Schúlený v kresle čakal senior na sanitku v Martine skoro štyri hodiny

​​​​​​​Keď odchádzate z vyšetrenia z nemocnice domov a nemáte zabezpečený vlastný odvoz, môže sa stať, že si na sanitku počkáte aj niekoľko hodín. Podľa kompetentných však na to často bývajú rôzne dôvody.

Takto čakal 88-ročný pán na sanitku 3,5 hodiny.
Takto čakal 88-ročný pán na sanitku 3,5 hodiny. (Zdroj: ARCHÍV MG)

MARTIN. Je normálne, aby starší chorý pacient čakal na prevoz sanitkou niekoľko hodín? S nepríjemnou skúsenosťou sa s nami podelila Turčianka Mária Gajňáková, ktorá išla do martinskej nemocnice so svojim 88-ročným otcom na vybratie stehov po desiatich dňoch od jeho operácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ubolený senior v kresle

„Na sanitku, ktorá nás mala odviezť domov, sme v nemocnici čakali tri a pol hodiny. Nie nemýľte sa, nejde o martinského bezdomovca. Takto môj otec musel vyčkávať na chodbe. Ešteže na chirurgii v čakárni majú celkom pohodlné sedačky. Kam to len kráčaš slovenské zdravotníctvo?“ napísala nám do redakcie Mária Gajňáková, ktorá zároveň pripojila ľútosť vyvolávajúce fotografie jej chorého otca počas dlhého čakania.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Vieme, či hrozí zatvorenie martinskej Galérie Čítajte 

Podľa jej ďalších slov, sanitku im deň vopred objednala sestrička obvodnej lekárky. Žiadanky vraj mali vypísané na cestu tam aj späť. Keďže otec M. Gajňákovej je odkázaný na invalidný vozík, nemohli ísť vlastným osobným autom, do ktorého by sa nepomestili.

Na cestu do nemocnice prišla sanitka perfektne, presne podľa objednávky tak, aby kontrolu u lekára stihli na desiatu hodinu.

„Po kontrole hneď sestrička chirurgickej ambulancie kontaktovala dispečing so žiadosťou o odvoz. Neskôr, keď nás sestrička videla stále sedieť na chodbe, informovala nás, že sanitka príde po otca až po dvanástej hodine, lebo teraz musia pacientov voziť na dialýzu. Nakoniec z toho boli 3,5 hodiny čakania,“ posťažovala si čitateľka a dodala, že nepomohlo ani opakované urgovanie dispečingu sestričkou.

SkryťVypnúť reklamu

Nahlásený i nenahlásený vozík

Podľa jej ďalších slov, nastal nový problém, keď konečne prišla sanitka. Šofér ostal prekvapený, že majú vlastný vozík, pretože mu o ňom nikto nič nepovedal. Naložiť mal len asi troch pacientov a invalidný vozík bol už skrátka navyše.

„Šofér bol však veľmi ústretový, náš vozík do sanitky nejako napratal, aby sa pre nedostatok miesta nemusel vracať po ďalšieho pacienta. Bol ale nahnevaný na zlé manažovanie dispečingom, lebo mohli vraj poslať väčšiu sanitku, lebo sestrička nahlásila aj odvoz invalidného vozíka,“ približuje komplikácie M. Gajňáková.

Ako sme sa dozvedeli od Kataríny Kapustovej, hovorkyne Univerzitnej nemocnice Martin, ich inštitúcia už rozvoz pacientov nerobí.

„Dopravnú zdravotnú službu pre nás zabezpečuje externý dodávateľ - spoločnosť Falck,“ povedala Kapustová.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy robí doprava či výťah

Podľa slov Jany Galera Matúšovej, riaditeľky odboru marketingu a PR skupiny Falck, otec pani Gajňákovej nemal odvoz objednaný na cestu na vyšetrenie a aj z vyšetrenia.

„Pri otázke operátorky, či má pacient vlastný vozík, sme dostali negatívnu odpoveď, čo vyplýva z nahrávky daného hovoru. Pri objednávaní prevozu z vyšetrenia sme sestričku hneď upozornili, že to bude možné až po 13-tej hodine kvôli prevozom, ktoré boli skôr objednané a už naplánované,“ vyslovila sa Jana Galera Matúšová z Falcku a doplnila, že až 70 percent prepráv pacientov mávajú plánovaných dopredu.

„V prípade meškania ide vždy o objektívne príčiny – zväčša je to pre hustú premávku či inú nečakanú zmenu v dopravnej situácií. Často sa stáva, že pacient, ktorého sme vyzdvihovali skôr pred nasledujúcim, ešte nebol pripravený na prevoz. Ak sme ho vyzdvihovali v nemocnici, tak napríklad nemal pripravenú prepúšťaciu správu,“ menuje časté komplikácie pri preprave, ktoré vedia spôsobiť poriadny sklz.

Ako ďalej ozrejmila, za meškaním mnohokrát stoja aj dôvody súvisiace s technickým vybavením nemocníc, ako napríklad dlhé čakanie na výťah.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  2. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  6. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  7. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  8. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  4. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  8. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 14 445
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 8 978
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 6 101
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 5 011
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 388
  6. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 619
  7. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 2 422
  8. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov 1 658
  1. Iveta Bakitová: Arménsko - krajina, ktorá prišla o svoj národný symbol Ararat.
  2. Marián Kozák: Pracovno- vzdelávacia návšteva Francúzska
  3. Andrej Kučeravý: Ako stráviť nestráviteľné
  4. Miroslav Daniš: Naša „opozícia“ príliš dobre spí
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: prírastky medzi miniboxami v roku 2025 (2)
  6. Štefan Šturdzík: Svitá nová nádej pre ľudstvo na boj proti rakovine.
  7. Elena Antalová: Boli sme veľmi vyspelá civilizácia
  8. Martin Zielosko: F1 Film
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 30 212
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 29 750
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 13 017
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 857
  5. Juraj Kumičák: Atrapa 7 365
  6. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 7 299
  7. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 242
  8. Oskar Kaman: Parkovacia politika Magistrátu zlyháva. 5 512
  1. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  2. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  3. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  4. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  5. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  6. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  7. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  8. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Žabokreky aj Košťany svoje pohárové súboje preložili.

Fomat generálku stihol, no duel musel byť prerušený.


Vodič nehodu neprežil.

U muža bola nariadená súdna pitva.


1
Deti si vyskúšali, aké je to byť kuchárom.

Deti boli na chvíľu v koži kuchárov.


Lenka Pšenková
Sklené druhú triedu v tejto sezóne hrať nebude.

Hráči Skleného sa rozpŕchli po konkurenčných tímoch.


Už ste čítali?