Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Oslavovali v reštauračnom second-hande

Zaskočení ostali oslavujúci na narodeninovej párty v jednej martinskej reštaurácii. Cukor vraj dostali v pohároch, nemali dostatok šálok ani dezertných tanierov. Majitelia reštaurácie sú kritikou prekvapení, hostia vraj odchádzali spokojní.

Kultúra stolovanie závisí aj od typu reštaurácie.Kultúra stolovanie závisí aj od typu reštaurácie. (Zdroj: INTERNET)

Poriadne zaskočení ostali oslavujúci na narodeninovej párty v jednej martinskej reštaurácii. Cukor vraj dostali v pohároch, nemali dostatok šálok ani dezertných tanierov. Majitelia reštaurácie sú ich kritikou nemilo prekvapení, z oslavy vraj hostia odchádzali veľmi spokojní.

S touto nepríjemnou skúsenosťou sa na nás obrátila Tatiana z Vrútok. Martinskú reštauráciu si vybral jej otec sám. Páčilo sa mu prostredie, jedlo, personál i nižšia cena. Na august si objednal sálu so slávnostným prípitkom a obedom pre päťdesiat osôb. Jedlo vychválili do neba, vybavenie a služby však nie. Reštaurácia vraj na takú veľkú návštevu pripravená nebola, chýbal riad a oslavujúci sa pozastavovali aj nad zvláštnym stolovaním.

Skryť Vypnúť reklamu

Kde sú poháre na víno?

Stoly boli vyzdobené tak, ako si Tatianin otec zažiadal. Farebná dekorácia, poháre, zákusky... Po štrngnutí prípitku z ocukrovaného pohára sa však začali oslavujúci pozerať okolo seba, no poháre na víno nenašli. A tak museli vyprázdniť tie prípitkové. Keď po obede dostali chuť na kávu, museli si na ňu poriadne dlho počkať. „Evidentne nemali dosť šálok. Polovica z nich bola rôzneho dizajnu. Jedna šálka bola malá kvietkovaná, druhá veľká biela, tretia hnedá. Spoločne sme kávu vypiť nemohli, museli sme počkať, kým sa umyje šálka od druhých. Mala som dojem, že sme v reštauračnom second-hande," opísala Tatiana. Mlieko do nej navyše nedostali stolujúci v kelímku, ale v štamprlíkoch, z ktorých sa vraj obsah bez rozliatia preliať do kávy nedal.

Skryť Vypnúť reklamu

Chýbali dezertné tanieriky

Nedostatok riadu sa preukázal aj pri krájaní narodeninovej torty. Dezertné tanieriky chýbali, čašníčky ich nahradili plytkými obedovými. Nad celou situáciou vraj len krčili ramenami.

Tatiane pritom udrel do očí aj obrus. Namiesto textilu pokrýval stoly papier. „Trochu nezvyčajné pre slušnú spoločnosť, ktorá chce za slušné peniaze slušne vybavený podnik," podotkla. A sklamala ju aj práca čašníčok. „Použité taniere boli na stoloch ešte dve hodiny a prázdne fľaše z minerálky tiež nikto po celý čas neodniesol."

Zákazníci sa zatiaľ nesťažovali

Majitelia reštaurácie sú kritikou zákazníčky nemilo prekvapení. „Nerozumieme tomu. Keď odchádzali, boli spokojní, starý pán sa dokonca dušoval, že tu bude oslavovať aj nabudúce," čudujú sa. Ich reštaurácia vraj v ničom nezaostáva oproti iným, no má svoj vlastný štandard, ktorý zodpovedá aj nižším cenám. „Vedieme si v reštaurácii taký domácky, rodinný štýl, veď je to aj rodinný podnik. Zákazníci sú na tento štýl zvyknutí a ešte si nikto nesťažoval," tvrdia.

Skryť Vypnúť reklamu

Na vybavení oslavy sa dopredu dohodli, objednávateľ bol vraj spokojný. „Asi čakali luxus, ale ten sme im nesľubovali," hovoria majitelia, ktorí vraj zákazníkom vyšli maximálne v ústrety. „Dovolili sme im priniesť vlastný alkohol, nealko. Navyše sme im neúčtovali ani za hodiny, ktoré u nás strávili navyše. Nerozumieme celkom ich kritike,"

Víťazil domácky štýl

Oslávenec vraj súhlasil aj s jednorázovými obrusmi, ktoré sú pre reštauráciu výhodnejšie ako textilné. „Obrusy viacerých farieb z textilu sú finančne neúnosné. Preto objednávame žiadanú farbu v jednorázových obrusoch, ktoré vyzerajú ako papierové. Používame ich na všetky akcie okrem svadieb a nie sú ničím zvláštne. V reštauráciách sa bežne používajú," vysvetlili.

Cukor v tejto reštaurácii celkom bežne ku káve podávajú balený a urobili tak aj na tejto oslave. Avšak každý chcel iný počet, a tak to čašníčky vyriešili jednoduchšie - cukor nasypali nie vraj do pohárov, ako sťažovateľka popisuje, ale do cukorničky. Mlieko ku káve vraj dostali návštevníci grátis, v cene zahrnuté nebolo. Mnohým sa vraj smotana v kelímku málila, nuž čašníčky priniesli väčšiu dávku - mlieko nie v štamprlíkoch, ale vraj v džbánikoch.

Riadu máme dosť!

„Riadu máme určite dosť," tvrdia majitelia reštaurácie. Podľa nich sa na malé stoly všetky „povinné" riady nezmestili, pretože boli plné koláčov, ktoré si priniesla rodina oslávenca. Poháre na víno vraj stáli na pulte... Na sklade majú dostatok aj dezertných tanierikov i kávových šálok. „Na tejto oslave som obsluhovala a určite viem, že veľké plytké taniere sme nepodávali, lebo dezertných bolo dosť. A určite som ich potom zasa aj odniesla, na stoloch špinavý riad nebol," povedala nám mladá čašníčka. „Ak im niekto priniesol rôzne šálky, mohli sa ohradiť, napravili by sme to," pridávajú majitelia. Na kávu vraj celkom iste návštevníci nečakali kvôli šálkam, ale kvôli vode. „Nestíhali sme zalievať, päťdesiat ľudí je predsa dosť. Popritom sme robili šaláty na švédske stoly. Nechceli sme ich pripraviť deň predtým, nech sú čerstvé," vysvetlili.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 854
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 381
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 987
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 248
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 949
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 8 335
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 292
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 905
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 679
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 574
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Vo Vrútkach ľudia môžu prichádzať na testovanie bez nutnosti objednávania sa vopred.

Do dvanástej hodiny stihli otestovať 715 ľudí.

13m
V Žabokrekoch sa na testy aktuálne nečaká.

Zatiaľ otestovali 275 ľudí. Do dediny sa chodia otestovať aj Martinčania.

2 h
V Martinskej časti Kolónia Hviezda sa testuje v pristavenom autobuse.

Skríningové testovanie ide v päťdesiatdvatisícovom Martine bez ťažkostí. Na odberových miestach na Ľadovni, v Košútoch či na Kolónii Hviezda sa dopoludnia netvorili žiadne veľké rady. Výrazne k tomu napomohol aj objednávací systém.

3 h
Na Lipovci funguje elektronický objednávací systém, no berú aj neobjednaných záujemcov o testovanie.

Doobeda otestovali približne 120 ľudí. Pozitívny nebol nikto.

3 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

22. jan

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

20 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

18 h

Už ste čítali?