Pripravuje: Peter Šmid
Modelová situácia:
Rozhodca nariadil proti domácemu mužstvu nepriamy voľný kop zo vzdialenosti cca 18 m. Hostia zahrali priamy voľný kop tak, že hráč č. 7 jemne kopol do lopty (tá bola v pohybe) a následne hráč hostí č.10 priamou strelou na bránku dosiahol gól tak, že lopty sa nik nedotkol. Rozhodca gól uznal. Domáci hráči protestovali proti dosiahnutému gólu a argumentovali tým, že to bol nepriamy voľný kop a keďže skôr ako do nej kopol hráč č. 10 lopta nebola v hre, lebo neprešla vzdialenosť, ktorá sa rovná dĺžke jej obvodu.
Otázka:
Kto mal pravdu, mal gól platiť, alebo nie?
Rozhodnutie:
V minulosti naozaj platilo pravidlo, že lopta bola v hre až vtedy, keď prešla vzdialenosť, ktorá sa rovnala dĺžke jej obvodu. Toto pravidlo však bolo pred niekoľkými rokmi upravené. V súčasnosti platí, že lopta je v hre vtedy, keď je do nej kopnuté a je v pohybe. Z tohto vyplýva, že rozhodca postupoval správne, keď hosťujúcemu mužstvu uznal gól.