Streda, 23. máj, 2018 | Meniny má Želmíra
Pridajte si svoje mesto

Opravené koštianske priecestie je vraj horšie ako predtým, vodiči hromžia

​​​​​​​Neprejde zrejme ani deň, čo by si šoféri neponadávali na hrboľaté priecestie v Košťanoch, ktoré nedávno prešlo radikálnou úpravou. S výsledkom je nespokojný i koštiansky starosta. Železnice ale vravia, že odvedená oprava je v poriadku.

Vodiči vravia, že priecestie je po oprave hrboľaté.(Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

KOŠTANY NAD TURCOM. Je to iba týždeň, ktorý ubehol od opráv železničného priecestia v Košťanoch nad Turcom a už sa na odvedené práce zosypala vlna kritiky nielen od miestnych šoférov. Päť dní museli Košťanci jazdiť 13-kilometrovou obchádzkou cez Turčiansky Peter a Valču, pretože pre stavebné práce bolo priecestie úplne uzatvorené.

Ako povedala Ivana Kapráliková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky, robotníci demontovali starý povrch a nahradili ho modernou konštrukciou z tvrdenej gumy.
Súčasťou opravy bolo tiež asfaltovanie nábehov, výmena koľajového lôžka, drevených podvalov za betónové či štyroch koľajníc v dĺžke po 25 metrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oprava bez efektu

Vodiči sa ale sťažujú, že nový prejazd cez priecestie je ešte horší ako pred renováciou.

„Išla som z roboty domov a suverénne na trojke som tadiaľ chcela prejsť, lebo som si myslela, že to bude hladký prejazd ako na martinskom priecestí smerom na Bystričku. Poriadne som sa prerátala. Urobili tam príšerné hrby a skoro som si odtrhla spodok auta. Otrasná rekonštrukcia. Zbytočne som jazdila týždeň obchádzkou,“ hnevala sa 48-ročná Jana z Koštian nad Turcom a dodala, že väčšina šoférov tadiaľ teraz radšej jazdí veľmi pomaly, čo zas spôsobuje mierne kolóny na ceste. Jej slová potvrdil tiež Martinčan Peter.

„Prejazd je určite horší ako predtým. Najmä ten stredový pás. Neviem, či to má takto naozaj vyzerať. Ja by som to dal reklamovať. Oprava určite nebola lacná a efekt to nemá žiadny,“ krútil hlavou mladý muž.

Starosta už podnikol kroky

S výsledkom rekonštrukcie železničného priecestia nie je spokojný ani koštiansky starosta Marián Bunganič. Podľa neho nespĺňa po oprave požiadavky bezpečného prechodu, a tak sa obrátil o vysvetlenie a riešenie situácie na slovenské železnice, ktorá je investorom a správcom priecestia.

„Priecestie nie je majetkom obce, ako sa mnohí mylne domnievajú. Predpokladali sme, že ho urobia tak, aby bola vozovka v jednej úrovni s koľajami, čo umožní hladký prejazd áut. Výsledok je žiaľ iný, vozovka je v inej úrovni ako koľaje a vzniknuté vlny sťažujú jazdu týmto úsekom,“ vyslovil sa Marián Bunganič, ktorý slovenské železnice požiadal o zaslanie stanoviska, či je technické prevedenie priecestia v Košťanoch urobené podľa noriem.

„Ak tomu tak nie je a došlo k nejakej technickej chybe, chceme vedieť, kedy urobia nápravu súčasného nevyhovujúceho stavu,“ povedal koštiansky starosta.

Všetko je v najlepšom poriadku

Ivana Kapráliková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky nám však odpovedala, že koštianske priecestie je po modernej rekonštrukcii vybudované podľa platných noriem a vyhotovené do takej podoby, aká je možná v tomto úseku.

Ako dodala, pri oprave museli železnice rešpektovať priestorové usporiadanie koľají na priecestí a priľahlú pozemnú komunikáciu.

„Priecestie je dvojkoľajné, koľaje sú vedené v oblúku s prevýšením 80 mm. Tým vzniká na vzdialenosti približne 1,5 metra medzi koľajnicovými pásmi nútená zmena pozdĺžneho sklonu cesty. V tomto prípade je vzhľadom na dvojkoľajnosť priecestia nutné pozdĺžny sklon cesty cez priecestie upravovať dvakrát,“ vysvetlila Ivana Kapráliková a doplnila, že podľa noriem, asfaltový kryt cesty nesmie svojou polohou narúšať plynulý a bezpečný prejazd vlakov.

