Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia

Anketa: Tipovačka o dokončení tunela Dubná Skala - Višňové

Dokončenie tunela Dubná Skala – Višňové sa nám po minulotýždenných medializovaných informáciách opäť vzdialilo. Zatipujte si – kedy sa podľa vás prestrihne páska na stavbe, na ktorej základný kameň poklepali pred viac ako dvadsiatimi rokmi?

(Zdroj: BRUNO HORECKÝ)

KATARÍNA ADAMICOVÁ,
patologička, vysok. pedagogička

Nuž túto našu budovateľskú hanbu zoberiem radšej z humornej stránky, aj keď jej nedokončenie plodí stále väčšie problémy v doprave na hlavnej slovenskej komunikačnej tepne. Aby sme si nemysleli, že iba Slováci sú neschopní dokončiť plánovanú stavbu, treba pripomenúť aj iné stavbárske neúspechy, napr. nedokončený Hotel Ryugyong v Pchjon-gjangu: ide o 330 m vysokú nedostavanú budovu, ktorá získala názov „Fantomov hotel“. Alebo aj Westminsterská katedrála, hlavná katedrála anglikánskej cirkvi v Anglicku, ktorá stále nemá dokončený interiér. Je tu aj nedokončená Katedrála Svätého Jána v New Yorku, ktorej od roku 1892 chýba veža. Rozpracovaný a nedokončený je aj Národný palác Ajuda v Lisabone, z ktorého je ale veľmi pekný výhľad na mesto. Máme tu aj nedokončené parlamentné budovy na Novom Zélande alebo aj prekrásny zámok Neuschwanstein, projekt kráľa Ludvíka II. Bavorského, po ktorého smrti sa projekt zastavil. Netreba zabudnúť na národný monument v Škótsku, nazývaný Edinburgská potupa a ani na Sagrada familia v Barcelone, veľprojekt Antonia Gaudího, ktorý sa pravdepodobne nedokončí ani k autorovmu stému výročiu smrti. Ako to bude s naším tunelom, neviem. Chcem veriť, že sa raz dokončí a bude slúžiť. Chcem dúfať, že zodpovední si pri ďalšom rozhodovaní spomenú na stavbu Veľkej Cheopsovej pyramídy – veď tento kolos s hmotnosťou 6 400 000 ton postavili ľudské ruky s najjednoduchšími prístrojmi za 30 rokov!

Článok pokračuje pod video reklamou

MILAN GONDA,
knihovník

Pravidelnej dopravy v tuneli by sme sa mohli dočkať do desiatich rokov. Samozrejme, budem len rád, keď sa budem mýliť, lebo je prepotrebný. Dlhý čas jeho stavania vysvetlíme nasledujúcim generáciám zdôvodnením, že sa stavalo veľmi uvážlivo. Toto odďaľovanie dokončenia má však aj jednu pozitívnu stránku: na mnohých veciach, ktoré by sme chceli, je najkrajšie túžobné očakávanie. Na čo sa budeme tešiť, keď bude hotový? Žeby na to, kedy začnú rekonštruovať už medzitým opotrebované úseky diaľnice?

RÓBERT MANKOVECKÝ,
dramaturg, hudobník

To je ako veštenie z gule, naozaj iba tipovačka. Pamätáme si smelé vyhlásenia, ešte bolo pri moci HZDS – „do roku 2006 sa bude jazdiť do Košíc,“ potom SDKÚ – „do roku 2010 a 2014“. Je rok 2017, je tu SMER a nové termíny. Je zvláštne, že pri moci môže byť ktokoľvek, podstata ťahania za nos je rovnaká, nič sa nemení. Peniaze za prácu bežia a prácu si treba šetriť, veď keď sa to postaví, tak robota nebude. Minú sa aj eurofondy a ďalšie sú vo hviezdach. Len sa bojím, že sa vládna garnitúra opäť vymení a my budeme počúvať ďalšie termíny dostavby tunela a opäť sa termín presunie, tentokrát z dôvodu zmeny projektu, pretože na priečelie tunela bude treba dorobiť „biely dvojkríž v zelenom kruhu“.

