Estekáčku nesmiete prešvihnúť ani o jediný deň

Motoristi z Turca zaplatia za deň sedem pokút za neplatnú estekáčku a emisnú kontrolu. Štyri sankcie udelia vodičom, ktorí nemali diaľničné známky.

Estekáčku treba stihnúť načas.Estekáčku treba stihnúť načas. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

MARTIN. V januári minulého roka spustili jednotný informačný systém v cestnej doprave. Jednou z jeho funkcií je identifikácia vodičov, ktorí nemajú platnú estekáčku, emisnú kontrolu, nekúpili si diaľničnú známku, alebo nezaplatili mýto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zákon je tvrdý, nepozná výnimky

Po počiatočných problémoch už systém dokáže automaticky vygenerovať pokuty bez väčších problémov.

„V priemere pošleme v Martine a Turčianskych Tepliciach majiteľom áut sedem pokút za neplatnú estekáčku či emisnú kontrolu, štyri za nezakúpenie diaľničnej známky a dve za nezaplatenie mýta,“ začína rozprávanie Ondrej Šimurda, vedúci Obvodného úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Martine.

SkryťVypnúť reklamu

Za nestihnutie termínu technickej a emisnej kontroly majiteľ vozidla zaplatí 165 eur, čo je spolu 330 eur. Zákon je v tomto smere veľmi tvrdý a stačí, ak vodič mešká len jediný deň a mastnej pokute v plnej výške sa nevyhne.

„Je jedno, či to človek nestihol pre chorobu, pracovnú neschopnosť alebo cestu do zahraničia. Zákon žiadnu výnimku nepozná,“ upozorňuje šéf úradu.

Ako ďalej priznal, patrí medzi tých, ktorí by legislatívu zmäkčili, pretože prax ukazuje, že niektorí vodiči si nestihnú splniť túto povinnosť pre objektívne príčiny či zaneprázdnenosť. Pomohla by možnosť posudzovať prípady individuálne.

„Ak by som to mohol premietnuť do čísel, tak každý desiaty pokutovaný človek v poradí môže mať, nazvem to, morálny pocit krivdy. V takýchto prípadoch by sa dalo rozmýšľať minimálne o odpustení časti sankcie,“ myslí si.

SkryťVypnúť reklamu

Pri diaľničných známkach sú resty

Pokutu za prešvihnutie termínu technickej a emisnej kontroly dostanete do troch až štyroch týždňov a pri nezaplatení mýta do dvoch týždňov. Pri nezakúpení diaľničnej známky je to už horšie. Tu je meškanie značné a aktuálne úrad spracováva priestupky z marca 2016.

„Systém nám zatiaľ nedokáže poskytnúť potrebné údaje rýchlejšie. V každom prípade, pokuta je platná tri roky, a to je v podstate čas na jej doručenie.“

Ak s pokutou nesúhlasíte, môžete do pätnástich dní od doručenia platobného rozkazu podať odpor. V odôvodnení musíte uviesť všetky fakty a dôkazy, ktoré vaše tvrdenie podporujú.

Ak, naopak, sankciu považujte za oprávnenú a uhradíte ju do 15 dní, môžete ušetriť tretinu sumy. Pri technickej a emisnej kontrole tak namiesto 165 eur vytiahnete z peňaženky 110 eur a pri diaľničných známkach namiesto 150 eur zaplatíte 100 eur.

SkryťVypnúť reklamu

„Tento nástroj funguje efektívne a ľudia ho často využívajú,“ hovorí Ondrej Šimurda.

Aj ukradnutému autu sa raz skončí estekáčka

Ak aj vozidlo nepoužívate, alebo ho máte nepojazdné, treba sledovať platnosť emisnej a technickej kontroly, pretože ak prestanú platiť, automaticky dostanete pokutu. V takýchto prípadoch treba auto vyradiť z evidencie – či už dočasne, alebo natrvalo.

„Takisto, ak niekomu vozidlo ukradnú, treba radšej zájsť na políciu a vyradiť ho z evidencie. Systém totiž nevie, že auto odcudzili, a keď sa mu skončí, povedzme, estekáčka, automaticky vygeneruje pokutu.“

Pri diaľničných známkach môže vodič dostať pokutu až dvanásťkrát do roka. Niektorí si totiž myslia, že ak raz zaplatia 150 eur, môžu už po diaľnici jazdiť do konca roka.

„Ak niekto dostane pokutu napríklad v marci a zaplatí ju, môže jazdiť po diaľnici do konca mesiaca. Ak pôjde na spoplatnenú autostrádu bez známky v apríli, zas mu príde pokuta,“ vysvetlil Ondrej Šimurda.

Na záver ešte spomenul kurióznu situáciu, keď mýtna brána odfotila nielen poznávaciu značku nákladného auta idúceho na diaľnicu, ale tiež vozidla, ktoré viezlo na korbe. Tu dostalo pokutu iba vozidlo na korbe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 297
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 978
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 315
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 143
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 207
  1. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  2. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  3. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  4. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  5. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  7. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  8. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 447
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 63 761
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 828
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 289
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 920
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 471
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Ak Príbovčania chcú cestovať do Martina, musia prebehnúť cez frekventovanú cestu. Bez priechodu.

Obce na potrebnú infraštruktúru peniaze nemajú


Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Železničné priecestie bude týždeň uzavreté.

Cez priecestie neprejdete už 10. apríla.


Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


  1. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  2. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  3. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  4. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  5. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  7. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  8. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 447
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 63 761
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 828
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 289
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 920
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 471
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?