Byť obchodníkom znamená neustálu zmenu

Priviedla vás k tomuto povolaniu náhoda, alebo ste sa riadili tým známym: „Kto hľadá – nájde„?
Ak by som mohol zmeniť to vaše „kto hľadá – nájde„, odpoveď by bola – našli si ma, a teda nebola to náhoda. Oslovil ma totiž obchodný zástupca spoločnosti Heineken Slovensko, ktorý bol v tom čase mojim konkurentom, pretože som pracoval pre inú pivovarnícku spoločnosť. Svet je naozaj malý. Keďže sme obaja pôsobili v tom istom regióne, odporučil ma vedeniu a išiel som na pohovor. Mal som šťastie, pretože potrebovali človeka, ktorý pozná tunajšie prostredie, ľudí a moje odkrútené štyri roky s pivom boli dobrým základom pre rozbeh v novom zamestnaní.
Čo ste si do práce „doniesli„ a čo ste sa naopak museli učiť?
Keď sa obzriem dozadu, jednoznačne sa mi v novej firme začínalo o čosi ľahšie ako niekomu, kto pred tým pracoval v úplne inej oblasti. Po nástupe na pozíciu obchodného zástupcu som sa presadil relatívne rýchlo, pretože som poznal región i ľudí. Mal som však obavy, ako ma zoberú moji „starí“ zákazníci. Ako sa však ukázalo, nemal som sa čoho báť. Akceptovali totiž môj prechod k Heinekenu a čo som rád, neváhali zmeniť sortiment iba preto, aby sme ďalej spolupracovali. Práve v tejto situácii sa ukázalo, aké sú dôležité korektné vzťahy – od tých normálnych medziľudských až k obchodným. Ako sa hovorí, ku všetkému novému treba mať aspoň malý rešpekt a ten mi rozhodne pri nástupe do novej spoločnosti nechýbal. Heineken Slovensko znamenal pre mňa veľkú motiváciu robiť naozaj naplno a čo najlepšie. Keď poviem, že bolo a je pre mňa česť pracovať pre túto medzinárodnú spoločnosť, pripomienku o frázach a klišé môžete vynechať. Jednoducho je to tak.
Bez čoho sa obchodný zástupca Heineken Slovensko jednoducho nezaobíde?
Neviem si predstaviť, že by som nemal „zmapovaný„ región a samozrejme aktivity konkurencie v ňom. Tu žiadnemu obchodnému zástupcovi, ktorý chce byť naozaj profesionál, mapa nepomôže. Musí si tým prejsť naozaj sám, dobre sa pozerať, naučiť sa počúvať, taktizovať, no v prvom rade ho musí jeho práca baviť. Nič nie je horšie ako ľahostajnosť, a to k čomukoľvek. Ak hovorím o záujme o to, čo človek robí, nemôže ostať chladný ani k ľuďom, s ktorými sa denno-denne stretáva. Hádam každý obchodník mi dá za pravdu, že iba kvalitné vzťahy so zákazníkmi prinesú rovnako dobré ovocie.
Čím je pre vás vaše povolanie zaujímavé, výnimočné?
Zaujímavou robí moju prácu jej rôznorodosť a výnimočnou – výnimočná spoločnosť. Na nedostatok pohybu alebo kontaktu s ľuďmi sa naozaj sťažovať nemôžem. Koniec-koncov – ani nechcem. Aj keď mám napríklad svoj pracovný deň naplánovaný – kde pôjdem, komu mám zavolať, čo zistiť ... nikdy neviem, čo mi cesta alebo stretnutie s ľuďmi prinesie nové. Nechcel by som byť v robote odkázaný na to, aby som podchvíľou pozeral na hodinky, kedy mi už konečne padne. Som rád, že pracujem vo firme, ktorej záleží na tom, aby zamestnanec naozaj cítil, že si ho firma váži a stará sa oň a aj o jeho rodinu. Či už vo forme vzdelávacích programov, rôznych spoločenských podujatí a podobne. Aby som sa vrátil na začiatok, od zaujímavého k výnimočnému naozaj nie je ďaleko. Budem sa opakovať, ale práca pre Heineken Slovensko má obidva prívlastky. Pracujem pre známu nadnárodnú spoločnosť, a túto možnosť nemá každý.
Hovorí sa, že dobrá vec sa predáva sama. Platí to aj vo vašom prípade?
Ono to vyzerá pekne napísané a ešte lepšie to znie. Ja by som skôr povedal, že samé sa nepredá nič, za všetkým je práca tímu alebo jednotlivca. Ani ten najkvalitnejší výrobok nemá šancu na úspech, ak ho ľudia nevidia, nepočujú o ňom a nepresvedčia sa sami o jeho kvalitách. Samotná kvalita tovaru je len jeden z faktorov, ktoré ovplyvňujú jeho predaj. Rovnako dôležité je zabezpečenie prvotriedneho servisu a samozrejme vybudovanie dobrého vzťahu predajca – kupujúci. Náš zákazník si už zvykol, že sa o „svoje„ pivo dobre staráme. Napríklad pri prieskume trhu si kolegovia z kvality dávajú záležať na samotnej kvalite a spôsobe čapovania piva, k tomu patrí aj starostlivosť o zariadenia, samozrejme ich čistota. Každý z nás, nech pracujeme na ktorejkoľvej pozícii, radi a odborne zákazníkom poradíme. Nakoniec cieľom poradenstva je zvýšenie kultúry pitia a čapovania piva u nás.
Opäť staré známe „koľko ľudí – toľko chutí“. Stretávate sa s rôznymi ľuďmi z rôznych kútov Slovenska. Je ťažké nájsť spoločnú reč?
Máte pravdu. Obzvlášť pri tejto práci je najdôležitejšie „prísť si na chuť„ a vzájomne si porozumieť. Podstatná časť úspechu stojí a padá na komunikácii. Až keď zákazník pochopí podstatu veci a stotožní sa s ňou, môže obchod fungovať. Zjednodušene môžem povedať, že každý obchodník musí byť diplomat. Arogatným a neprofesionálnym správaním si za sebou akurát zabuchnete dvere. Po čase sa k nim môžete vrátiť, no potom sa možno iba pootvoria.
Obchodný zástupca pracuje takpovediac na kolesách, stále je v pohybe. Keď sa zastavíte, ako relaxujete, čo rodina?
Čas relaxovať si nájdem akurát cez víkend. No môžem povedať, že patrím medzi tých ľudí, pre ktorých je práca do veľkej miery koníčkom. Keď naozajstný relax, tak určite s mojou rodinou, priateľmi.
Bola situácia, keď ste mali chuť zavesiť vašu prácu na klinec?
Nepoznám takého človeka, ktorý by nad týmto nerozmýšľal čo i len sekundu! Nespomínam si konkrétne, kedy a prečo, ale ak som sa aj pohrával s touto myšlienkou, tak to bolo skutočne len na chvíľku. Vždy ma to rýchlo prešlo a život plynul ďalej. Napokon oplatilo sa a z obchodného zástupcu som sa vypracoval na pozíciu supervízora. Spoločnosť Heineken Slovensko je známa tým, že tí, ktorí sa chytia a prejavia vášeň pre túto prácu, majú perspektívu rýchleho rastu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 588
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 254
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 147
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 025
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 264
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 867
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 850
  1. Anton Kovalčík: Ako "Volský Jano" prispel k porážke nacizmu - druhá časť.
  2. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20)
  3. Tomáš Susko: Koniec WW2 a SNP: Medzi Stalinom, Benešom a stratou vlastnej suverenity.
  4. Radoslav Záhumenský: Hrad Branč | výnimočný výhľad, temná história a zrúcanina, ktorú sa oplatí objaviť!
  5. Miroslav Galovič: Rybár a VyGrmená Húska - predpolnočné (nielen) hokejové zamyslenie.
  6. Jakub Cipko: Je Fico ruský agent?
  7. Rastislav Puchala: Ohavní kolaboranti
  8. Ondrej Putra: India a Pakistan nie sú tak ďaleko I. - História
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 012
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 775
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 476
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 401
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 999
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 871
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 877
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 852
  1. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  3. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  4. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  5. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  6. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  8. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Polícia pokračuje v objasňovaní činu.


