Sobota, 23. september, 2017 | Meniny má Zdenka
Pridajte si svoje mesto

Anketa: Tipovačka o dokončení tunela Dubná Skala - Višňové

Dokončenie tunela Dubná Skala – Višňové sa nám po minulotýždenných medializovaných informáciách opäť vzdialilo. Zatipujte si – kedy sa podľa vás prestrihne páska na stavbe, na ktorej základný kameň poklepali pred viac ako dvadsiatimi rokmi?

(Zdroj: BRUNO HORECKÝ)

KATARÍNA ADAMICOVÁ,
patologička, vysok. pedagogička

Nuž túto našu budovateľskú hanbu zoberiem radšej z humornej stránky, aj keď jej nedokončenie plodí stále väčšie problémy v doprave na hlavnej slovenskej komunikačnej tepne. Aby sme si nemysleli, že iba Slováci sú neschopní dokončiť plánovanú stavbu, treba pripomenúť aj iné stavbárske neúspechy, napr. nedokončený Hotel Ryugyong v Pchjon-gjangu: ide o 330 m vysokú nedostavanú budovu, ktorá získala názov „Fantomov hotel“. Alebo aj Westminsterská katedrála, hlavná katedrála anglikánskej cirkvi v Anglicku, ktorá stále nemá dokončený interiér. Je tu aj nedokončená Katedrála Svätého Jána v New Yorku, ktorej od roku 1892 chýba veža. Rozpracovaný a nedokončený je aj Národný palác Ajuda v Lisabone, z ktorého je ale veľmi pekný výhľad na mesto. Máme tu aj nedokončené parlamentné budovy na Novom Zélande alebo aj prekrásny zámok Neuschwanstein, projekt kráľa Ludvíka II. Bavorského, po ktorého smrti sa projekt zastavil. Netreba zabudnúť na národný monument v Škótsku, nazývaný Edinburgská potupa a ani na Sagrada familia v Barcelone, veľprojekt Antonia Gaudího, ktorý sa pravdepodobne nedokončí ani k autorovmu stému výročiu smrti. Ako to bude s naším tunelom, neviem. Chcem veriť, že sa raz dokončí a bude slúžiť. Chcem dúfať, že zodpovední si pri ďalšom rozhodovaní spomenú na stavbu Veľkej Cheopsovej pyramídy – veď tento kolos s hmotnosťou 6 400 000 ton postavili ľudské ruky s najjednoduchšími prístrojmi za 30 rokov!

MILAN GONDA,
knihovník

Pravidelnej dopravy v tuneli by sme sa mohli dočkať do desiatich rokov. Samozrejme, budem len rád, keď sa budem mýliť, lebo je prepotrebný. Dlhý čas jeho stavania vysvetlíme nasledujúcim generáciám zdôvodnením, že sa stavalo veľmi uvážlivo. Toto odďaľovanie dokončenia má však aj jednu pozitívnu stránku: na mnohých veciach, ktoré by sme chceli, je najkrajšie túžobné očakávanie. Na čo sa budeme tešiť, keď bude hotový? Žeby na to, kedy začnú rekonštruovať už medzitým opotrebované úseky diaľnice?

RÓBERT MANKOVECKÝ,
dramaturg, hudobník

To je ako veštenie z gule, naozaj iba tipovačka. Pamätáme si smelé vyhlásenia, ešte bolo pri moci HZDS – „do roku 2006 sa bude jazdiť do Košíc,“ potom SDKÚ – „do roku 2010 a 2014“. Je rok 2017, je tu SMER a nové termíny. Je zvláštne, že pri moci môže byť ktokoľvek, podstata ťahania za nos je rovnaká, nič sa nemení. Peniaze za prácu bežia a prácu si treba šetriť, veď keď sa to postaví, tak robota nebude. Minú sa aj eurofondy a ďalšie sú vo hviezdach. Len sa bojím, že sa vládna garnitúra opäť vymení a my budeme počúvať ďalšie termíny dostavby tunela a opäť sa termín presunie, tentokrát z dôvodu zmeny projektu, pretože na priečelie tunela bude treba dorobiť „biely dvojkríž v zelenom kruhu“.

PETR MILAN,
personálny riaditeľ Ecco Slovakia

Kolegyňa dostala na narodeniny vešteckú guľu, ale aj s jej pomocou sa nám na túto otázku odpovedalo ťažko. Ponúkla nám totiž dve možnosti. Spýtaj sa ma neskôr a druhú, len hviezdy poznajú odpoveď. Pravdou ale je, že najväčšie chrámy a svätostánky sa v minulosti často stavali aj niekoľko generácii. Staviteľ totiž chcel po sebe nechať odkaz a dar ďalším generáciám. Niektoré stavby za čakanie stáli. V prípade Baziliky Svätého Petra vo Vatikáne to bolo 144 rokov. Chrám Svätej rodiny v Barcelone začali stavať v roku 1832 a dodnes nie je úplné dostavaný. Rovnako nádherné a cenené stavby máme aj doma. Sú symbolom ľudskej tvorivosti a skutočného remesla. Dnes však nad hrdosťou z vybudovaného diela a zručnosťou staviteľov prevažujú ekonomické a politické záujmy. Preto sa páska bude strihať pred voľbami. Bude treba pomasírovať verejnú mienku a pozbierať politické body. V takom prípade sa nájdu aj nožnice aj červená páska, a to i v prípade, že termín začiatku užívania stavby bude v nedohľadne.

