Možno šanca pre bicykle... A pre nás?!

Mestský úrad v Martine organizuje anketu o investičných dominantách mesta,

ktorá môže preferovať, ale aj pochovať cyklodopravu v meste

Viete o tom, že podľa prieskumu o postojoch a názoroch ľudí na bicyklovú dopravu, na jej bezpečnosť, význam v živote ľudí i mesta, ktorý v rámci projektu: Dajme šancu bicyklom organizovala Turčianska bicyklovú skupina JUS s podporou nadácie The Regional Environmental Center for Central and Eastern Europe, REC Slovensko a s Botanickou záhradou Univerzity Komenského v Blatnici pred dvoma rokmi dala šancu bicyklovej doprave ako jednému zo spôsobov riešenia dopravy a životného prostredia miest až polovica opýtaných? Tretina z nich je presvedčená, že bicyklová doprava v Martine bola doteraz nedostatočne rozvíjaným spôsobom dopravy, viac ako 55 percent opýtaných je presvedčených, že bicyklová doprava by sa mala v mestách podporovať a rozširovať a takmer dve tretiny z tých, ktorí vyplnili dotazník, sú toho názoru, že by sa mala podporovať vo všetkých častiach mesta a rovnaké množstvo opýtaných je presvedčených, že obmedziť by sa bicyklová doprava nemala v žiadnej časti. No pri otázke, či to platí aj o centre mesta, tretina opýtaných odpovedala, že tam áno.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

A sme pri kameni úrazu, ktorý roznesváril mesto v minulých rokoch. Mnohí Martinčania na pešej zóne bicykle nechcú vidieť, druhá časť občanov tohto mesta je presvedčených, že aj do centra by bicyklisti mali mať možnosť vstúpiť. Kompromisom pre obe názorové skupiny by mohlo byť vybudovanie cyklistických trás v širšom zázemí pešej zóny, aby nedisciplinovaní cyklisti nedráždili chodcov svojou nebezpečnou jazdou, a predsa sa do blízkosti pešej zóny mohli dostať aj po menej nebezpečných trasách, ako sú dnes cestné ťahy Martinom či vnútromestské komunikácie. Tento spôsob riešenia problematiky cyklistickej dopravy v meste podporuje aj radnica. Zámer vybudovať chodníky pre cyklistov je dokonca pod číslom dvanásť v aktuálnom dotazníku o investičných akciách mesta, ktorý mestský úrad dal na posúdenie občanom. Z ankety má vzísť akýsi poradovník investičných akcií, ktorý má byť pre poslanecký zbor i manažment radnice vyjadrením vôle voličov a majú podľa jeho výsledkov smerovať rozvoj mesta. Výsledok ankety môže byť ale aj hrobom zámerov s organizovaním zázemia pre rozvoj cyklistickej dopravy v meste. Ak sa totiž dostane na jeho chvost, bude nielen po plánoch urobiť mesto postupne prístupným pre cyklistov, ale môže to znamenať aj znegovanie doterajšej práce Turčianskej bicyklovej skupiny JUS.

SkryťVypnúť reklamu

V minulých rokoch práve skupina nadšencov sústredená okolo skupiny dokázala urobiť z Turca región s najhustejšou sieťou cyklotrás na Slovensku. Ich dĺžka dnes predstavuje viac ako 500 km, po ktorých možno bezpečne prekrižovať región, nájsť turisticky atraktívne miesta i vybrať si trasu podľa náročnosti. Všetky sú značené a postupne sa na nich odstraňujú bariéry. K tým, ktoré sa už využívajú dva roky nedávno pribudla nová pätica trás: Martin-Martinské hole (z ATC Turiec), Martin-Martinské hole (od mosta pri ZŤS), Martin-Kolónia Hviezda, Martin-Diaková a Košťany nad Turcom-Socovce.

Čo z toho... Ak totiž cykloturista zatúži po martinskej histórii a modernej ponuke mesta, po tom, aby si pozrel hrdú pešiu zónu, bude si možno musieť utrieť ústa nasucho. Martin je dnes - z hľadiska prístupnosti cyklistov, napriek tomu, že na to má mimoriadne dobré podmienky - nedobytnejší ako hrad obkolesený vodnou priekopou. Na škodu veci. Cyklisti sa totiž o propagáciu cyklotrás a možností turistického vyžitia v Turci starajú (často aj za tých, ktorým by na tomto biznise malo záležať najviac) dobre. Na ich internetové ponuky a iné propagačné materiály reaguje množstvo záujemcov o nenáročnú turistiku. A tí prichádzajú objaviť Turiec a jeho turisticky kľúčové mestá a miesta aj pre ďalších. Keby sme dokázali pochopiť možnosti tohto objavovania, zaiste by sme v dotazníku uprednostnili práve budovanie cyklochodníkov.Viera Legerská

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 857
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 967
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 455
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 217
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 441
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 317
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 944
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 547
  1. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  2. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  3. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  4. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  5. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  7. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  8. Ján Šeďo: Seniori, s touto vládou sme rovno Boha chytili za nohy !
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 017
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 601
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 438
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 002
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 781
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 373
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 215
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 057
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Jedna zo striech v areáli gymnázia bude ekologická.

Študenti zmenu pocítia v októbri.


N Ruppeldtovej ulici pribudli nové miesta.

Nová posilňovala skomplikovala situáciu.


1

Sú ovocím či zeleninou? Ktovie. A záleží vôbec na tom? Zrejme nie, rovnako ako ani na veľkosti či farbe. Hlavne aby boli čerstvé, chutné a šťavnaté.


Radnica chce riešiť podnety efektívnejšie.


  1. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  2. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  3. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  4. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  5. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  7. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  8. Ján Šeďo: Seniori, s touto vládou sme rovno Boha chytili za nohy !
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 017
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 601
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 438
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 002
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 781
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 373
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 215
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 057
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?