BLATNICA. KLÁŠTOR POD ZNIEVOM. Deťom z Blatnice a Kláštora pod Znievom sa bude chodiť do škôlky ešte o čosi príjemnejšie. Obom materským školám sa podarilo získať finančný grant z Nadácie Volkswagen Slovakia vo výške viac ako 400 eur, a to vďaka programu Zelená dobrovoľníkom.
Upevnili si vzťahy
Materská škola (MŠ) v Blatnici má veľkú záhradu s množstvom zelene, ktorú už bolo potrebné revitalizovať. Preto vypracovali projekt s názvom Naše deti ľúbime, školský dvor im skrášlime. Na skultúrnenie dvora prispela i Obec Blatnica ako zriaďovateľ škôlky a tiež rodičovské združenie tohto predškolského zariadenia.
„V našej záhrade sa tak už črtá nový chodník vyložený zámkovou dlažbou, upravená zeleň, ktorá ho lemuje a staré okrasné dreviny sme ošetrili zmladzovacím a presvetľovacím rezom. Pri vstupe do areálu sme tiež vysadili skalku a na drevených a kovových preliezačkách obnovili náter,“ opísala zmeny riaditeľka MŠ Dana Hrčová.
Prínosom je podľa nej nielen estetické a kultúrne prostredie na oddych, šport a zábavu, ale aj upevnenie medziľudských vzťahov a radosť zo spoločne vykonanej práce.

Čaj z vlastnej záhradky
Materskej škole v Kláštore pod Znievom sa finančný grant z Nadácie Volkswagen Slovakia podarilo získať už po tretíkrát. Kým predchádzajúce projekty boli s dopravnou tematikou, projekt Záhradka malého Golfíka Volkswageníka mal ekologické zameranie.
„Na dvore materskej školy vznikli dve oddychové zóny s množstvom zelene, obohatené o bylinkovú špirálu, ktorá slúži na pestovanie liečivých rastlín na čaj či na dochutenie jedla,“ približuje riaditeľka kláštorskej škôlky Klaudia Balejová.
Ako ďalej dodala, najväčšiu radosť deťom prinieslo vybudovanie labyrintu na záhrade materskej školy, ktorý je skvelou pomôckou na precvičovanie si pohybových zručností a orientácie v priestore.
„Veľkým prínosom bolo predovšetkým budovanie základov enviromentálneho vzdelávania u detí, pretože priamo za pochodu spoločne získavali cenné a užitočné poznatky. A práve také vzdelávanie je často najcennejšie,“ uzavrela Klaudia Balejová.
Autor: RR