MILAN MURČEK,
riaditeľ MHA

Je to taký slovenský folklór. Keď sa poklepkával základný kameň tunela, tak na východnom Slovensku ešte vôbec netušili, kadiaľ im diaľnica povedie a už ju majú takmer hotovú. To len svedčí o tom, ako sa politické garnitúry, a vymenilo sa ich už aj dosť, stavajú k problémom, ktoré dennodenne trápia ľudí. Každá vláda mala nejaký termín a každá jedna ho posúvala.

PETER VANTARA,
riaditeľ Správy NP Veľká Fatra

Myslím, že v poslednom období sa tempo prác na tejto stavbe výrazne zrýchlilo. Podľa môjho názoru, k otvoreniu tohto úseku diaľnice dôjde do dvoch rokov. Treba len dúfať, že už však nepríde k žiadnym nepredvídaným udalostiam.

JÁN ŽIRKO,
dôchodca, exstarosta Mošoviec

Celá filozofia výstavby diaľnic je pomýlená. Zdravý sedliacky rozum mi hovorí, ako prvé sa mali stavať ťažšie úseky a až potom tie ľahšie na rovinách. Každopádne, ak sa dokončenie tunela oddiali, tak rozhodne je to zlá správa. Najmä pre tých, ktorý dennodenne cestujú popod Strečno a pravidelne zažívajú kolapsy dopravy.

Zaujímavosti

 


  1. Hokejisti vyhrali aj druhý zápas, Dzubina si udržal čisté konto 1 054
  2. Ak máte vodičák, v MHD cestujete cez víkend bezplatne 611
  3. Elán v martinskom Amfiku 379
  4. To by bolo skál do skaliek 262
  5. Futbalový program: Martin bude hrať na Hurbanke 255
  6. Voľby do VÚC 2017 Martin: Kandidáti na poslancov 160
  7. Rekapitulácia 7. kola I. triedy: Brankári Teplíc sú nepriestreľní 120
  8. Šofér z Martina mal viac ako tri promile, skončil v cele 108
  9. I. trieda, priebežné výsledky 8. kola: Príbovce nadelili sedmičku Lipovcu 82
  10. Ľudia majú právo na pokojnú jeseň života 77

Najčítanejšie správy

Turiec

Hokejisti vyhrali aj druhý zápas, Dzubina si udržal čisté konto

Trebišov bol ťažším súperom než pred týždňom Rimavská Sobota. Naši duel prakticky rozhodli v priebehu 16. a 17. min, kedy hosťom strelili dva góly.

Ak máte vodičák, v MHD cestujete cez víkend bezplatne

Šoféri o akcii z minulého týždňa spočiatku nevedeli, vodičské preukazy preto ako náhradu za lístok neuznávali. Napokon sa všetko vysvetlilo.

Elán v martinskom Amfiku

Priaznivci skupiny Elán sa dočkali. Kapela v týchto chvíľach začína svoj koncert v martinskom Amfiku.

To by bolo skál do skaliek

„Z toho by bolo skál do skaliek,“ nadchýňajú sa dámy šoférujúc okolo skládky rúbaniny pri Dubnej Skale. Koľko je tam materiálu a čo sa s ním stane?

Futbalový program: Martin bude hrať na Hurbanke

Po daždnivých dňoch sa martinskí funkcionári rozhodli preložiť zápas na umelú trávu. Fomat hrá so Žarnovicou.

Blízke regióny

Najkratšia lanovka v Československu

V archíve našich MY Liptovských novín sme narazili na peknú spomienku, jednosedačkovú lanovku, ktorá vozila turistov k Demänovskej jaskyni slobody.

Ako sa Oravec ubránil poľským banditom. Na začiatku bol inzerát

Nepríjemnú skúsenosť s poľskými obchodníkmi má dolnokubínsky podnikateľ, ktorý zareagoval na inzerát z internetu. V najhoršej chvíli sa obával nielen o peniaze a auto, ale aj o život.

Zaujímavé podzemie na Orave prilákalo tisíce ľudí. Čo tam je?

Jedinú sprístupnenú jaskyňu na Orave navštívilo počas prvého roka jej prevádzky viac ako 12-tisíc ľudí.

Cestu cez Považský Chlmec na deväť dní úplne uzavrú

Investor stavby Severoslovenské vodárne a kanalizácie uvažuje s dvoma termínmi.

Všetky správy

Z KĽDR hlásili slabé zemetrasenie, už nehovoria o výbuchu

Otrasy najprv pripisovali ďalšiemu možnému testu.

Zarába rekordne veľa, ale žije ako vojak. Stačilo, hovorí Madonna

Trvá dvadsať minút, kým jej po koncerte prestane pískať v ušiach.

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Mnoho vlajok, hluk i emócie. Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

Kam vyraziť