární, občianske poradenstvo v životných situáciách ako svadba, oslava, ale aj o športe. „Cieľom bolo vytvoriť niečo ľahko aktualizovateľné a efektívne. Chcel som poskytnúť ľuďom základné informácie, ktoré na internete bežne nie sú alebo nie sú aktualizované. Najlepšie ohlasy mám na mestskú hromadnú dopravu,“ vysvetľuje svoj zámer S. Thomka. Manažér prevádzkovanie stránky považuje za hobby a jej aktualizácii sa venuje najmä po večeroch a víkendoch. Dá sa to vraj bez problémov stíhať popri práci.
Zadarmo je čarovné slovo
Kedysi rozmýšľal, že by na stránke takýmto spôsobom mohol zarábať, ale nakoniec sa rozhodol, že svoje služby bude prezentovať zadarmo. Tvorba webovej stránky má svoje náležitosti, ktoré, ako nič vo svete, nie sú za dobré slovo. Finančne ho to ročne vraj stojí okolo 166 € (5 000 Sk) plus venovaný čas.
Stránka si pomaly už začína hľadať svojich užívateľov. Keďže podobná v Martine už existuje, Martinčan jej začal konkurovať. „Na začiatku ma konkurencia oslovila. Videli, že ponúkam niečo, čo si u nich klienti musia platiť. Niekoľkokrát sme sa však stretli a dohodli sme sa na určitých podmienkach,“ povedal Stanislav Thomka. „Čas ukáže, či ten projekt mal zmysel,“ dodal otvorene. Časom nevylúčil, že bude fungovať aj vo väčšom a so spoločníkom. Zatiaľ to však chce robiť len pre dobrý pocit. „Najbližšie dva či tri roky by som to chcel rozbiehať sám a zadarmo,“ jednoznačne uzavrel S. Thomka.
Prvý ohlas mal z Tepličky
nad Váhom
Medzi služby zaradil aj kalendár mien, ktoré poňal z opačného konca. Ako prvé vidíme tie netradičné mená. „Stalo sa mi, že mi volala jedna pani z Tepličky nad Váhom, že má dcéru, ktorá má netradičné meno a práve vďaka stránke sa dozvedela, kedy má jej dcéra meniny,“ spomenul si manažér na Tepličanku, ktorú zaujal kalendár. Perličkou na stránke sú aj autorove cestopisy z Ukrajiny, plánuje ich doplniť o cesty z Ruska či Kazachstanu. JANA KOVALČÍKOVÁ