Sobota, 21. júl, 2018 | Meniny má Daniel

Schúlený v kresle čakal senior na sanitku v Martine skoro štyri hodiny

​​​​​​​Keď odchádzate z vyšetrenia z nemocnice domov a nemáte zabezpečený vlastný odvoz, môže sa stať, že si na sanitku počkáte aj niekoľko hodín. Podľa kompetentných však na to často bývajú rôzne dôvody.

Takto čakal 88-ročný pán na sanitku 3,5 hodiny. (Zdroj: ARCHÍV MG)

MARTIN. Je normálne, aby starší chorý pacient čakal na prevoz sanitkou niekoľko hodín? S nepríjemnou skúsenosťou sa s nami podelila Turčianka Mária Gajňáková, ktorá išla do martinskej nemocnice so svojim 88-ročným otcom na vybratie stehov po desiatich dňoch od jeho operácie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ubolený senior v kresle

„Na sanitku, ktorá nás mala odviezť domov, sme v nemocnici čakali tri a pol hodiny. Nie nemýľte sa, nejde o martinského bezdomovca. Takto môj otec musel vyčkávať na chodbe. Ešteže na chirurgii v čakárni majú celkom pohodlné sedačky. Kam to len kráčaš slovenské zdravotníctvo?“ napísala nám do redakcie Mária Gajňáková, ktorá zároveň pripojila ľútosť vyvolávajúce fotografie jej chorého otca počas dlhého čakania.

Prečítajte si tiež: Vieme, či hrozí zatvorenie martinskej Galérie

Podľa jej ďalších slov, sanitku im deň vopred objednala sestrička obvodnej lekárky. Žiadanky vraj mali vypísané na cestu tam aj späť. Keďže otec M. Gajňákovej je odkázaný na invalidný vozík, nemohli ísť vlastným osobným autom, do ktorého by sa nepomestili.

Na cestu do nemocnice prišla sanitka perfektne, presne podľa objednávky tak, aby kontrolu u lekára stihli na desiatu hodinu.

„Po kontrole hneď sestrička chirurgickej ambulancie kontaktovala dispečing so žiadosťou o odvoz. Neskôr, keď nás sestrička videla stále sedieť na chodbe, informovala nás, že sanitka príde po otca až po dvanástej hodine, lebo teraz musia pacientov voziť na dialýzu. Nakoniec z toho boli 3,5 hodiny čakania,“ posťažovala si čitateľka a dodala, že nepomohlo ani opakované urgovanie dispečingu sestričkou.

Nahlásený i nenahlásený vozík

Podľa jej ďalších slov, nastal nový problém, keď konečne prišla sanitka. Šofér ostal prekvapený, že majú vlastný vozík, pretože mu o ňom nikto nič nepovedal. Naložiť mal len asi troch pacientov a invalidný vozík bol už skrátka navyše.

„Šofér bol však veľmi ústretový, náš vozík do sanitky nejako napratal, aby sa pre nedostatok miesta nemusel vracať po ďalšieho pacienta. Bol ale nahnevaný na zlé manažovanie dispečingom, lebo mohli vraj poslať väčšiu sanitku, lebo sestrička nahlásila aj odvoz invalidného vozíka,“ približuje komplikácie M. Gajňáková.

Ako sme sa dozvedeli od Kataríny Kapustovej, hovorkyne Univerzitnej nemocnice Martin, ich inštitúcia už rozvoz pacientov nerobí.

„Dopravnú zdravotnú službu pre nás zabezpečuje externý dodávateľ - spoločnosť Falck,“ povedala Kapustová.

Problémy robí doprava či výťah

Podľa slov Jany Galera Matúšovej, riaditeľky odboru marketingu a PR skupiny Falck, otec pani Gajňákovej nemal odvoz objednaný na cestu na vyšetrenie a aj z vyšetrenia.

„Pri otázke operátorky, či má pacient vlastný vozík, sme dostali negatívnu odpoveď, čo vyplýva z nahrávky daného hovoru. Pri objednávaní prevozu z vyšetrenia sme sestričku hneď upozornili, že to bude možné až po 13-tej hodine kvôli prevozom, ktoré boli skôr objednané a už naplánované,“ vyslovila sa Jana Galera Matúšová z Falcku a doplnila, že až 70 percent prepráv pacientov mávajú plánovaných dopredu.

„V prípade meškania ide vždy o objektívne príčiny – zväčša je to pre hustú premávku či inú nečakanú zmenu v dopravnej situácií. Často sa stáva, že pacient, ktorého sme vyzdvihovali skôr pred nasledujúcim, ešte nebol pripravený na prevoz. Ak sme ho vyzdvihovali v nemocnici, tak napríklad nemal pripravenú prepúšťaciu správu,“ menuje časté komplikácie pri preprave, ktoré vedia spôsobiť poriadny sklz.

Ako ďalej ozrejmila, za meškaním mnohokrát stoja aj dôvody súvisiace s technickým vybavením nemocníc, ako napríklad dlhé čakanie na výťah.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 674
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 327
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 806
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 267
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 235
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 666
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 987
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 581
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 754
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 359

Hlavné správy z MY Turiec

Sú „drzí bikeri“ hlavný problém našej  prírody?

V titulnom článku  prvého júlového čísla MY–TN  sa naši ochrancovia zásadne vyjadrili a ukázali prstom na bezohľadných ničiteľov turčianskej prírody. No nie je všetko také, ako sa na prvý pohľad zdá.

Cyklobusy na cestách kraja s posilnenou prevádzkou aj počas piatkov

Župné cyklobusy sa vrátili na cesty v Žilinskom kraji. Smerujú do troch cyklodestinácií a jazdiť budú do 30. septembra.

Na Oravskú nedeľu do martinského skanzena

Okrem vystúpenia folklórnych kolektívov priblížia najsevernejší región Slovenska aj ľudovo-umeleckí výrobcovia a remeselníci. Podujatie začína v nedeľu o 10. h a potrvá do štvrtej poobede.

Vieme, kde zoberú hračky po vašich deťoch, na plyšáky ale zabudnite

​​​​​​​Ak neviete, čo s nepotrebnými, ale stále zachovalými stavebnicami či bábami po svojich ratolestiach, tak v niektorých turčianskych zariadeniach ich od vás radi zoberú. Má to však isté podmienky.

Aj v Martine taxíky cez mobilnú aplikáciu

V júli sa aj v Martine spúšťa platforma, ktorá zjednodušuje objednávanie taxíkov.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ o 10.40

V bazéne v Nitre našli mŕtvolu muža, hygienici prikázali vymeniť vodu

Mladík zrejme preliezol plot.

Dievčatá „nakupovali“ bez platenia

Polícia pátra po viacerých tínedžerkách.

Vybrali SME

Už ste čítali?