Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
AJ NA TO SA DÁ VYHOVÁRAŤ ! KTO Z NÁS BUDE ĎALŠÍ MŔTVY ? (NA „KRIŽOVATKE SMRTI „)

Ad: „Zmenili to výnimky„

Nemám zvyk reagovať na články v novinách. No vzhľadom k závažnosti problematiky a možnosti zachrániť ďalšie ľudské životy však musím o to viac, že ako člen mestskej rady a poslanec mestského zastupiteľstva cítim aj svoj podiel zodpovednosti za tragické

Nemám zvyk reagovať na články v novinách. No vzhľadom k závažnosti problematiky a možnosti zachrániť ďalšie ľudské životy však musím o to viac, že ako člen mestskej rady a poslanec mestského zastupiteľstva cítim aj svoj podiel zodpovednosti za tragické nehody, ktorým mesto Martin nevie na „križovatke smrti„ Podháj - 1/65 obchvat mestom zabrániť.
V článku „ Zmenili to výnimky „ v nedávnom čísle NŽT v mene investorského útvaru SSC v Žiline Stanislav Palúch zdôvodnil, prečo nie je možné prebudovať túto, podľa môjho názoru smrtiacu a zle naprojektovanú, križovatku na bezpečnejší „kruhový objazd„, ktorý je, podľa mňa, jediným možným riešením v súčasnej situácii, ako zabrániť ďalším smrteľným nehodám na tejto križovatke. Dôvody, ktoré uvádza ako prekážku, sú povolené výnimky – odbočka k Tesco a iným podnikom a tiež spomalenie dopravy na obchvate, čomu sa chce zrejme vyhnúť, prípadne aj nesprávny spôsob jazdy. Je to tak, problém sa dá odsúvať jeho bagatelizáciou a hľadaním výhovoriek, prečo sa nedá, respektíve prečo netreba, konať .

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto Martin sa snaží všetkými oficiálnymi cestami presvedčiť SSC o nevyhnutnosti spomaliť premávku na obchvate, aby sa prípadné nehody nekončili smrteľne. Vedenie mesta robí kroky, ktoré vedú k vybudovaniu „ kruhového objazdu„ a tiež investovalo niekoľko stotisíc do mimoriadneho dopravného značenia pri príjazde do tejto križovatky. Inak povedané, čím pomalší prejazd vozidiel po obchvate, tým menšie riziko smrteľnej dopravnej nehody. Takisto, výnimky na mimoriadne odbočenia sú vlastne len jednou výnimkou smerom k Tescu, kde nie je problém so smrteľnými dopravnými nehodami.
Kompetentní pracovníci SSC pri prezentovaní svojich názorov v mene štátnej inštitúcie by si mali uvedomiť, že križovatka nad „slimákom„ je príčinou zbytočných úmrtí, ktoré nemôžeme pripísať argumentácii S. Palúcha. Ako poslanec zastupiteľstva podporujem všetky kroky mesta, ktoré vedú k vybudovaniu kruhovej križovatky, ale to zrejme nestačí. Ako lekár už nechcem ďalšie zbytočné úmrtia, preto vyzývam všetkých občanov, aby svojim postojom podporili aktivitu mestského úradu a poslaneckého zboru v Martine pri rokovaní so Slovenskou správou ciest. Napríklad - založením občianskeho združenia alebo zorganizovaním petičnej akcie s cieľom ukázať, že križovatku smrti treba riešiť teraz a je prioritou pre občanov mesta či Slovenska a prinútiť tak SSC, aby sa prioritou stala aj pre nich a ostatných kompetentných.
Nie je ťažké zistiť, a rád by som to číslo aj videl zverejnené v našich novinách, koľko dopravných nehôd so smrteľnými následkami, koľko smrteľných obetí a ťažkých zranení si od svojho sprevádzkovania vyžiadala táto križovatka. Ak toto číslo nie je dôvodom pre SSC a príslušné kompetentné miesta konať ihneď, potom vyzývam občanov, aby sa združili a konali v spoločnom mene. Vyzývam aj existujúce neziskové organizácie, nadácie a združenia, aby svojím verejným hlasom podporili prebudovanie križovatky. Vyzývam médiá, aby informáciami o tomto stave podnietili záujem aj zvyšku Slovenska o túto pascu na ľudí a podnietili kompetentných konať. Je to kauza, ktorá stojí za záujem verejnosti !
Skutočne nie je nutné, aby zomrel ktokoľvek ďalší na tomto mieste. Náprava je v rukách architekta, ktorý urobí projekt, v rukách investora a štátnej správy, ktorá vydá príslušné povolenia a financie. Vieme, že na zabránenie ďalšej zbytočnej smrti treba niekoľko desiatok miliónov korún. Vieme vyčísliť koľko stojí zmarený život mladých ľudí, ktorí sa stali obeťami zlého projektu spred niekoľkých desaťročí? Vieme koľko sirôt a polosirôt si vyžiadala preložka cesty Podháj - 1/65? Nesprávny spôsob jazdy môže zapríčiniť dopravnú nehodu, ale toľko smrteľných následkov na jednej križovatke nemôžeme pripísať len nesprávnemu spôsobu jazdy a hlavne, nehľadajme zdôvodnenia, prečo sa to nedá.

Skryť Vypnúť reklamu

Poznámka NŽT: Dopĺňame stanovisko S. Šucha o ďalšie fakty. Náklady na zlepšenie svetelnej signalizácie, ktorú financovala martinská radnica, predstavujú 300 tisíc korún. Opakované rokovania primátora Stanislava Bernáta na ministerstve dopravy a na žilinskom pracovisku Slovenskej správy ciest prinieslo prísľub s podmienkou. Ak mesto bude financovať projekt kruhovej križovatky, SSC zaradí do svojho plánu investícií jej výstavbu. Ako informoval primátor na nedávnej tlačovej konferencii, mesto je ochotné túto podmienku prijať. Nový ŽIVOT TURCA podporí akúkoľvek občiansku aktivitu, ktorá vyústi v súvislosti s „križovatkou smrti„ do činov kompetentných.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 519
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 038
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 513
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 611
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 13 179
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 789
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 033
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 981
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 954
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Hokejisti by mohli dostať peniaze do dvoch týždňov

Spojenie dvoch najvyšších hokejových súťaží zväz nepodporil. Nedovoľujú to normy.

Na ľade naraz trénuje len päť hráčov a brankár.
V nemocnici pribudlo ďalšie odberové miesto, testy už robia dva tímy.

Prezidentka Zuzana Čaputová v Martine, vyjadrila sa aj k celoplošnému testovaniu

So zdravotným personálom nemocnice sa rozprávala o tom, ako zvládajú nápor nových pacientov nakazených ochorením Covid –19, ale aj o tom, či sú personálne i lôžkové kapacity nemocnice dostačujúce.

Prezidentka Zuzana Čaputová dnes v Martine poďakovala všetkým lekárom aj zdravotníckemu personálu.

Biatlonistom sa vrchol letnej sezóny vydaril

Letná biatlonová sezóna vyvrcholila v Revúcej majstrovstvami Slovenska. Darilo sa aj Martinčanom.

Martinčanom sa na slovenskom šampionáte v letnom biatlone darilo.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Nedeľný rekord. V Trenčianskom kraji pribudlo 104 pozitívne testovaných

Laboratóriá na Slovensku otestovali 5 025 vzoriek, celkový počet pozitívnych bol 860.

Už ste čítali?