Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Dobrodružná slaná premiéra

Kaňuk a Hnilica podstúpili v Severnom mori tvrdý k

Nádejní slovenskí jachtári Jakub Kaňuk (kormidelník) a Boris Hnilica (kosatník) z Yacht clubu Martin sa prebojovali na svoje prvé majstrovstvá Európy v lodnej triede 420. Na podujatí v Severnom mori sa zúčastnilo 90 posádok z 20 krajín. Z každej krajiny mohli štartovať tri najlepšie posádky a martinská sa nominovala dokonca až do striebornej skupiny, v ktorej obsadila 10. miesto po šestnástich rozjazdách.

Trojmetrové vlny a žraloky

Keďže išlo o prvý štart martinských nádejí na takomto podujatí, požiadali sme ich trénera Jána Kaňuka, aby sa podelil s našimi čitateľmi o svoje dojmy z morskej premiéry svojich zverencov.

SkryťVypnúť reklamu

- Severné more, to sú predovšetkým tvrdé podmienky. Často dochádza k tragédiám, a aj preto pretekári musia byť označení identifikačnými páskami. V tomto čase teplota v kanáli La Manche dosahuje okolo 15 stupňov Celzia a stále fúka nepríjemný vietor. Vytvárajú sa až trojmetrové vlny, ktoré sa trieštia a zároveň dvíhajú spŕšky vody, ktoré bránia jachtárom pri dýchaní. K tomu sa pridáva neuveriteľný prúd dosahujúci rýchlosť dvoch uzlov s meniacim sa smerom. Toto všetko musí jachtár nielen prežiť, ale prispôsobiť tomu taktiku jazdy a neustále prepočítavať hodnoty. Keď sme zistili, že nepravidelný príliv a odliv dosahuje rozdiel 5 - 7 metrov, mysleli sme si, že nás nemôže už nič prekvapiť. Na porade nás však upozornili na prítomnosť žralokov a že vydali zákaz kúpania. Komu by sa v takýchto podmienkach chcelo kúpať? - pýtali sme sa s úsmevom...

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky - ako na hojdačke

A potom sa dozvedáme už o jednotlivých rozjazdách slovenských reprezentantov.

- Dvojica Kaňuk - Hnilica začala priam skvele. V prvej rozjazde obsadila 6. miesto. No oslavy prerušilo sklamanie vo forme diskvalifikácie za porušenie pravidla „čiernej vlajky„ pri štarte. Druhá rozjazda bola menej vydarená. Po dvoch prevráteniach sa dostali do druhej polovice štartového poľa. V tretej rozjazde si ale polepšili kvalitným 8. miestom a opäť svitla nádej. Vo štvrtej prežili kolíziu s belgickou loďou, viac poškodená bola tá naša a výsledok - 38. miesto. V piatej rozjazde opäť návrat na solídnu pozíciu, obsadili 9. miesto. Jakub s Borisom tvrdili, že sú opäť v hre a nemôžu, vraj, už nič pokaziť, lebo tie náročnejšie jazdy sú už za nimi a dve najhoršie umiestnenia sa škrtajú... Lenže práve šiesta rozjazda pochovala ich ambície. Po troch trestných obratoch skončili až na 45. mieste. Aj v ďalších rozjazdách striedali výborné umiestnenia s podpriemernými...

SkryťVypnúť reklamu

V ceste im stála polícia

V jednej z tých neúspešnejších im zaliala loď vysoká vlna a utopili časť kormidlovej páky. Bolo treba rýchlo otočiť sprievodný motorový čln a hnať ho do prístavu po náhradný dielec. Vo vysokých vlnách sme rozbili všetko, čo sa v člne rozbiť dalo. V kanáli približne 5 kilometrov dlhom, ktorým sa vchádzalo do prístavu, sme si to „hasili„ jedna radosť, len aby sme stihli dodať chlapcom kormidlovú páku. Avšak námorná polícia bola proti, zastavila nás tesne pred prístavom. Za rýchlu jazdu sa pyká aj na mori...

Jozef Hnilica (otec pretekára) sa už darmo ošíval. Viac šťastia mal druhý otec a tréner Ján Kaňuk, ktorý jednoducho ušiel. Mal neuveriteľné šťastie, že včas priniesol chlapcom potrebnú súčiastku.

Aká cesta na vrchol?

Majstrom Európy sa stala izraelská posádka, druhí boli Angličania, hoci sa ani v jednej rozjazde neumiestnili v prvej trojke. O ich medaile rozhodli vyrovnané výsledky. A práve toto našim nádejným námorným jachtárom ukázalo, ktorou cestou sa musia uberať a akých chýb sa musia vystríhať, ak chcú úspešne súperiť nielen s morskými vlnami, ale aj s európskou konkurenciou.

(mr)

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  2. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  3. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  4. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  6. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 742
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 259
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 680
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 3 633
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 209
  6. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 2 767
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 582
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 412

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Krokom po minulosti rodiny Migazzi
  2. Adriana Boysová: Šuškandou opradená sexuálna výchova
  3. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  4. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  5. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  6. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  7. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  8. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 482
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 949
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 390
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 004
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 559
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 460
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 157
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 802
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Lekár vidí počas zákroku obraz na veľkom monitore s vysokým rozlíšením.

Robotický systém nemocnica využíva v rádiológii ako prvá na Slovensku.


TASR 14 h

Sezóna jarmokov v Turci je v plnom prúde, ich vrcholom je každoročne jarmok v Mošovciach.


27. sep
Martinčania opäť okúsili trpkosť prehry.

Favorit si rozhodujúci náskok vytvoril už prvom dejstve, po zmene strán ho dokázal ešte navýšiť.


27. sep
Manželka Milana Košarišťana s úlovkom.

Nevylučuje, že časom sa v lesoch môže objaviť aj nebezpečná huba.


27. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


TASR 27. sep

Vodiči sa dlhodobo sťažujú, že na Hutách sa na asfalte šmýka.


26. sep

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


14 h

Na diaľnicu muža vraj poslala navigácia.


TASR 11 h

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Krokom po minulosti rodiny Migazzi
  2. Adriana Boysová: Šuškandou opradená sexuálna výchova
  3. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  4. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  5. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  6. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  7. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  8. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 482
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 949
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 390
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 004
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 559
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 460
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 157
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 802
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?