MARTIN. Nový systém vybavovania klientov, ktorý od 3. novembra zaviedla Slovenská pošta, spôsobil v priestoroch martinskej pobočky v centre mesta rušnú atmosféru. Po novom už totiž nečakáte v rade pred konkrétnym okienkom, ale najskôr si na displeji automatu zvolíte požadovanú službu, ako napríklad poštové, finančné služby, telekomunikačné služby, služby štátu, a potom s vytlačeným poradovým číslom čakáte na vyvolanie. V prvé dni pomáhajú klientom s obsluhovaním automatu zamestnanci pošty.
Dusná atmosféra medzi klientmi
Pošta síce chcela svoje služby zjednodušiť, no minulý týždeň vládla v Martine viac-menej nespokojnosť. Ľudia v hale na zmenu hundrali, nervózne postávali s lístkom v rukách a našli si i takí, ktorí sa zvrtli na podpätku hneď vo dverách, lebo sa im nechcelo čakať a skúšať nový systém.
Pokojnejšia situácia bola až v podvečerných hodinách, kedy bolo na pošte výrazne menej klientov. Niekoľko sťažností sa však dostalo aj k nám redakcie.
„Choďte sa pozrieť na poštu, aký je tam chaos a mnoho naštvaných ľudí. Zaviedli tam lístky ako u doktora,“ prišiel nám zreferovať jeden dôchodca z Martina.
So svojou skúsenosťou sa s nami podelila i čitateľka Mária.
„Išla som zaplatiť šeky a vybrať si peniaze za dobierky, no lístok som si vzala len na šeky s tým, že keď už budem pri okienku, vybavím obe veci, no mýlila som sa. Dobierku som si mala vybaviť inde a znova si vziať lístok, tak som sa na to vykašľala a išla domov. Nechápem, čo je toto za výmysel,“ posťažovala si Martinčanka.
Jej slová potvrdila aj ďalšia pani, ktorá vychádzala z pošty.
„Ráno som tam dvadsať minút čakala, no potom som naštvaná odišla, lebo som nestíhala do roboty. Hlavná vec, že pána, čo prišiel dávno po mne, vyzvali k okienku takmer okamžite. Vôbec sa mi nepáči tento systém, nerozumiem, čo bolo zlé na čakanie v rade,“ krútila hlavou Zuzana.
Podarilo sa nám pristaviť aj muža v stredných rokoch, ktorý bol vybavený takmer okamžite.
„Potreboval som ísť k priehradke Poštovej banky a po zobratí lístka zavolali moje číslo skoro hneď. Aj mi bolo divné, že som všetkých predbehol, ale aspoň som nečakal ako ostatní,“ priblížil Juraj.
Ďalšie automaty budú pribúdať
Martina Macková vedúca komunikačného odboru Slovenskej pošty ale vysvetlila, že novinku zaviedli, lebo sa snažia maximálne vychádzať v ústrety svojim klientom.
„Aj z toho dôvodu postupne na vybraných poštách inštalujeme moderný vyvolávací systém, ktorý smeruje zákazníkov k priehradkám podľa zvolenej služby. Cieľom je zabezpečiť účelnú a komfortnú obsluhu, aby sa skrátili čakacie doby,“ vyslovila sa Martina Macková.
Ako ďalej povedala, v tomto roku už na Slovensku nainštalovali dvanásť vyvolávacích systémov na vyvolávanie zákazníkov a trinásť už existujúcich automatov obnovili. Do konca roka ich na vybratých poštách pribudne ešte päť kusov.