Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Opravené koštianske priecestie je vraj horšie ako predtým, vodiči hromžia

​​​​​​​Neprejde zrejme ani deň, čo by si šoféri neponadávali na hrboľaté priecestie v Košťanoch, ktoré nedávno prešlo radikálnou úpravou. S výsledkom je nespokojný i koštiansky starosta. Železnice ale vravia, že odvedená oprava je v poriadku.

Vodiči vravia, že priecestie je po oprave hrboľaté.Vodiči vravia, že priecestie je po oprave hrboľaté. (Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

KOŠTANY NAD TURCOM. Je to iba týždeň, ktorý ubehol od opráv železničného priecestia v Košťanoch nad Turcom a už sa na odvedené práce zosypala vlna kritiky nielen od miestnych šoférov. Päť dní museli Košťanci jazdiť 13-kilometrovou obchádzkou cez Turčiansky Peter a Valču, pretože pre stavebné práce bolo priecestie úplne uzatvorené.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako povedala Ivana Kapráliková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky, robotníci demontovali starý povrch a nahradili ho modernou konštrukciou z tvrdenej gumy.
Súčasťou opravy bolo tiež asfaltovanie nábehov, výmena koľajového lôžka, drevených podvalov za betónové či štyroch koľajníc v dĺžke po 25 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Oprava bez efektu

Vodiči sa ale sťažujú, že nový prejazd cez priecestie je ešte horší ako pred renováciou.

„Išla som z roboty domov a suverénne na trojke som tadiaľ chcela prejsť, lebo som si myslela, že to bude hladký prejazd ako na martinskom priecestí smerom na Bystričku. Poriadne som sa prerátala. Urobili tam príšerné hrby a skoro som si odtrhla spodok auta. Otrasná rekonštrukcia. Zbytočne som jazdila týždeň obchádzkou,“ hnevala sa 48-ročná Jana z Koštian nad Turcom a dodala, že väčšina šoférov tadiaľ teraz radšej jazdí veľmi pomaly, čo zas spôsobuje mierne kolóny na ceste. Jej slová potvrdil tiež Martinčan Peter.

„Prejazd je určite horší ako predtým. Najmä ten stredový pás. Neviem, či to má takto naozaj vyzerať. Ja by som to dal reklamovať. Oprava určite nebola lacná a efekt to nemá žiadny,“ krútil hlavou mladý muž.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta už podnikol kroky

S výsledkom rekonštrukcie železničného priecestia nie je spokojný ani koštiansky starosta Marián Bunganič. Podľa neho nespĺňa po oprave požiadavky bezpečného prechodu, a tak sa obrátil o vysvetlenie a riešenie situácie na slovenské železnice, ktorá je investorom a správcom priecestia.

„Priecestie nie je majetkom obce, ako sa mnohí mylne domnievajú. Predpokladali sme, že ho urobia tak, aby bola vozovka v jednej úrovni s koľajami, čo umožní hladký prejazd áut. Výsledok je žiaľ iný, vozovka je v inej úrovni ako koľaje a vzniknuté vlny sťažujú jazdu týmto úsekom,“ vyslovil sa Marián Bunganič, ktorý slovenské železnice požiadal o zaslanie stanoviska, či je technické prevedenie priecestia v Košťanoch urobené podľa noriem.

SkryťVypnúť reklamu

„Ak tomu tak nie je a došlo k nejakej technickej chybe, chceme vedieť, kedy urobia nápravu súčasného nevyhovujúceho stavu,“ povedal koštiansky starosta.

Všetko je v najlepšom poriadku

Ivana Kapráliková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky nám však odpovedala, že koštianske priecestie je po modernej rekonštrukcii vybudované podľa platných noriem a vyhotovené do takej podoby, aká je možná v tomto úseku.

Ako dodala, pri oprave museli železnice rešpektovať priestorové usporiadanie koľají na priecestí a priľahlú pozemnú komunikáciu.

„Priecestie je dvojkoľajné, koľaje sú vedené v oblúku s prevýšením 80 mm. Tým vzniká na vzdialenosti približne 1,5 metra medzi koľajnicovými pásmi nútená zmena pozdĺžneho sklonu cesty. V tomto prípade je vzhľadom na dvojkoľajnosť priecestia nutné pozdĺžny sklon cesty cez priecestie upravovať dvakrát,“ vysvetlila Ivana Kapráliková a doplnila, že podľa noriem, asfaltový kryt cesty nesmie svojou polohou narúšať plynulý a bezpečný prejazd vlakov.

Podľa Kaprálikovej ďalších slov, železnice museli pri rekonštrukcií dbať i na to, aby sa minimalizovala možnosť kontaktu nejakej časti auta s priecestnou konštrukciou. Zjednodušene povedané, aby si vodiči neoškreli spodok auta o koľajnice.

„Na základe aj opätovnej kontroly po vašom podnete konštatujeme, že železničné priecestie je dokončené, plne funkčné, dá sa po ňom bezpečne a plynulo prejsť a vyhovuje všetkým platným normám,“ skonštatovala Ivana Kapráliková, ktorá zároveň odmieta tvrdenia ľudí, že technický stav priecestia spôsobuje zdržanie na cestách.

„Prejazd priecestím je plynulý a jediným obmedzujúcim prvkom je blízkosť križovatky s hlavnou cestou na Martin, čo však je už otázka spôsobu jazdy vodičov,“ uzavrela Kapráliková.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  3. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  4. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  6. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  2. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  3. Statute of limitations in consumer relations
  4. As prices rise, purchasing the right office is essential
  5. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  6. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  7. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 625
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 223
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 858
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 289
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 686
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 405
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 038
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 820

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Štefan Vidlár: Neschválíme rozpočet
  3. Vladimír Krátky: Peťuš, Peťuš, toto Ti Fico len tak neodpustí .
  4. Anna Miľanová: Sen...
  5. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  6. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  8. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 347
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 13 674
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 085
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 107
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 282
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 017
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 974
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 815
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Hádanky, hry a hlavolamy pre všetky zvedavé deti od päť do sedem rokov sú súčasťou zošita s názvom Tešíme sa do školy, ktorý vychádza na 32 stranách.


6 h
Vakcináciu booster dávkou zabezpečuje martinská nemocnica.

Očkovať sa dá v martinskej nemocnici aj u niektorých lekárov.


7 h
Boris Saitz pomohol tímu štyrmi gólmi.

Na Záhorí sa v sobotu diali veci.


27. nov
Členom JDS v Kláštore pod Znievom prezentuje nové tituly vedúca miestnej knižnice Eva Dovičáková.

V Slovenskom Pravne cestu spevňuje oporný múr a v Turčianskych Tepliciach pomohli ľuďom v núdzi.


27. nov

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Štefan Vidlár: Neschválíme rozpočet
  3. Vladimír Krátky: Peťuš, Peťuš, toto Ti Fico len tak neodpustí .
  4. Anna Miľanová: Sen...
  5. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  6. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  8. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 347
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 13 674
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 085
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 107
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 282
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 017
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 974
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 815
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?