Sučany, Kláštor pod Znievom – Dva nové závody, ktoré znamenajú aj nové pracovné príležitosti, otvorili minulý týždeň v Turci. V sučianskom priemyselnom parku otvorila svoju výrobňu firma GGB Slovakia, v Kláštore pod Znievom otvorili Toplimo a Znievská spoločnosť novú plniareň minerálnej vody.
Klzné ložiská „made in„ Sučany
V pondelok otvorili v Sučanoch nový závod na výrobu klzných ložísk. Vyrástol v rekordne krátkom čase v blízkosti budúcej diaľnice a v blízkosti mesta s kvalifikovanou pracovnou silou. „GGB Slovakia,„ ako pripomenul počas oficiálnej otváracej slávnosti prezident spoločnosti Bernd Fischer, „má vytvoriť silnú pozíciu na rýchle sa rozvíjajúcich trhoch východnej Európy a krajinách bývalého Sovietskeho zväzu a pomôcť zásobovať súčasných zákazníkov v západnej Európe.„ Nový závod GGB na Slovensku predstavuje počiatočnú investíciu vo výške 10 miliónov eur. Spoločnosť sučianskym závodom zároveň zabezpečuje zlúčenie malosériových výrob v škótskom Kilmarnocku a v Dolnom Kubíne. Vytvárajú tu približne 200 pracovných príležitostí, vrátane dolnokubínskych zamestnancov. Výrobu tu plánujú začať koncom tohto roka, pričom na začiatku bude závod produkovať metalo-polymérové klzné puzdrá z kolekcie GGB, ktorá je vedúcou globálnou spoločnosťou vo výrobe klzných puzdier na báze polymérov. Vlastní výrobné závody v USA, Francúzsku, Nemecku, Brazílii a na Slovensku. Obsluhuje viac ako 50 tisíc zákazníkov na celom svete prostredníctvom 20 obchodných zastúpení v 17 krajinách.
Investíciu vo formujúcom sa martinsko-sučianskom priemyselnom parku ocenil aj minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič, ktorý počas slávnostného otvorenia závodu pripomenul strategický význam malosériovej strojárskej výroby v našom teritóriu, ktorá sa po niekoľkoročnej recesii môže aj zásluhou zahraničného kapitálu opäť podieľať na rozvoji regiónu.
Kláštorná priamo do fliaš
V piatok potom otvorila firma Toplimo a Znievska spoločnosť novú plniareň Kláštornej minerálnej vody. Prevádzku vybudovali tento rok neďaleko zdroja minerálky a spĺňa prísne hygienické kritériá, ktoré umožňujú tejto značke pôsobiť nielen na domácom ale aj na zahraničnom trhu. Celkové investičné náklady na vytvorenie nového závodu dosiahli šesťdesiat miliónov korún. Kláštorná minerálna voda zmenila aj tvar fľaše a etiketu. Je unikátna svojim zložením minerálov a z novej plniarne poputuje ako sýtená, nesýtená, i ochutená (vyrába sa osem príchutí).
Pri otvorení novej plniarne vyrástol pred halou stan, v ktorom sa najskôr predstavil manažment firmy a potom sa účastníkom prihovoril aj starosta Kláštora pod Znievom Vladimír Šišan. Predseda predstavenstva spoločnosti Toplimo Ján Pizur sprevádzal so svojimi kolegami hostí po prevádzke plničky, kde by malo cieľovo pri trojsmennej prevádzke pracovať sedemdesiat až osemdesiat ľudí.
Autor: vl, br