Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
AJ NA TO SA DÁ VYHOVÁRAŤ ! KTO Z NÁS BUDE ĎALŠÍ MŔTVY ? (NA „KRIŽOVATKE SMRTI „)

Ad: „Zmenili to výnimky„

Nemám zvyk reagovať na články v novinách. No vzhľadom k závažnosti problematiky a možnosti zachrániť ďalšie ľudské životy však musím o to viac, že ako člen mestskej rady a poslanec mestského zastupiteľstva cítim aj svoj podiel zodpovednosti za tragické

Nemám zvyk reagovať na články v novinách. No vzhľadom k závažnosti problematiky a možnosti zachrániť ďalšie ľudské životy však musím o to viac, že ako člen mestskej rady a poslanec mestského zastupiteľstva cítim aj svoj podiel zodpovednosti za tragické nehody, ktorým mesto Martin nevie na „križovatke smrti„ Podháj - 1/65 obchvat mestom zabrániť.
V článku „ Zmenili to výnimky „ v nedávnom čísle NŽT v mene investorského útvaru SSC v Žiline Stanislav Palúch zdôvodnil, prečo nie je možné prebudovať túto, podľa môjho názoru smrtiacu a zle naprojektovanú, križovatku na bezpečnejší „kruhový objazd„, ktorý je, podľa mňa, jediným možným riešením v súčasnej situácii, ako zabrániť ďalším smrteľným nehodám na tejto križovatke. Dôvody, ktoré uvádza ako prekážku, sú povolené výnimky – odbočka k Tesco a iným podnikom a tiež spomalenie dopravy na obchvate, čomu sa chce zrejme vyhnúť, prípadne aj nesprávny spôsob jazdy. Je to tak, problém sa dá odsúvať jeho bagatelizáciou a hľadaním výhovoriek, prečo sa nedá, respektíve prečo netreba, konať .

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto Martin sa snaží všetkými oficiálnymi cestami presvedčiť SSC o nevyhnutnosti spomaliť premávku na obchvate, aby sa prípadné nehody nekončili smrteľne. Vedenie mesta robí kroky, ktoré vedú k vybudovaniu „ kruhového objazdu„ a tiež investovalo niekoľko stotisíc do mimoriadneho dopravného značenia pri príjazde do tejto križovatky. Inak povedané, čím pomalší prejazd vozidiel po obchvate, tým menšie riziko smrteľnej dopravnej nehody. Takisto, výnimky na mimoriadne odbočenia sú vlastne len jednou výnimkou smerom k Tescu, kde nie je problém so smrteľnými dopravnými nehodami.
Kompetentní pracovníci SSC pri prezentovaní svojich názorov v mene štátnej inštitúcie by si mali uvedomiť, že križovatka nad „slimákom„ je príčinou zbytočných úmrtí, ktoré nemôžeme pripísať argumentácii S. Palúcha. Ako poslanec zastupiteľstva podporujem všetky kroky mesta, ktoré vedú k vybudovaniu kruhovej križovatky, ale to zrejme nestačí. Ako lekár už nechcem ďalšie zbytočné úmrtia, preto vyzývam všetkých občanov, aby svojim postojom podporili aktivitu mestského úradu a poslaneckého zboru v Martine pri rokovaní so Slovenskou správou ciest. Napríklad - založením občianskeho združenia alebo zorganizovaním petičnej akcie s cieľom ukázať, že križovatku smrti treba riešiť teraz a je prioritou pre občanov mesta či Slovenska a prinútiť tak SSC, aby sa prioritou stala aj pre nich a ostatných kompetentných.
Nie je ťažké zistiť, a rád by som to číslo aj videl zverejnené v našich novinách, koľko dopravných nehôd so smrteľnými následkami, koľko smrteľných obetí a ťažkých zranení si od svojho sprevádzkovania vyžiadala táto križovatka. Ak toto číslo nie je dôvodom pre SSC a príslušné kompetentné miesta konať ihneď, potom vyzývam občanov, aby sa združili a konali v spoločnom mene. Vyzývam aj existujúce neziskové organizácie, nadácie a združenia, aby svojím verejným hlasom podporili prebudovanie križovatky. Vyzývam médiá, aby informáciami o tomto stave podnietili záujem aj zvyšku Slovenska o túto pascu na ľudí a podnietili kompetentných konať. Je to kauza, ktorá stojí za záujem verejnosti !
Skutočne nie je nutné, aby zomrel ktokoľvek ďalší na tomto mieste. Náprava je v rukách architekta, ktorý urobí projekt, v rukách investora a štátnej správy, ktorá vydá príslušné povolenia a financie. Vieme, že na zabránenie ďalšej zbytočnej smrti treba niekoľko desiatok miliónov korún. Vieme vyčísliť koľko stojí zmarený život mladých ľudí, ktorí sa stali obeťami zlého projektu spred niekoľkých desaťročí? Vieme koľko sirôt a polosirôt si vyžiadala preložka cesty Podháj - 1/65? Nesprávny spôsob jazdy môže zapríčiniť dopravnú nehodu, ale toľko smrteľných následkov na jednej križovatke nemôžeme pripísať len nesprávnemu spôsobu jazdy a hlavne, nehľadajme zdôvodnenia, prečo sa to nedá.

Skryť Vypnúť reklamu

Poznámka NŽT: Dopĺňame stanovisko S. Šucha o ďalšie fakty. Náklady na zlepšenie svetelnej signalizácie, ktorú financovala martinská radnica, predstavujú 300 tisíc korún. Opakované rokovania primátora Stanislava Bernáta na ministerstve dopravy a na žilinskom pracovisku Slovenskej správy ciest prinieslo prísľub s podmienkou. Ak mesto bude financovať projekt kruhovej križovatky, SSC zaradí do svojho plánu investícií jej výstavbu. Ako informoval primátor na nedávnej tlačovej konferencii, mesto je ochotné túto podmienku prijať. Nový ŽIVOT TURCA podporí akúkoľvek občiansku aktivitu, ktorá vyústi v súvislosti s „križovatkou smrti„ do činov kompetentných.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 575
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 742
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 639
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 248
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 798
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 719
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 524
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 442
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 414
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 283
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Vo Vrútkach stihli otestovať za víkend 2069 ľudí. Štyria z nich mali pozitívny test na covid-19.

Miera pozitivity v meste Martin za víkend je 0,46%. Ide však len o výsledky dočasných (víkendových) odberových miest. Do súhrnu sa ešte započítajú výsledky z mobilných odberových miest a PCR testov.

5 h
Viliam Sokolík sa narodil vo Vrútkach.

Narodil sa vo Vrútkach, dlhé roky pracoval v Matici slovenskej, kde bol vedúcim oddelenia fotodokumentačných zbierok v jej literárnom archíve.

9 h
Mužstvo sa formuje.Náročný program ukáže či ho ešte treba doplniť.

Po doplnení štyrmi novými bekmi získala martinská obrana potrebnú dávku skúseností i zdravej agresivity. Káder môže vedenie klubu posilňovať do 15. februára.

11 h
Ján Danko, primátor Martina počas testovania na Kolónii Hviezda.

Primátor Martina Ján Danko ocenil spolupatričnosť a ľudskosť všetkých, ktorí sa na testovaní podieľali. Aj preto bolo úspešné.

14 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

9 h

Policajti prosia verejnosť o pomoc.

24. jan

Skríningové testovanie na Kysuciach prebehlo bez problémov.

24. jan

Už ste čítali?