r. Preinvestovanie týchto peňazí, by mohlo na Slovensku vytvoriť 29 až 55 tisíc nových pracovných miest. Až štvrtina nových projektov má byť z automobilového sektoru, ktorý by sa mal zanedlho stať dominujúcim priemyselným odvetvím republiky. Ak začnú o tri roky závody, ktoré sa začali budovať na Slovensku, vyrábať na plnú kapacitu (700 tisíc automobilov ročne), stalo by sa Slovensko určite najväčším výrobcom automobilov na jedného obyvateľa na svete.
Táto správa agentúry SITA vyvoláva nádej aj pre Turiec, ktorý má ambíciu podieľať sa najmä na výrobe komponentov pre automobilový priemysel. Do nášho regiónu majú namierené ďalšie dva pomerne veľké projekty. Medzi tie najväčšie, na ktorých sa podieľa aj SARIO, je investícia americkej spoločnosti Glacier Garlock Bearings (GGB) v celkovej hodnote 11,5 miliónov amerických dolárov. Nový závod sa už stavia v sučianskej priemyselnej zóne a v novembri by sa mala sem presunúť výroba klzných ložísk zo Škótska a výroba spoločnosti DNA z Dolného Kubína. Táto investícia by mohla ešte v tomto roku vytvoriť vyše 230 nových pracovných miest. Ďalším projektom realizovaným za účasti spomínanej agentúry je investícia nemeckej spoločnosti Mannesman Plastic Machinery.
Spoločnosť Mannesman Plastic Machinery plánuje tiež v sučianskej priemyselnej zóne vybudovať nový závod. V rámci projektu by mala preinvestovať 10 miliónov eur. Závod na výrobu vstrekovacích lisov, ktorý by sa mal zanedlho začať stavať, by už v tomto roku mohli zamestnať okolo 200 nových pracovníkov. Peter Janíček z martinského Úradu práce a sociálnych vecí nám potvrdil, že spoločnosť, ktorá by zanedlho mala v Turci investovať, s nimi v marci rokovala. „Pri stretnutí sme im prezentovali možnosti, ktoré im môžeme v rámci našej platnej legislatívy poskytnúť. Sme pripravení s nimi spolupracovať a čakáme na ich konkrétne požiadavky,„ dodal Peter Janíček.
Ak sa splnia predpoklady, malo by do konca tohto roka, pribudnúť v Turci ďalších vyše štyristo nových pracovných miest.
Autor: jk