Futbalová jar pokračuje rýchlym tempom.

V šiestej lige čakajú v sobotu dôležité zápasy na Vrútky aj Žabokreky. Ak ich zvládnu, dostanú sa do pokojných vôd.


Každá plastika si prešla doslova záchranou, tvrdí Turčianska galéria v Martine na svojej stránke.

Diela majú mimoriadny historický a umelecký význam.


Bývalá administratívna budova Advokátskej komory v centre Martina

Historická budova ožije službami.


  1. Anton Kovalčík: Ako "Volský Jano" prispel k porážke nacizmu - druhá časť.
  2. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20)
  3. Tomáš Susko: Koniec WW2 a SNP: Medzi Stalinom, Benešom a stratou vlastnej suverenity.
  4. Radoslav Záhumenský: Hrad Branč | výnimočný výhľad, temná história a zrúcanina, ktorú sa oplatí objaviť!
  5. Miroslav Galovič: Rybár a VyGrmená Húska - predpolnočné (nielen) hokejové zamyslenie.
  6. Jakub Cipko: Je Fico ruský agent?
  7. Rastislav Puchala: Ohavní kolaboranti
  8. Ondrej Putra: India a Pakistan nie sú tak ďaleko I. - História
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 012
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 775
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 476
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 401
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 999
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 871
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 877
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 852
  1. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  3. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  4. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  5. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  6. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  8. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?

Už ste čítali?