Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Cesty zostávajú starou boľačkou

Martin - Mestské komunikácie metropoly Turca majú dĺžku 163 kilometrov. Z nich má necelých 140 kilometrov spevnený, väčšinou asfaltový, alebo bitúmenový povrch. Živica ciest nielenže každým rokom starne, ale najviac sa pod jej znehodnotenie podpisuje zim

a - mráz, voda a ľad. Ako NŽT povedal Vladimír Povoda, vedúci odboru komunálnych služieb mestského úradu v Martine, na letnú údržbu má mesto tento rok vyčlenených asi 4,5 milióna korún. „Údržbu robíme priebežne a výtlky, ktoré bránili zjazdnosti komunikácie, sme opravovali okamžite. Berieme to ako havarijný stav a hneď po zime ich opravujeme zimnými zmesami. To ale nie je ten najlepší spôsob, takáto oprava má krátku životnosť. Letná údržba sa začína po skončení zimy na rozhraní apríla a mája. Najprv robíme obhliadky mestských častí, aj za účasti poslanca a odborných pracovníkov z mestského úradu. No, a keďže nemáme veľký balík peňazí, lebo 4,5 milióna korún je asi len štvrtina prostriedkov, ktoré by sme potrebovali na opravu komunikácii, určíme si priority. Samozrejme, že najväčšie výtlky, ktoré by mohli brániť zjazdnosti ciest, robíme prednostne a čo najskôr a potom robíme bežnú údržbu,„ povedal nám Vladimír Povoda.
Ako zdôraznil, sami nie sú spokojní s „plátaním„, lebo sú na cestách miesta, kde dochádza k sieťovému rozpadu, komunikácia „odchádza„ v podloží a vyžadoval by sa radikálnejší zásah. Vladimír Povoda: „ Vieme, že to fľakovanie na cestách, ako je napríklad na Alexandrovej ulici na Ľadovni, alebo Ulici hrdinov SNP na Stráňach, je iba dočasným riešením, že už treba urobiť naozaj generálnu opravu, no na ňu treba podstatne viac peňazí, ako na bežné opravy. Určite treba v budúcnosti hľadať prostriedky aj na opravu týchto komunikácií. Žiaľ, zatiaľ nemáme toľko prostriedkov, aby sme mohli postupne a v systematickom slede vykonávať výmenu živičných povrchov ciest tam, kde by to bolo najviac treba. Predpokladám, že do konca júna sa vysporiadame so všetkými závažnejšími poruchami na komunikáciách a v priebehu leta budeme opravovať len tie závady, ktoré majú pretrvávajúci charakter.„
Cez Martin vedie aj štátna cesta I/65 – prieťah mestom. Mnohí ju považujú za mestskú komunikáciu, ale zatiaľ, hoci štát po dokončení obchvatu chce, aby prešla pod mesto, zostáva táto cesta štátnou komunikáciou a je pod správou Slovenskej správy ciest. Ide o cestu v celkovej dĺžke osem kilometrov, ale keďže je smerovo rozdelená, treba rátať zhruba so 16-kilometrami cesty. „Mesto si dalo podmienku, aby, keď ju už má prevziať do vlastníctva, boli vysporiadané vlastnícke vzťahy pozemkov pod ňou, aj všetko ostatné, čo s tým súvisí. Mali sme dve alternatívy, žiaľ, ani jedna, ani druhá alternatíva neboli priechodné. Neviem odhadnúť časový horizont, kedy sa dokážu vysporiadať majetkoprávne vzťahy na tejto komunikácii a kedy bude táto cesta tak pripravená k tomu, aby nám ju mohli definitívne odovzdať. My, ale dnes už vieme, že ak sa raz budeme o ňu starať, budeme potrebovať najmenej dva milióny korún na letnú údržbu a niečo cez jeden a pol milióna korún na zimnú údržbu,„ dodal Vladimír Povoda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 379
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 901
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 263
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 2 888
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 907
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 677
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 641
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 426

Blogy SME

  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  2. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  5. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  6. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  8. Benjamín Páterek: Divoký Island, 1. časť: Namiesto hurikánu ľadové kráľovstvo
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 992
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 300
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 231
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 207
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 173
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 764
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 509
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Mužovi bola zadržaná plynová pištoľ.

Na 42-ročného muža bol podaný návrh na vzatie do väzby.


4 h
Neurológ Marek Tarčák odporúča nepodceňovať bolesti hlavy.

Spúšťačom migrény môže byť čokoláda či plesnivý syr.


8 h
Jozef Huťka (vpravo) so svojím dlhoročným „spolubojovníkom“ Jánom Diabelkom.

Legendárny Jozef Huťka oslávil na konci januára 75. narodeniny. Ak spočítame všetky prípravné, pohárové i majstrovské zápasy, za Martin odohral 1 124 duelov.


9 h
Predstavenie knihy sprevádzal aj hudobný doprovod.

Novinky z Belej-Dulíc, Príboviec a Trebostova.


7. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

O incidente informovala mestská polícia Liptovského Hrádku.


7. feb

Zákon zakazuje znečisťovať cesty.


8 h

Skúsený jaskyniar hovorí, že tak veľké objavy nečakali.


7. feb

Radnica by mala nariadiť celoplošný zákaz kŕmenia nutrií.


7. feb

Blogy SME

  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  2. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  5. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  6. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  8. Benjamín Páterek: Divoký Island, 1. časť: Namiesto hurikánu ľadové kráľovstvo
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 992
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 300
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 231
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 207
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 173
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 764
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 509
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)

Už ste čítali?