Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky

V martinskom Volkswagene zatiaľ stroje neplánujú vypnúť

V automobilke Volkswagen sa má v utorok začať ostrý štrajk. V Martine sa zatiaľ výroba nepreruší, no zamestnanci turčianskeho závodu štrajk podporujú.

V martinskom Volkswagene zatiaľ výrobu neplánujú prerušiťV martinskom Volkswagene zatiaľ výrobu neplánujú prerušiť (Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

MARTIN. V utorok o šiestej hodine ráno by mala automobilka Volkswagen Slovakia vstúpiť do prvého neobmedzeného ostrého štrajku v jej histórii. Rokovania medzi odbormi a firmou o novej kolektívnej zmluve vrátane kľúčového zvyšovania platov totiž zlyhali aj na jedenástom vyjednávacom kole.

Martinčania pôjdu do Bratislavy

Podľa slov Zoroslava Smolinského, predsedu Moderných odborov Volkswagen, ktoré združujú väčšinu zamestnancov, ostrý štrajk podporilo 8 600 zamestnancov z celkového počtu viac ako 12-tisíc pracovníkov slovenského Volkswagenu. S ostrým štrajkom súhlasia aj odborári z organizácie OZ KOVO, ktorá takisto v automobilke pôsobí, ale má výrazne menej členov ako Moderné odbory.
V martinskom závode, kde pracuje približne tisíc ľudí, sa zatiaľ výroba nepreruší.
„Mnohí kolegovia sa chystajú do Bratislavy, aby podporili štrajk. Ja idem tiež. Podľa vývoja potom zhodnotíme situáciu a podnikneme ďalšie kroky,“ vysvetlil Ján Macho, predseda Moderných odborov v Martine.
Ako ďalej pripomenul, stále je rozdiel medzi platovým postupom zamestnanca Volkswagenu v Martine a v hlavnom meste. Pred niekoľkým rokmi sa síce podarilo dorovnať rozdiely medzi tarifnými triedami v spomínaných závodoch, no v Bratislave sú možnosti tarifného rastu lepšie.
„V Bratislave je tarifným priemerom trieda šesť, kým u nás je to nižšie,“ doplnil Macho.

Skryť Vypnúť reklamu

Realita nie je taká ružová

Volkswagen uvádza, že priemerná mzda vo firme, mimo platov manažmentu, je 1 800 eur. V tomto čísle sú zarátané aj všetky odmeny a bonusy. Obory však tvrdia, že realita nie je až taká ružová, ako sa prezentuje a väčšina zamestnancov sa k tomuto číslu ani nepribližuje. Podľa odborára je celá situácia okolo štrajku zo strany zamestnávateľa zbytočne vyhrotená.
„Priestor na zvýšenie tarifných miezd tu je. A nie je to tak, že by zamestnávateľ musel zvyšovať personálne náklady alebo dávať niečo naviac. Ponúkli sme možnosť kryť toto zvýšenie z prostriedkov, ktoré sami zamestnanci ušetrili zamestnávateľovi cez zlepšovacie návrhy počas platnosti aktuálnej kolektívnej zmluvy,“ pokračuje šéf martinských odborov.
Ako ďalej tvrdí, suma, ktorú ušetrili, je dokonca väčšia ako zvýšenie, ktoré by vedeli akceptovať. Zároveň je presvedčený, že prostriedky na zvýšenie platov má firma k dispozícii už teraz.
„Zvýšenie sa nemusí premietnuť do cien koncových produktov. Je to všetko len o ochote zamestnávateľa,“ dodal Ján Macho.
Automobilka zas tvrdí, že požadovaný nárast miezd o 16 percent je neprijateľný, pretože by obmedzil konkurencieschopnosť a budúcnosť firmy, a tým aj stabilitu pracovných miest.
Naposledy hrozil ostrý štrajk vo Volkswagene pred dvoma rokmi. Odborári sa však s vedením podniku nakoniec dohodli. Tento scenár sa nedá vylúčiť ani teraz.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Získaj náskok pred štartom
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  8. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  2. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  3. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  4. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  7. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  10. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 18 928
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 774
  3. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 13 283
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 8 157
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 7 667
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 486
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 278
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 784
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 6 751
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 329
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Štrajk vo Volkswagene

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Roman Podhradský bol šesť dní nepretržite napojený na prístroj s vysokým prietokom kyslíka.

Romana Podhradského nedávno prepustili z nemocnice, kde bojoval o život.

11 h

Na ceste vás budú sprevádzať aj zrenovované informačné tabule.

10 h
Kapitán Michal Murček pomohol k víťazstvu tromi asistenciami.

V Považskej Bystrici naši nenechali nič na náhodu a už v prvej tretine si tromi gólmi vydláždili cestu za víťazstvom. Prvý presný zásah v martinskom drese zaznamenal Roman Kukumberg.

9 h
Bambusky ostávajú uzatvorené.

Pokračuje karanténa lokality, obyvateľov a jednotlivých bytových jednotiek.

3. mar

Už ste čítali?