Kto vie kedy konečne bude plavebným kanálom. Niet v ňom komôr na prekonávanie rozdielnych výšok hladín. Kanál ide v podstate takmer v rovine, niekedy vyčnieva vysoko nad terén. Dokonca niektoré pôvodné toky sú cez potrubia pod kanálom napojené do starého koryta. Až taký môže byť rozdiel vo výške pôvodného toku a kanála. Lode by mohli voziť, skvapalnený plyn, poľnodospodárske plodiny, ťažobný materiál, žula, vápenec, cement,drevo, výrobky, autá, polotovar, oceľ, aj iné aj nové položky.
Treba ísť rovno až pod Žilinu ! Nazad potom až po Bešeňovú! Samozrejme s medzipristátím v najväčšom spomínanom suchozemskom prístave a prekladisku SUČANY... Ak by to proti prúdu nešlo, tak využiť "burlakov" ( Pozri obraz I .Repina: Burlaci na Volge). A netreba ani D1 s tunelmi a estakádami... Mislým, že pisateľ M.Minárik je vizionár, ktorý predbehol súčasnosť...:-))
a tvari sa ten kanal ze ide iba od turian do lipovca. Ale s tym prekladiskom v sucanoch to dava zmysel. Strk sa nalozy v Lipovci na lod odvezie sa do sucian a tam sa prelozi na kamiony a potom sa odvezie do ziliny kde sa moze spravit druhe prekladisko a tak sa nalozi na dalsiu lod a odvezie sa az hen za bytcu kde sa len presype cez hradzu na dalsiu lod a het do povazskej. Tam sa moze postavit hadam aj medzinarodny pristav. Aspon by sme mohli konecne lietadlove lode a ponorky stavat.
jj, Národná vodná preprava. v SNS už majú rozpracované plány ako spojiť Bratislavu a Košice vodnou cestou. do roku 2020 sa spustí pilotný projekt "plťka" a na drevemých pltiach sa bude prepravovať tovar.
Na "mnozitelov psov", ak si nedaju inak povedat, navrhujem kuru ako v "Mechanickom pomarancovi". Toto sa stane psom, ktorych premnozia. Klapky na oci a