Opravené koštianske priecestie je vraj horšie ako predtým, vodiči hromžia

​​​​​​​Neprejde zrejme ani deň, čo by si šoféri neponadávali na hrboľaté priecestie v Košťanoch, ktoré nedávno prešlo radikálnou úpravou. S výsledkom je nespokojný i koštiansky starosta. Železnice ale vravia, že odvedená oprava je v poriadku.

Vodiči vravia, že priecestie je po oprave hrboľaté.Vodiči vravia, že priecestie je po oprave hrboľaté. (Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

KOŠTANY NAD TURCOM. Je to iba týždeň, ktorý ubehol od opráv železničného priecestia v Košťanoch nad Turcom a už sa na odvedené práce zosypala vlna kritiky nielen od miestnych šoférov. Päť dní museli Košťanci jazdiť 13-kilometrovou obchádzkou cez Turčiansky Peter a Valču, pretože pre stavebné práce bolo priecestie úplne uzatvorené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako povedala Ivana Kapráliková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky, robotníci demontovali starý povrch a nahradili ho modernou konštrukciou z tvrdenej gumy.
Súčasťou opravy bolo tiež asfaltovanie nábehov, výmena koľajového lôžka, drevených podvalov za betónové či štyroch koľajníc v dĺžke po 25 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Oprava bez efektu

Vodiči sa ale sťažujú, že nový prejazd cez priecestie je ešte horší ako pred renováciou.

„Išla som z roboty domov a suverénne na trojke som tadiaľ chcela prejsť, lebo som si myslela, že to bude hladký prejazd ako na martinskom priecestí smerom na Bystričku. Poriadne som sa prerátala. Urobili tam príšerné hrby a skoro som si odtrhla spodok auta. Otrasná rekonštrukcia. Zbytočne som jazdila týždeň obchádzkou,“ hnevala sa 48-ročná Jana z Koštian nad Turcom a dodala, že väčšina šoférov tadiaľ teraz radšej jazdí veľmi pomaly, čo zas spôsobuje mierne kolóny na ceste. Jej slová potvrdil tiež Martinčan Peter.

„Prejazd je určite horší ako predtým. Najmä ten stredový pás. Neviem, či to má takto naozaj vyzerať. Ja by som to dal reklamovať. Oprava určite nebola lacná a efekt to nemá žiadny,“ krútil hlavou mladý muž.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta už podnikol kroky

S výsledkom rekonštrukcie železničného priecestia nie je spokojný ani koštiansky starosta Marián Bunganič. Podľa neho nespĺňa po oprave požiadavky bezpečného prechodu, a tak sa obrátil o vysvetlenie a riešenie situácie na slovenské železnice, ktorá je investorom a správcom priecestia.

„Priecestie nie je majetkom obce, ako sa mnohí mylne domnievajú. Predpokladali sme, že ho urobia tak, aby bola vozovka v jednej úrovni s koľajami, čo umožní hladký prejazd áut. Výsledok je žiaľ iný, vozovka je v inej úrovni ako koľaje a vzniknuté vlny sťažujú jazdu týmto úsekom,“ vyslovil sa Marián Bunganič, ktorý slovenské železnice požiadal o zaslanie stanoviska, či je technické prevedenie priecestia v Košťanoch urobené podľa noriem.

SkryťVypnúť reklamu

„Ak tomu tak nie je a došlo k nejakej technickej chybe, chceme vedieť, kedy urobia nápravu súčasného nevyhovujúceho stavu,“ povedal koštiansky starosta.

Všetko je v najlepšom poriadku

Ivana Kapráliková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky nám však odpovedala, že koštianske priecestie je po modernej rekonštrukcii vybudované podľa platných noriem a vyhotovené do takej podoby, aká je možná v tomto úseku.

Ako dodala, pri oprave museli železnice rešpektovať priestorové usporiadanie koľají na priecestí a priľahlú pozemnú komunikáciu.

„Priecestie je dvojkoľajné, koľaje sú vedené v oblúku s prevýšením 80 mm. Tým vzniká na vzdialenosti približne 1,5 metra medzi koľajnicovými pásmi nútená zmena pozdĺžneho sklonu cesty. V tomto prípade je vzhľadom na dvojkoľajnosť priecestia nutné pozdĺžny sklon cesty cez priecestie upravovať dvakrát,“ vysvetlila Ivana Kapráliková a doplnila, že podľa noriem, asfaltový kryt cesty nesmie svojou polohou narúšať plynulý a bezpečný prejazd vlakov.

Podľa Kaprálikovej ďalších slov, železnice museli pri rekonštrukcií dbať i na to, aby sa minimalizovala možnosť kontaktu nejakej časti auta s priecestnou konštrukciou. Zjednodušene povedané, aby si vodiči neoškreli spodok auta o koľajnice.

„Na základe aj opätovnej kontroly po vašom podnete konštatujeme, že železničné priecestie je dokončené, plne funkčné, dá sa po ňom bezpečne a plynulo prejsť a vyhovuje všetkým platným normám,“ skonštatovala Ivana Kapráliková, ktorá zároveň odmieta tvrdenia ľudí, že technický stav priecestia spôsobuje zdržanie na cestách.

„Prejazd priecestím je plynulý a jediným obmedzujúcim prvkom je blízkosť križovatky s hlavnou cestou na Martin, čo však je už otázka spôsobu jazdy vodičov,“ uzavrela Kapráliková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 65 473
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 174
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 773
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 705
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 172
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 009
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 161
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 769
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 195
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 255
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 889
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 268
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Železničné priecestie bude týždeň uzavreté.

Cez priecestie neprejdete už 10. apríla.


Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Eliška Nosálová s Ľubomírom Paulovičom.

Divadelné soirée bude v sobotu.


  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 769
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 195
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 255
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 889
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 268
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?