Autoškoly sú vypredané, očakáva sa zdraženie kurzov

Od novembra budú v autoškolách platiť prísnejšie pravidlá, čo sa pravdepodobne premietne aj do ceny kurzov. Preto je teraz v autoškolách plno.

Boris Hrozienčik kontroluje žiačku pri hodine jazdy na trenažéri.Boris Hrozienčik kontroluje žiačku pri hodine jazdy na trenažéri. (Zdroj: ROMAN BREZNIAK)

MARTIN. Už dlhší čas sa vie o tom, že od novembra začnú platiť v autoškolách prísnejšie pravidlá. Asi najvýraznejšou novinkou je zavedenie GPS zariadenia, ktoré bude musieť byť nainštalované tak na aute, ako i na trenažéri či učebni, v ktorej sa bude preberať teória. Žiaci a inštruktori sa vždy pred jazdou a na konci jazdy alebo hodiny prihlásia, prípadne odhlásia prostredníctvom svojich čipov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiak získa podrobný prehľad o priebehu kurzu

Rezort dopravy, ktorý novinky navrhol, si od nich sľubuje zvýšenie transparentnosti i kvality výučby a tiež elimináciu takých autoškôl, ktoré nedodržiavajú učebné osnovy. Vďaka GPS zariadeniu sa tak bude dať presne zistiť, koľko kilometrov žiak najazdil, po akých cestách išiel a či si vyskúšal i premávku v časoch dopravnej špičky. 
Pri nástupe do kurzu každému žiakovi vytvoria konto, na ktoré bude mať prístup on, inštruktor a kontrolór. 
„Je to niečo podobné ako e-mailová schránka. Nájdete tam napríklad trasy všetkých svojich jázd vyznačených na mapách či testy na precvičenie teórie. Budete mať detailný prehľad o priebehu kurzu,“ hovorí Boris Hrozienčik, majiteľ autoškoly Boris.

SkryťVypnúť reklamu

Po nápore zrejme príde útlm

Aktuálne si v Martine urobíte vodičák približne za 550 eur, no k tomu treba ešte prirátať nevyhnutné poplatky spojené so skúškou. Suma sa tak vyšplhá k hranici 600 eur.
Naposledy sa u nás ceny zvyšovali na jar a po zavedení noviniek sa zrejme opäť pohnú smerom nahor. Vďaka očakávanému zdraženiu i sprísneniu pravidiel je v súčasnosti záujem o kurzy veľký.
„Do konca novembra sme plní a pokiaľ viem, rovnako sú na tom takmer všetky auto-školy na Slovensku,“ objasňuje Boris Hrozienčik.
Jeho firma ponúka služby šestnásť rokov, a tak už zažil viacero podobných náporov. Spravidla to bolo vtedy, keď sa mali uviesť do života nejaké novinky a hrozilo zvýšenie ceny.
„Potom vždy, celkom logicky, nasledoval útlm. Takže predpokladám, že aj tentoraz bude istý čas menej roboty a bude to treba nejako prečkať,“ pokračuje.

SkryťVypnúť reklamu

Cena za vodičák asi pôjde hore

Ak chcela Autoškola Boris pokračovať ďalej, musela zakúpiť GPS zariadenia s príslušenstvom do troch áut, na motorku, trenažér i do učebne. Išlo o investíciu približne 2 200 eur a každý mesiac ešte bude platiť poplatok 50 eur.
„Bola aj možnosť dostať zariadenie zadarmo a prenajať si ho. V takom prípade by však boli mesačné splátky o dosť vyššie. Pre nás ako efektívnejšia vychádzala prvá alternatíva,“ vysvetľuje majiteľ.
V médiách sa už objavili odhady, ako chystané novinky ovplyvnia ceny kurzov. Napríklad predseda Združenia autoškôl Slovenska Andrej Buday sa pre denník Sme vyjadril, že môžu stúpnuť i o 50 percent. Niektorí ľudia pohybujúci sa v tomto fachu zas hovoria o náraste 30 eur, ďalší 80 eur iní o zdražení 100 eur.
„Zvýšeniu ceny sa asi nevyhneme, no nechcem špekulovať a konkrétne číslo teraz naozaj neviem povedať. Nakoniec aj predchádzajúce riadky potvrdzujú, že rozptyl je veľký a zatiaľ ide len o dohady. Cenu bude ovplyvňovať viac faktorov a treba si počkať, keď začnú nové pravidlá fungovať v praxi.“

SkryťVypnúť reklamu

Prestúpiť do inej autoškoly bude jednoduchšie

Okrem negatívneho dosahu na peňaženky ľudí je v legislatívnej úprave i niekoľko vecí, ktoré im môžu pomôcť. Majiteľ autoškoly pozitívne hodnotí napríklad to, že na trenažéri sa bude jazdiť o dve hodiny menej, ale ušetrený čas sa presunie na jazdu v uliciach. Takisto, ak sa niekto rozhodne z nejakého dôvodu prestúpiť v priebehu kurzu do inej autoškoly, môže tak urobiť.
„Doteraz, ak nebol spokojný, povedzme s inštruktorom, síce tiež mohol odísť a časť peňazí za hodiny, ktoré neabsolvoval mu vrátili, no po prestupe musel začínať úplne odznova a zas zaplatiť plnú sumu kurzu. Po novom v druhej autoškole začne tam, kde v predchádzajúcej skončil. Odjazdené hodiny sa mu započítajú a uhradí už len tie zostávajúce,“ dodal Boris Hrozienčik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 33 218
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 687
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 420
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 370
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 152
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 426
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 492
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 235
  1. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  2. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  3. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  4. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  5. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  6. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  7. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  8. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 509
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 441
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 828
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 770
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 865
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 490
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 886
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 296
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Eliška Nosálová s Ľubomírom Paulovičom.

Divadelné soirée bude v sobotu.


Prepravný poriadok povoľuje prepravu jedného kočíka.

Dopravca argumentuje bezpečnosťou.


Valča si upevnila pozíciu na čele tabuľky.

Druhé víťazstvo v sezóne vybojovala Blatnica, Valča zvýšila náskok na čele tabuľky.


  1. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  2. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  3. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  4. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  5. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  6. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  7. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  8. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 509
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 441
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 828
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 770
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 865
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 490
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 886
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 296
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?