MARTIN. „Zatiaľ pracujeme, nemám vedomosť o tom, že by sme nemali. O situácii vo firme ale toho veľa nevieme, nikto s nami z vedenia nekomunikuje,“ povedal nám zamestnanec firmy, ktorý nechcel byť menovaný. „Viete, obavy sú vždy, veď s automobilovým priemyslom to v súčasnosti nevyzerá dobre. Uvidíme, čo sa bude ďalej diať,“ dodal s povzdychom mladý muž.
Automobilka sa zložitú situáciu snaží riešiť prostredníctvom tzv. flexikonta. V praxi to znamená, že zamestnanci, ktorí sú doma, dostávajú plný plat, ale neskôr si hodiny, ktoré im chýbajú v nadčasoch odpracujú. Za rok takto môžu odrobiť 300 hodín.
„Zatiaľ nie je vo firme nič nové, ideme po starom. Využíva sa flexikonto. Otázne je, čo sa bude diať, keď si zamestnanci limit z konta vyčerpajú. Hovorí sa, že počas jarných prázdnin, tak ako v Bratislave, bude fabrika zavretá. Oficiálne nám to zatiaľ nikto nepovedal,“ prezradil nám ďalší zamestnanec, ktorý nám však informácie poskytol pod podmienkou, že zachováme jeho anonymitu.
(KP)