Ako sa kráča za svetlom

Človek vo svojom živote stretne mnoho ľudí. Obyčajne nás upútajú maličkosťami. Ja som mal to šťastie, že som spoznal človeka, ktorý cieľavedome kráčal za svetlom v nádeji, že sa ho jedného dňa dotkne. A svetlo zostane v ňom. Ako istota šťastia. Nie iba jeho, ale všetkých okolo neho. Bolo pre mňa úžasné si uvedomiť, že tento človek pri svojom prvom kroku vôbec nemyslel na seba, ale na druhých.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Milan Michalík. Úspešný podnikateľ, skvelý človek. Dokonca by som povedal, že dobrák od kosti. Poznáme sa spolu veľmi dávno. Ale nikdy sme sa nedostali k tomu, aby sme sa rozprávali o súkromných veciach. Možno preto ma tak prekvapovali, keď ich začal spomínať. Bol najmladší zo šiestich súrodencov. Mama ho zaúčala do každej práce v domácnosti. Vravela, nikdy nevieš, kedy sa ti to zíde, kedy to budeš potrebovať. Asi vtedy sa v ňom rodila úcta, láska a svedomitosť ku každej pracovnej činnosti. Nehanbil sa stáť za sporákom, prať, ani držať v ruke metlu. Už ako malého chlapca ho začali priťahovať autá. Keď cestoval s rodičmi autobusom do mesta, vždy sa postavil za vodiča, aby ho mohol pozorovať, ako šoféruje. A večer, keď usínal, vo svojej predstave si sadal za volant autobusu. Sotva dočiahol na pedále, ale presne vedel, čo má urobiť, aby autobus išiel nadmieru bezpečne. Vyučil sa za automechanika. A keď dorástol, kúpil si Pioniera, neskôr Jawu 175, potom ešte silnejšiu motorku. Spravil si „regrútsky„ vodičák a na vojne ho zaradili k vodičom. Len čo sa vrátil domov, myslel iba na to, ako mať svoje vlastné auto. Keď človek po niečom veľmi túži, časom sa jeho želanie začne vypĺňať. A tak sa mladý Milanko postupne tešil z Pabiedy 1202 a Volgy. Na nej sa aj ženil. Keď ju predal, kúpil si na tie časy veľmi dobré auto. Simcu 1301. Tá vytiahla aj stošesťdesiatku. Po ukončení strednej školy začal pracovať na Štátnom majetku v Martine ako nákupca a znovu bol v styku s autami. Keď prišla „nežná revolúcia„, povedal si, že otvorí autobazár. Už predtým často chodil na západ a vedel, že tam nikto nič nedá zadarmo, že všetko treba vydrieť. Ale nebál sa toho. Bol zvyknutý na robotu. Keď stavali dom, mal odvahu postaviť sa k akejkoľvek práci. Bol si istý, že s trpezlivosťou a snahou všetko dokáže. Keď sa teraz nad tým zamýšľa, znovu sa utvrdzuje v tom, že najdôležitejší zo všetkého bol jeho nápad otvoriť autobazár. A vie aj to, že v tej chvíli ani len netušil, koľko ťažkostí a problémov sa za ním skrývalo, koľko odriekania, koľko driny celej rodiny, prebdených nocí, koľko nepredvídaného nepochopenia. Mal za sebou ťažký úraz. No bol si istý, že to dokáže. Pretože chce. A dokázal to možno práve preto, že nemyslel iba na seba, ale na rodinu, na budúcnosť svojich detí. Spravil prvý krok za svetlom

SkryťVypnúť reklamu

Autobazár začali budovať na holej lúke, ktorá mala iba 1600 metrov štvorcových. Nebolo tam nič. Bola zarastená kríkmi, bodľačím a vrbinou. Vedľa stál motorest a Milan si povedal, že ľudia sa potrebujú nielen voziť, ale musia i jesť. Dnes už vie, že to bolo správne rozhodnutie. Ako prvé tam doviezol Škodu a Favorita. S pribúdajúcimi autami prikupovali i pozemok. Jeho manželka Kvetoslava si spomína, ako sa v noci pri strážení areálu striedala celá rodina. Ráno prišla domov, prezliekla sa, dala si sprchu a rýchlo začala variť. Ešte s horúcim jedlom bežala do autobazáru. Často sa stávalo, že tu bolo toľko zákazníkov, že sa nemali kedy ani najesť. Ako jedlo priniesla, tak ho aj večer doniesla domov. Sami spolu so synmi Milanom a Peťom parcelu splanírovali, sami stavali oplotenie, sami si budovali dobré meno firmy. Milan si spomenul, ako sa raz jedna rodina z východného Slovenska na nich obrátila s prosbou o pomoc, keď sa im pokazilo auto. Začal ho opravovať, no zistil, že bude treba vymeniť jednu súčiastku. Bola už noc, a tak celú rodinu prenocoval vo svojom dome. Ráno súčiastku kúpil a auto opravil. Jeho majiteľ nevedel pochopiť, že za to všetko nechce nič. Ani korunu. Že sa v tejto dobe nájde človek, pre ktorého hodnota pomoci inému má väčšiu cenu ako peniaze. Hovorím: je to dobrý človek. A dokladám to i tým, že sa nezmenil ani teraz, keď je úspešný.

