Martinská pôrodnica druhá najlepšia
Matky a odborníci určili, že najlepšie slovenské pôrodnice sú v Trenčíne, Martine a Bratislave. Rebríček zostavil Health Policies Institute v spolupráci s portálom rodinka.sk. Hodnotil sa odbornosť personálu, vybavenie pôrodných sál, ale aj podpora dojčenie či kontaktu medzi matkou a dieťaťom. Spolu sa hodnotilo 52 pôrodníc.
Vyrúbali stromy v Šturke
Štúrova štvrť v Martine má postupne dostať novú estetickejšiu tvár. Začalo sa s tým radikálne – výrubom stromov, ktoré ustúpili novým parkovacím miestam. Robotníci vyťali osem javorov. Domácich to zaskočilo, a to aj napriek tomu, že o štúdii revitalizácie vedeli minimálne dva roky a bola vyvesená aj na informačných tabuliach v štvrti. Na výrub drevín mimo vegetačného obdobia dostalo mesto výnimku, na mieste budúceho parkoviska sa má urobiť náhradná výsadba. Revitalizácia mestskej časti je rozsiahla a má sa venovať aj zeleni, keďže v minulých rokoch sa vysádzala živelne, dokonca aj exotickými rastlinami.
V Duliciach hlaholí nový zvon
V rekonštruovanej zvonici v Duliciach už zvoní nový zvon vyrobený podľa svojho origiálneho vzodu. Odliali ho majstri, ktorí vyrobili aj zvon pre pápeža. S myšlienkou rekonštrukcie a oživenia zvonice prišiel neúnavný milovník regionálnej histórie, kultúry a folklóru Jaroslav Chalupka, ktorý nielenže vyzbiral množvo potrebnýc dokových historických podkladov, ale sám vo svojom voľnom čase a za vlastné peniaze spolu s ďalšími zručnými remeselníkmi z Dulíc i Belej uviedol v rokoch 2016 a 2017 chátrajúcu zvonicu do súčasnej podoby.
Martin má nový dopravný generel
Nový dopravný generel, ktorý nahrádza starý dokument spred dvadsiatich rokov, rieši kľúčové dopravné uzly v Martine a je základom pre ďalší rozvoj mesta, čo je vždy závislé od dopravných koridorov. Ide v ňom o efektívne usporiadanie uličnej siete s cieľom minimalizovať dopravné výkony vnútornej, zdrojovej a cieľovej automobilovej dopravy, o dôsledné odvedenie tranzitnej automobilovej dopravy na sieť diaľníc a rýchlostných ciest. Zameral sa aj na zvýšenie podielu pešej a cyklistickej dopravy a hromadnej dopravy. Vypracovala ho Stavebná fakulta Žilinskej univerzity, jej Katedra cestného staviteľstva, pričom spracovatelia vychádzali z dopravných prieskumov a predpokladaného demografického vývoja mesta.