Podľa Kaprálikovej ďalších slov, železnice museli pri rekonštrukcií dbať i na to, aby sa minimalizovala možnosť kontaktu nejakej časti auta s priecestnou konštrukciou. Zjednodušene povedané, aby si vodiči neoškreli spodok auta o koľajnice.

„Na základe aj opätovnej kontroly po vašom podnete konštatujeme, že železničné priecestie je dokončené, plne funkčné, dá sa po ňom bezpečne a plynulo prejsť a vyhovuje všetkým platným normám,“ skonštatovala Ivana Kapráliková, ktorá zároveň odmieta tvrdenia ľudí, že technický stav priecestia spôsobuje zdržanie na cestách.

„Prejazd priecestím je plynulý a jediným obmedzujúcim prvkom je blízkosť križovatky s hlavnou cestou na Martin, čo však je už otázka spôsobu jazdy vodičov,“ uzavrela Kapráliková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


  1. Bude mať križovatka pod Bystričkou semafor? 751
  2. V sučianskych závodoch budú dvere otvorené 720
  3. Vodné mlyny vedia v Gaderi pohladiť dušu, ale i privábiť vandalov 491
  4. Kto z koho na križovatke pri Bystričke 331
  5. V Martine premietnu dokument k vzniku strojární 315
  6. Kvet Podhradia v srdci Turca 268
  7. Hokejbalové finále sa bude hrať na plný počet zápasov 202
  8. Zdanlivo hluché ženy drankajú od Martinčanov peniaze na falošnú zbierku 198
  9. V ofenzívne ladenom zápase mal v závere viac šťastia Fomat 149
  10. Dominantou západného námestia v Martine bol najskôr Glückstahlov dom a neskôr Prior 126

Najčítanejšie správy

Turiec

Bude mať križovatka pod Bystričkou semafor?

Nebezpečnou križovatkou pod Bystričkou, ktorá je nočnou morou každého vodiča, sa budú zaoberať opäť aj martinskí poslanci. Ak by schválili projekt vybudovania semaforov, vyriešilo by sa veľa. Otázkou je, či to mesto má v kompetencii.

V sučianskych závodoch budú dvere otvorené

​​​​​​​Už túto sobotu otvoria verejnosti svoje brány tri firmy zo sučianskej priemyselnej zóny. V jednej z nich bude i pútavý sprievodný program pre deti.

Vodné mlyny vedia v Gaderi pohladiť dušu, ale i privábiť vandalov

​​​​​​​Jedinečná sieť vodných mlynov na potoku v Gaderskej doline púta pohľady okoloidúcich. Ich autorom je zručný senior, ktorý doma v dielni vytvára tieto nevšedné diela ozvláštnené o rozprávkové postavy.

Kto z koho na križovatke pri Bystričke

Vyzerá to tak, že na problémovej križovatke pri Bystričke, ktorú už majú vodiči i chodci poriadne v zuboch, pribudne svetelná signalizácia. Poviete si – konečne. Ale ešte stále nie sú veci okolo semaforov vyjasnené.

V Martine premietnu dokument k vzniku strojární

V piatok 25. mája 2018 sa uskutoční v Dome odborov Strojár slávnostná premiéra dokumentárneho filmu venovaného 70. výročiu položenia základného kameňa budúceho veľkého strojárskeho podniku. Súčasťou podujatia bude tiež sprístupnenie výstavy .

Blízke regióny

Nezvestného Tibora našli v Oravskej priehrade

Mladík zo Zákamenného neprišiel domov z pivného festivalu, jeho telo našli po trojdňovom pátraní.

Nezvestného mladého Zákamenčana hľadali na súši aj vo vode

Desiatky dobrovoľníkov aj profesionálov už druhý deň pátrajú po 17-ročném Tiborovi, ktorý sa domov nevrátil z Pivného festivalu.

Mladého muža našli mŕtveho

Mladíka, 17-ročného Tibora, naposledy videli na pivnom festivale.

Strečno padá. Bralo sa bude opäť sanovať

Vláda bude rozhodovať o vybudovaní galérie.

Jazda autom z pivného festivalu skončila nešťastne

Auto nabúralo do stromu, maturantka leží v nemocnici s ťažkými zraneniami.

Všetky správy

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

Hokejisti budú na domácom šampionáte hrať v Košiciach

Súpermi sú Kanada, USA, Fínsko, Nemecko, Dánsko, Francúzsko a Veľká Británia.

Kiska vymenoval sedem nových rektorov vysokých škôl

Prezident vymenoval aj 19 nových profesorov.

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.