MARTIN. Cestujúci prímestskej autobusovej dopravy v Žilinskom kraji môžu už viac ako pol roka využívať novú mobilnú aplikáciu môjbus.sk. Od jej spustenia poskytla aktuálne informácie pre viac ako 200-tisíc záujemcom, ktorí si ju stiahli do svojho telefónu. V prvých mesiacoch bola dostupná iba pre vozidlá SAD Žilina v regiónoch Horné Považie, Turiec a Kysuce, no toto leto začala prevádzka aj v autobusoch druhého zmluvného prepravcu Žilinskej župy, a to spoločnosti LIORBUS v regiónoch Liptov a Orava. Užitočné informácie sa tak rozšírili pre využitie všetkými cestujúcimi v Žilinskom kraj, a to na 218 linkách, ktoré obsluhujú 313 obcí a miest.
„Kraj zabezpečuje prímestskú autobusovú dopravu vo všetkých regiónoch župy, no všeobecný pokles cestujúcich postihol aj tento druh dopravy, preto sa ich snažíme prilákať novými službami. Jednou z nich je aj spomínaná aplikácia, ktorá uľahčuje cestovanie,“ zdôraznil predseda ŽSK Juraj Blanár s tým, že pomocou môjbus.sk si každý nájde informáciu, ktorú v danej chvíli potrebuje. „Ak neviete, kedy vám ide najbližší spoj, prípadne ani neviete, ktorým smerom sa vydať na najbližšiu autobusovú zastávku, tieto údaje vám aplikácia za malú chvíľu vyhľadá. A zároveň vám povie, či má autobus meškanie a kde sa práve nachádza. Cestujúci tak nemusia zbytočne vyčkávať na zastávkach,“ priblížil žilinský župan.
Ako informoval riaditeľ odboru dopravy ŽSK Ivan Mokrý, kraj pracuje na modernizácii služieb dlhodobo. „Vo viac ako polovici našich vozidiel je už samozrejmosťou klimatizácia, všade sa dá platiť bezkontaktnými čipovými kartami a wifi pripojenie má už 72 vozidiel. Denne využije wifi až šesťtisíc cestujúcich a toto číslo sa postupne zvýši, keďže na jeseň plánujeme bezplatné internetové pripojenie spustiť v ďalších minimálne tridsiatich vozidlách,“ doplnil I. Mokrý. Žilinská župa okrem zvyšovania kvality služieb v autobusoch zároveň financuje stratu dopravcov a rovnako zľavy na cestovnom pre študentov, ťažko zdravotne postihnutých i dôchodcov.