Cesty zostávajú starou boľačkou

Martin - Mestské komunikácie metropoly Turca majú dĺžku 163 kilometrov. Z nich má necelých 140 kilometrov spevnený, väčšinou asfaltový, alebo bitúmenový povrch. Živica ciest nielenže každým rokom starne, ale najviac sa pod jej znehodnotenie podpisuje zim

a - mráz, voda a ľad. Ako NŽT povedal Vladimír Povoda, vedúci odboru komunálnych služieb mestského úradu v Martine, na letnú údržbu má mesto tento rok vyčlenených asi 4,5 milióna korún. „Údržbu robíme priebežne a výtlky, ktoré bránili zjazdnosti komunikácie, sme opravovali okamžite. Berieme to ako havarijný stav a hneď po zime ich opravujeme zimnými zmesami. To ale nie je ten najlepší spôsob, takáto oprava má krátku životnosť. Letná údržba sa začína po skončení zimy na rozhraní apríla a mája. Najprv robíme obhliadky mestských častí, aj za účasti poslanca a odborných pracovníkov z mestského úradu. No, a keďže nemáme veľký balík peňazí, lebo 4,5 milióna korún je asi len štvrtina prostriedkov, ktoré by sme potrebovali na opravu komunikácii, určíme si priority. Samozrejme, že najväčšie výtlky, ktoré by mohli brániť zjazdnosti ciest, robíme prednostne a čo najskôr a potom robíme bežnú údržbu,„ povedal nám Vladimír Povoda.
Ako zdôraznil, sami nie sú spokojní s „plátaním„, lebo sú na cestách miesta, kde dochádza k sieťovému rozpadu, komunikácia „odchádza„ v podloží a vyžadoval by sa radikálnejší zásah. Vladimír Povoda: „ Vieme, že to fľakovanie na cestách, ako je napríklad na Alexandrovej ulici na Ľadovni, alebo Ulici hrdinov SNP na Stráňach, je iba dočasným riešením, že už treba urobiť naozaj generálnu opravu, no na ňu treba podstatne viac peňazí, ako na bežné opravy. Určite treba v budúcnosti hľadať prostriedky aj na opravu týchto komunikácií. Žiaľ, zatiaľ nemáme toľko prostriedkov, aby sme mohli postupne a v systematickom slede vykonávať výmenu živičných povrchov ciest tam, kde by to bolo najviac treba. Predpokladám, že do konca júna sa vysporiadame so všetkými závažnejšími poruchami na komunikáciách a v priebehu leta budeme opravovať len tie závady, ktoré majú pretrvávajúci charakter.„
Cez Martin vedie aj štátna cesta I/65 – prieťah mestom. Mnohí ju považujú za mestskú komunikáciu, ale zatiaľ, hoci štát po dokončení obchvatu chce, aby prešla pod mesto, zostáva táto cesta štátnou komunikáciou a je pod správou Slovenskej správy ciest. Ide o cestu v celkovej dĺžke osem kilometrov, ale keďže je smerovo rozdelená, treba rátať zhruba so 16-kilometrami cesty. „Mesto si dalo podmienku, aby, keď ju už má prevziať do vlastníctva, boli vysporiadané vlastnícke vzťahy pozemkov pod ňou, aj všetko ostatné, čo s tým súvisí. Mali sme dve alternatívy, žiaľ, ani jedna, ani druhá alternatíva neboli priechodné. Neviem odhadnúť časový horizont, kedy sa dokážu vysporiadať majetkoprávne vzťahy na tejto komunikácii a kedy bude táto cesta tak pripravená k tomu, aby nám ju mohli definitívne odovzdať. My, ale dnes už vieme, že ak sa raz budeme o ňu starať, budeme potrebovať najmenej dva milióny korún na letnú údržbu a niečo cez jeden a pol milióna korún na zimnú údržbu,„ dodal Vladimír Povoda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: jk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 892
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 572
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 044
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 554
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 442
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 770
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 244
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 216
  1. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  3. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  5. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  6. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  7. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  8. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 034
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 882
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 187
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 666
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 510
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 357
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 080
  8. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 4 947
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  3. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  5. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  6. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  7. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  8. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 034
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 882
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 187
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 666
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 510
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 357
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 080
  8. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 4 947
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?