Nedeľa, 23. september, 2018 | Meniny má Zdenka

Opravené koštianske priecestie je vraj horšie ako predtým, vodiči hromžia

​​​​​​​Neprejde zrejme ani deň, čo by si šoféri neponadávali na hrboľaté priecestie v Košťanoch, ktoré nedávno prešlo radikálnou úpravou. S výsledkom je nespokojný i koštiansky starosta. Železnice ale vravia, že odvedená oprava je v poriadku.

Vodiči vravia, že priecestie je po oprave hrboľaté.(Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

KOŠTANY NAD TURCOM. Je to iba týždeň, ktorý ubehol od opráv železničného priecestia v Košťanoch nad Turcom a už sa na odvedené práce zosypala vlna kritiky nielen od miestnych šoférov. Päť dní museli Košťanci jazdiť 13-kilometrovou obchádzkou cez Turčiansky Peter a Valču, pretože pre stavebné práce bolo priecestie úplne uzatvorené.

Ako povedala Ivana Kapráliková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky, robotníci demontovali starý povrch a nahradili ho modernou konštrukciou z tvrdenej gumy.
Súčasťou opravy bolo tiež asfaltovanie nábehov, výmena koľajového lôžka, drevených podvalov za betónové či štyroch koľajníc v dĺžke po 25 metrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oprava bez efektu

Vodiči sa ale sťažujú, že nový prejazd cez priecestie je ešte horší ako pred renováciou.

„Išla som z roboty domov a suverénne na trojke som tadiaľ chcela prejsť, lebo som si myslela, že to bude hladký prejazd ako na martinskom priecestí smerom na Bystričku. Poriadne som sa prerátala. Urobili tam príšerné hrby a skoro som si odtrhla spodok auta. Otrasná rekonštrukcia. Zbytočne som jazdila týždeň obchádzkou,“ hnevala sa 48-ročná Jana z Koštian nad Turcom a dodala, že väčšina šoférov tadiaľ teraz radšej jazdí veľmi pomaly, čo zas spôsobuje mierne kolóny na ceste. Jej slová potvrdil tiež Martinčan Peter.

„Prejazd je určite horší ako predtým. Najmä ten stredový pás. Neviem, či to má takto naozaj vyzerať. Ja by som to dal reklamovať. Oprava určite nebola lacná a efekt to nemá žiadny,“ krútil hlavou mladý muž.

Starosta už podnikol kroky

S výsledkom rekonštrukcie železničného priecestia nie je spokojný ani koštiansky starosta Marián Bunganič. Podľa neho nespĺňa po oprave požiadavky bezpečného prechodu, a tak sa obrátil o vysvetlenie a riešenie situácie na slovenské železnice, ktorá je investorom a správcom priecestia.

„Priecestie nie je majetkom obce, ako sa mnohí mylne domnievajú. Predpokladali sme, že ho urobia tak, aby bola vozovka v jednej úrovni s koľajami, čo umožní hladký prejazd áut. Výsledok je žiaľ iný, vozovka je v inej úrovni ako koľaje a vzniknuté vlny sťažujú jazdu týmto úsekom,“ vyslovil sa Marián Bunganič, ktorý slovenské železnice požiadal o zaslanie stanoviska, či je technické prevedenie priecestia v Košťanoch urobené podľa noriem.

„Ak tomu tak nie je a došlo k nejakej technickej chybe, chceme vedieť, kedy urobia nápravu súčasného nevyhovujúceho stavu,“ povedal koštiansky starosta.

Všetko je v najlepšom poriadku

Ivana Kapráliková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky nám však odpovedala, že koštianske priecestie je po modernej rekonštrukcii vybudované podľa platných noriem a vyhotovené do takej podoby, aká je možná v tomto úseku.

Ako dodala, pri oprave museli železnice rešpektovať priestorové usporiadanie koľají na priecestí a priľahlú pozemnú komunikáciu.

„Priecestie je dvojkoľajné, koľaje sú vedené v oblúku s prevýšením 80 mm. Tým vzniká na vzdialenosti približne 1,5 metra medzi koľajnicovými pásmi nútená zmena pozdĺžneho sklonu cesty. V tomto prípade je vzhľadom na dvojkoľajnosť priecestia nutné pozdĺžny sklon cesty cez priecestie upravovať dvakrát,“ vysvetlila Ivana Kapráliková a doplnila, že podľa noriem, asfaltový kryt cesty nesmie svojou polohou narúšať plynulý a bezpečný prejazd vlakov.

Podľa Kaprálikovej ďalších slov, železnice museli pri rekonštrukcií dbať i na to, aby sa minimalizovala možnosť kontaktu nejakej časti auta s priecestnou konštrukciou. Zjednodušene povedané, aby si vodiči neoškreli spodok auta o koľajnice.

„Na základe aj opätovnej kontroly po vašom podnete konštatujeme, že železničné priecestie je dokončené, plne funkčné, dá sa po ňom bezpečne a plynulo prejsť a vyhovuje všetkým platným normám,“ skonštatovala Ivana Kapráliková, ktorá zároveň odmieta tvrdenia ľudí, že technický stav priecestia spôsobuje zdržanie na cestách.

„Prejazd priecestím je plynulý a jediným obmedzujúcim prvkom je blízkosť križovatky s hlavnou cestou na Martin, čo však je už otázka spôsobu jazdy vodičov,“ uzavrela Kapráliková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 405
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 019
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 995
  4. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 9 650
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 378
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 577
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 531
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 644
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 508

Hlavné správy z MY Turiec

Keď otvárali múzeum, v kostoloch slúžili omše

Druhá budova Slovenského národného múzea na Malej hore je dnes neodmysliteľnou súčasťou Martina. V časoch, keď vznikala a keď vznikali prvé expozície múzea, boli tieto činy heroickým výkonom.

Možno prídu budúce moderátorské hviezdy

Regionálna súťaž mladých moderátorov sa v Martine uskutoční 11. októbra.

Turčianske Teplice uzatvorili hospodárenie v prvom polroku s prebytkom

Turčianske Teplice uzatvorili hospodárenie v prvom polroku s prebytkom vo výške viac ako 440.000 eur. Vyplýva to vyhodnotenia hospodárenia mesta za prvý polrok, ktoré na svojom rokovaní vo štvrtok (20.9.) vzali na vedomie tamojší mestskí poslanci.

Turiec bude mať knihu o krojoch

Pre turčianske folklórne hnutie je to dobrá správa – vzniká publikácia o tradičnom odeve, o kroji v Turci. Jej autorom je Mojmír Benža, emeritný vedecký pracovník Ústavu etnológie SAV, ktorý v minulosti pracoval aj v Slovenskom národnom múzeu v Martine. Dosť dôvodov na niekoľko otázok.

O plavovláske, ktorá (sa)hľadala

Legendárny Formanov film Lásky jednej plavovlásky ožije  na javisku martinského Strojára v divadelnej adaptácii.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pezinské vinobranie poznačila víchrica, pomáhali aj hasiči

Popadané stromy, zdemolované stánky či prevrátené smetiaky.

Starosta sa zabýval v dome zo slamy, tvrdí, že by nemenil

Chcel dom, ktorý má dušu. Televízor nepotrebuje.

Dobrú vodu z podzemia odčerpávajú akvaparky

Vody v najmenších prírodných prameňoch ubúda.

V nitrianskej fakultnej nemocnici vymenili ďalšieho riaditeľa

Martin Neštický je zatiaľ funkciou len poverený.

Vybrali SME

Už ste čítali?