Určite sa vám alebo i vašim známym stalo, že ste si niečo zabudli v autobuse a prišli na to až keď ste vystúpili a váš spoj už bol dávno preč. Šoféri SAD Žilina už našli na sedadlách autobusov či v jeho rôznych zákutiach všakovaké kuriozity. Aj cestujúci po turčianskom regióne často zapotrošia i veci, o ktorých by ste si povedali, že je to nemožné.
Prekvapený zábudlivec
V martinskom závode SAD už na dispečingu skladujú všeličo.
„Už polroka čaká na svojho majiteľa zabudnutá francúzska barla. Ak by niekomu práve došlo, že ju nechal v jednom z našich autobusov, nech sa ozve, alebo si ju príde rovno vyzdvihnúť,“ vyzýva Ivana Strelcová hovorkyňa SAD Žilina.
Ako ďalej hovorí, často sa stáva, že ľudia prídu na to, že niečo počas cesty zapotrošili až vtedy, keď sa s nimi skontaktujú zamestnanci SAD. Niektorí martinskí vodiči sú vraj natoľko ochotní, že sa za zábudlivcom vyberú rovno domov.
„Jedna pani z Martina raz vôbec netušila, že si v autobuse zabudla doklady. Zistila to, až keď jej náš šofér zazvonil pri dverách a vrátil jej ich. Veľakrát vieme o stratených veciach skôr ako ich majiteľ,“ opisuje Ivana Strelcová.
Ďalšou kuriozitou, na ktorú narazil šofér SAD na konci svojej šichty bolo darčekové balenie s erotickými pomôckami.
„Majiteľ sa však veľmi rýchlo spamätal a prišiel si ich vyzdvihnúť,“ s úsmevom hovorí Strelcová.
Čo s kreditom zo stratenej karty?
Autobusári však už objavili i hudobné nástroje, napríklad husle zabalené vo futrále, častými nálezmi sú tiež nákupné tašky, vrecúška s potrebami na telesnú výchovu a samostatnú kategóriu tvoria rukavice, čiapky a šály. Počas prechodných ročných období nie sú na sedadlách autobusov ničím neobvyklým vyzlečené svetre a mikiny, ktoré si tam ľudia odložia, keď im je teplo, ale vystúpia už bez nich.
Podľa hovorkyne SAD sa najčastejšie zabúdajú dáždniky, doklady a dopravné karty.
„Najmä v prímestských spojoch, kde sa cestujúci a šoféri už z videnia poznajú, tak zabudnuté veci hľadajú ľudia na druhý deň rovno u autobusárov, lebo naši vodiči straty a nálezy najskôr nechajú u seba v autobuse, až potom s nimi idú na dispečing,“ ozrejmuje Strelcová a dodáva, že stratené dopravné karty a obzvlášť tie, na ktorých je ešte kredit, treba nahlásiť na dispečing.
„Aby nedošlo k ukradnutiu alebo zneužitiu karty inou osobou, majiteľovi vieme stratenú kartičku zablokovať a zvyšný kredit mu preniesť na novú. Bude ho to stáť len poplatok za vydanie novej karty,“ približuje hovorkyňa SAD Žilina.
Dôležité čísla na lístku
Častým miestom v autobuse, kde si cestujúci ľahko niečo zabudnú, je horný odkladací priestor na hlavami. Pod sedačky i medzi ne toho už taktiež popadalo neúrekom.
Strelcová hovorí, že cestujúci sa k svojim strateným veciam dostanú jednoducho.
„Na každom cestovnom lístku je napísané číslo vodiča, ktorý ich viezol a tiež číslo linky. Tieto údaje treba nahlásiť na dispečing a ak si zabudnutú vec už náhodou neprisvojil iný cestujúci, tak sa nájde buď u vodiča alebo uskladnená v našich závodoch,“ uzatvára Ivana Strelcová.