Ako sme už v posledných číslach NŽT písali, turčianskoteplické kúpele aj mesto Turčianske Teplice sa stali členmi Združenia cestovného ruchu Veľká Fatra, ktoré pôsobí od Jasenskej doliny až po Turček. Skutočnosť, že rôzne podnikateľské subjekty, ale aj mestá a obce v Turci, musia v oblasti cestovného ruchu spolupracovať, je viac ako istá.
Každý návštevník vníma väčšinou mesto, alebo mikroregión ako celok a nezaujímalo až tak, či nebol spokojný so službami firmy X, rekreačného zariadenia Y, pričom existuje niekoľko iných firiem a rekreačných zariadení v susedstve, s ktorými by bol spokojný. Niekedy jeden, alebo niekoľkí podnikatelia, môžu urobiť zlý dojem z celého regiónu. Ak má turista pocit, že pri návšteve Turca mu chýbalo niečo, čo mal k dispozícii na Liptove, bude chodievať tam, kde má, čo chce. Integrácia služieb cestovného ruchu je z tohto hľadiska veľmi prospešná, samozrejme, iba v tom prípade ak existuje spolupráca a komunikácia medzi jednotlivými subjektami. Viaceré subjekty si môžu vzájomne poradiť a ak majú spoločnú klientelu, miesto má aj jej konštruktívna kritika nedostatkov. Subjekty spojené v jednom združení si môžu odovzdávať poznatky a pripomienky klientov a vzniká tak veľmi jednoduchá spätná väzba medzi poskytovateľom služieb a turistom. Vďaka integrovanej spolupráci sa dajú rýchlejšie odstraňovať aj nedostatky.
Slovenské liečebné kúpele zohrávajú v Turčianskych Tepliciach dominantnú úlohu. Od nich sa odvíja rozvoj celého horného Turca, ale aj menšie subjekty v Turci im môžu pomôcť. Ak v krátkej budúcnosti dostavajú celý nový kúpeľný komplex, pomôže to celému regiónu, ak sa to nepodarí, okres bude stagnovať a nezamestnanosť sa v ňom nezníži, ale skôr zvýši. Samozrejme, všetko záleží od majiteľov kúpeľov, koľko budú ochotní a schopní investovať, či budú mať dostatok peňazí, alebo či dostanú dostatočne vysoký bankový úver. Najdôležitejšia je ale vízia majiteľov kúpeľov do budúcnosti.
Po privatizácií v deväťdesiatych rokoch mali noví majitelia podnikov iba dvojaké ambície. Prvou a veľmi zriedkavou ambíciou bolo zbohatnúť a druhou, menej častou, dotiahnuť firmu na solídnu európsku úroveň a zvyšovať jej zisky. Hornoturčania by boli, samozrejme, radi, keby sa majitelia kúpeľov snažili dosiahnuť tú druhú víziu, lebo nezamestnanosť v okrese je už aj tak dosť vysoká.(gg)