PETR MILAN,
personálny riaditeľ Ecco Slovakia

Kolegyňa dostala na narodeniny vešteckú guľu, ale aj s jej pomocou sa nám na túto otázku odpovedalo ťažko. Ponúkla nám totiž dve možnosti. Spýtaj sa ma neskôr a druhú, len hviezdy poznajú odpoveď. Pravdou ale je, že najväčšie chrámy a svätostánky sa v minulosti často stavali aj niekoľko generácii. Staviteľ totiž chcel po sebe nechať odkaz a dar ďalším generáciám. Niektoré stavby za čakanie stáli. V prípade Baziliky Svätého Petra vo Vatikáne to bolo 144 rokov. Chrám Svätej rodiny v Barcelone začali stavať v roku 1832 a dodnes nie je úplné dostavaný. Rovnako nádherné a cenené stavby máme aj doma. Sú symbolom ľudskej tvorivosti a skutočného remesla. Dnes však nad hrdosťou z vybudovaného diela a zručnosťou staviteľov prevažujú ekonomické a politické záujmy. Preto sa páska bude strihať pred voľbami. Bude treba pomasírovať verejnú mienku a pozbierať politické body. V takom prípade sa nájdu aj nožnice aj červená páska, a to i v prípade, že termín začiatku užívania stavby bude v nedohľadne.

MILAN MURČEK,
riaditeľ MHA

Je to taký slovenský folklór. Keď sa poklepkával základný kameň tunela, tak na východnom Slovensku ešte vôbec netušili, kadiaľ im diaľnica povedie a už ju majú takmer hotovú. To len svedčí o tom, ako sa politické garnitúry, a vymenilo sa ich už aj dosť, stavajú k problémom, ktoré dennodenne trápia ľudí. Každá vláda mala nejaký termín a každá jedna ho posúvala.

PETER VANTARA,
riaditeľ Správy NP Veľká Fatra

Myslím, že v poslednom období sa tempo prác na tejto stavbe výrazne zrýchlilo. Podľa môjho názoru, k otvoreniu tohto úseku diaľnice dôjde do dvoch rokov. Treba len dúfať, že už však nepríde k žiadnym nepredvídaným udalostiam.

JÁN ŽIRKO,
dôchodca, exstarosta Mošoviec

Celá filozofia výstavby diaľnic je pomýlená. Zdravý sedliacky rozum mi hovorí, ako prvé sa mali stavať ťažšie úseky a až potom tie ľahšie na rovinách. Každopádne, ak sa dokončenie tunela oddiali, tak rozhodne je to zlá správa. Najmä pre tých, ktorý dennodenne cestujú popod Strečno a pravidelne zažívajú kolapsy dopravy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 982
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 279
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 069
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 880
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 7 629
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 404

Hlavné správy z MY Turiec

Žabokrecké kolo ožilo pod rukami dobrovoľníkov

Starý zanedbaný priestor sa za pár týždňov zmenil na nepoznanie. Bonusom je aj vybudovanie pumptrackovej dráhy pre mladých športovcov.

Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...

Kedy ideme k stomatológovi? Keď už musíme. Bolesť je stále jediným dôvodom, kedy sa odhodláme sadnúť si do zubárskeho kresla.

Železnice na „Dušičky“ posilňujú dopravu

Železničná spoločnosť  Slovensko (ZSSK) pred Sviatkom všetkých svätých a po ňom výrazne posilní dopravu po celom Slovensku.

Andrej Hlinka na panelovej výstave v Matici slovenskej

Panelová výstava o Andrejovi Hlinkovi prišla do druhej matičnej budovy v Martine.

ANKETA: Čo sa vám páči vo vašom meste/obci

V uliciach Martina sme sa pýtali: Čo sa vám páči vo vašom meste / vo vašej obci?

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Smrteľná nehoda pri Udiči. O život prišla vodička osobného auta

Podľa našich zistení prešla z neznámych príčin do protismeru.

Pardavý: Maďarské tímy? Nie som rád, že sú tu

Asistent trénera Dukly má na maďarské tímy svoj názor.

Bojnická nemocnica bola v hodnotení najhoršia na Slovensku. Prečo?

Zdravotnícke zariadenia porovnávali v piatich hlavných oblastiach.

Univerzita sa sporí s firmou pre internát. Budú sa študenti sťahovať?

Vysokoškoláci sa možno raz vrátia do budovy, ktorá je už roky prázdna.

Vybrali SME

Už ste čítali?