MARTIN. Práce na oprave betónky medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami zatiaľ prebiehajú podľa harmonogramu a podarilo sa do-behnúť aj počiatočný časový sklz. Ten vznikol na začiatku rekonštrukcie vďaka podrobnejším technologickým testom, ktoré však bolo nevyhnutné spraviť.
Začnú asfaltovať druhú polovicu
Práce prebiehajú súčasne na jedenástich úsekoch, každý je dlhý približne päťsto metrov a dopravu na nich riadi svetelná signalizácia.Po jednej strany cesty už je položená prvá asfaltová vrstva.
„V konečnej fáze renovácie sa ešte budú v jednotlivých úsekoch pokladať dve, prípadne tri ďalšie asfaltové vrstvy,“ vysvetlil Marcel Maťovčík, prednosta martinského okresného úradu, ktorý sa minulý týždeň zúčastnil na obhliadke stavby.
Po ukončení prác v jednom smere jazdy bude doprava presmerovaná na už upravené úseky.
Podľa predpokladov by mala byť základná vrstva asfaltu na druhej strany vozovky položená do konca novembra, keď sa začína na našich cestách zimná údržba.
Zaujímavosťou je, že na vytvorenie podkladových vrstiev sa využívajú pôvodné betónové panely.
Tie sú na mieste rozdrvené a technologicky upravené tak, aby zvládli aj záťaž spôsobenú nákladnou dopravou, ktorá je na tomto frekventovanom medzinárodnom ťahu vysoká.
Na spomínanom úseku kompletne prestavajú aj tri mosty. Autá budú okolo nich prechádzať po objazdoch, pričom jeden taký už dnes stojí pri Diviakoch.
„Materiál, ktorý sa použije ako podklad pre vytvorenie objazdov, bude po ukončení prác na mostoch využitý pri ďalšej rekonštrukcii tejto cesty, a tak sa vyhneme problémom s uskladnením nespotrebovaného stavebného materiálu,“ podčiarkol prednosta.
Oprava mostíka robila ľuďom väčšie nervy
Bez meškania prebiehajú aj opravy na križovatke pri Príbovciach, ktorá by mala mať po dokončení klasický tvar písmena „T“.
Aj keď stavebný ruch v novembri výrazne utlmí zimná údržba ciest, práce na rekonštrukcii betónky úplne neutíchnu.
„Ak to poveternostné podmienky dovolia, budú sa robiť doplnkové veci, ako je úprava krajníc či zvodidiel,“ doplnil Marcel Maťovčík a vyslovil presvedčenie, že termín na dokončenie rekonštrukcie betónky nebude treba predlžovať.
Dalo sa predpokladať, že obmedzenia na ťahu medzi horným a dolným Turcom spôsobia určité komplikácie a predovšetkým cestovanie bude trvať ľuďom dlhšie. Zatiaľ však ide skôr o výnimočné situácie ako trvalý trend a ani meškania pravidelných autobusových spojov doteraz neboli veľké.
„Maximálne meškanie bolo 15 minút a to nie je dôvod na úpravu cestovných poriadkov. Ani zo strany samosprávy alebo cestujúcich neprišla takáto požiadavka,“ uviedla Ivana Strelcová, hovorkyňa spoločnosti SAD Žilina, ktorá v našom regióne prevádzkuje prímestskú dopravu.
Vodiči zas využívajú obchádzkové trasy, ktoré im síce čas jazdy predĺžia, no väčšina z nich chápe, že betónku treba opraviť a sú ochotní dočasné obmedzenie tolerovať.
Vo všeobecnosti sa zhodujú na tom, že komplikácie, ktoré spôsobila oprava mostíka pri Košťanoch, boli oveľa väčšie ako tie súčasné.