SkryťVypnúť reklamu

Pýtam sa Milana Michalíka, čo je to podnikanie. Hovorí, že – práca na 24 hodín. „Tu sa nedá povedať, že mám fajront. Som napríklad doma a vznikne problém, zazvoní telefón, musím ísť a vyriešiť ho. Zákazníka si treba vážiť a nikdy ho nesklamať. Zlý chýr ide ďaleko, no dobrý ešte ďalej. Dúfam, že čo nevidieť budú i legislatívci myslieť tiež na podnikateľov, aby sme aj my boli chránení aspoň tak ako zamestnanci. Akú mám o nich predstavu? Hlásia sa k nám ľudia, ktorí skončili školu. Niektorí prídu a hľadia, aby čo najskôr bol koniec pracovnej doby. Iní sa dobre zvŕtajú. Mnoho mladých sa nechce presadiť, nechce pracovať. Tí, čo nevedia, môžu sa naučiť, no tí, čo nechcú, tých nenaučí nikto...„

Za niekoľko rokov sa rodine Milana Michalíka podarilo vybudovať autobazár, ktorý je najväčší na Slovensku. Predchádza ho dobrá povesť. Podobne možno hovoriť aj o reštaurácii, ktorá tiež patrí do rodinného podniku. V tej chvíli vôbec nezáleží na tom, ako sa presne volá spomínaný autobazár či reštaurácia. Mojím zámerom bolo poukázať na to, že všetko záleží na ľuďoch. Že človek by sa nikdy nemal vzdávať. Nemal by zabúdať, že nič sa nerodí ľahko, ale že človek má v sebe neskutočné množstvo energie, ktorá mu pomôže prekonať problémy. Úspech neprichádza zvečera na ráno.

SkryťVypnúť reklamu

Ján Šesták

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  2. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  3. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  4. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  6. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  7. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  1. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  2. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  3. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  4. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  5. Soňa Müllerová: Po päťdesiatke som začala byť sama sebou
  6. Do Toskánska netreba cestovať ďaleko. Nájdete ho na Gemeri
  7. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  8. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  1. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 10 015
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 8 140
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 7 288
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 6 709
  5. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 4 575
  6. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 4 014
  7. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície 2 637
  8. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 506
  1. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom
  2. Monika Albertiová: Tlsté svi*e, veľryby a prasnice. Aj takto sa dnes robí kariéra
  3. Matej Galo: Šutaj Eštok, koľko peňazí z daní občanov ešte rozflákate?
  4. Ján Raclavský: Politika dôstojného života
  5. Radko Mačuha: Organizátor majdanu na káve pred úradom vlády.
  6. Dušan Király: Epická cesta naprieč Japonskom, 2. časť
  7. Jan Pražák: Proboha, lidi, pohlídejte mi ji!
  8. Michael Achberger: Pravda o spaľovačoch tukov: Pomôžu vám schudnúť alebo vás okrádajú?
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 46 673
  2. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 25 901
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 7 132
  4. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici 7 077
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 6 541
  6. Rastislav Puchala: Pomóóóóc, Angličania idú 5 883
  7. Rado Surovka: Ficove supy už krúžia nad Slovenskom 5 138
  8. Dorota Nvotová: Nebojím sa pána 4 824
  1. Radko Mačuha: Organizátor majdanu na káve pred úradom vlády.
  2. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
  3. Marcel Rebro: Fico tvrdí, že v Kyjive nie je vojna. My práve začíname tábor pre ženy a deti padlých z Kyjiva.
  4. Pavel Macko: Nehoráznosť: Europoslanec Ondruš prirovnáva kancelára Merza k Hitlerovi
  5. Marcel Rebro: Už len 116 rokov do víťazstva: Putinova armáda sa plazí za svojim snom
  6. Pavel Macko: Vyrovnáva Ukrajina sily v hlbkových útokoch dronmi?
  7. Marcel Rebro: Ruskú vodku káže, francúzsky koňak pije: Fico a jeho malý geopolitický chaos
  8. Věra Tepličková: Aj kraj pod Veľkou Javorinou už bude v bezpečí - Michal vraj vstúpi!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Za ZSSK cenu prevzali Lukáš Riha ako koordinátor kampane DPNB za ZSSK a Karol Henzély, člen predstavenstva ZSSK.

Ocenenie si počas slávnostného vyhodnotenia, ktoré sa uskutočnilo v priestoroch Slovenských elektrární v Bratislave, prevzal člen predstavenstva a riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Karol Henzély.


Fomat postúpil do druhého kola Slovnaft Cupu, pomohol k tomu i gól R. Ďanovského (prvý sprava).

V stredu sa do pohárových bojov zapojili dva turčianske celky. Do druhého kola postúpil jeden z nich.


Bytovka má novú fasádu, stopy po minulosti zmizli.

Slúžiť má ľuďom, čo si nemôžu dovoliť drahý nájom.


2
Cestovanie vlakom je navyše ekologické a predstavuje moderný spôsob, ako spoznávať krajinu pohodlne a bez stresu.

Cestovanie vlakom za zážitkami láka toto leto mimoriadne veľa ľudí.


Už ste čítali?