Pondelok, 18. február, 2019 | Meniny má Jaromír

Schúlený v kresle čakal senior na sanitku v Martine skoro štyri hodiny

​​​​​​​Keď odchádzate z vyšetrenia z nemocnice domov a nemáte zabezpečený vlastný odvoz, môže sa stať, že si na sanitku počkáte aj niekoľko hodín. Podľa kompetentných však na to často bývajú rôzne dôvody.

Takto čakal 88-ročný pán na sanitku 3,5 hodiny.
Takto čakal 88-ročný pán na sanitku 3,5 hodiny. (Zdroj: ARCHÍV MG)

MARTIN. Je normálne, aby starší chorý pacient čakal na prevoz sanitkou niekoľko hodín? S nepríjemnou skúsenosťou sa s nami podelila Turčianka Mária Gajňáková, ktorá išla do martinskej nemocnice so svojim 88-ročným otcom na vybratie stehov po desiatich dňoch od jeho operácie.

Ubolený senior v kresle

„Na sanitku, ktorá nás mala odviezť domov, sme v nemocnici čakali tri a pol hodiny. Nie nemýľte sa, nejde o martinského bezdomovca. Takto môj otec musel vyčkávať na chodbe. Ešteže na chirurgii v čakárni majú celkom pohodlné sedačky. Kam to len kráčaš slovenské zdravotníctvo?“ napísala nám do redakcie Mária Gajňáková, ktorá zároveň pripojila ľútosť vyvolávajúce fotografie jej chorého otca počas dlhého čakania.

Prečítajte si tiež: Vieme, či hrozí zatvorenie martinskej Galérie

Podľa jej ďalších slov, sanitku im deň vopred objednala sestrička obvodnej lekárky. Žiadanky vraj mali vypísané na cestu tam aj späť. Keďže otec M. Gajňákovej je odkázaný na invalidný vozík, nemohli ísť vlastným osobným autom, do ktorého by sa nepomestili.

Na cestu do nemocnice prišla sanitka perfektne, presne podľa objednávky tak, aby kontrolu u lekára stihli na desiatu hodinu.

„Po kontrole hneď sestrička chirurgickej ambulancie kontaktovala dispečing so žiadosťou o odvoz. Neskôr, keď nás sestrička videla stále sedieť na chodbe, informovala nás, že sanitka príde po otca až po dvanástej hodine, lebo teraz musia pacientov voziť na dialýzu. Nakoniec z toho boli 3,5 hodiny čakania,“ posťažovala si čitateľka a dodala, že nepomohlo ani opakované urgovanie dispečingu sestričkou.

Nahlásený i nenahlásený vozík

Podľa jej ďalších slov, nastal nový problém, keď konečne prišla sanitka. Šofér ostal prekvapený, že majú vlastný vozík, pretože mu o ňom nikto nič nepovedal. Naložiť mal len asi troch pacientov a invalidný vozík bol už skrátka navyše.

„Šofér bol však veľmi ústretový, náš vozík do sanitky nejako napratal, aby sa pre nedostatok miesta nemusel vracať po ďalšieho pacienta. Bol ale nahnevaný na zlé manažovanie dispečingom, lebo mohli vraj poslať väčšiu sanitku, lebo sestrička nahlásila aj odvoz invalidného vozíka,“ približuje komplikácie M. Gajňáková.

Ako sme sa dozvedeli od Kataríny Kapustovej, hovorkyne Univerzitnej nemocnice Martin, ich inštitúcia už rozvoz pacientov nerobí.

„Dopravnú zdravotnú službu pre nás zabezpečuje externý dodávateľ - spoločnosť Falck,“ povedala Kapustová.

Problémy robí doprava či výťah

Podľa slov Jany Galera Matúšovej, riaditeľky odboru marketingu a PR skupiny Falck, otec pani Gajňákovej nemal odvoz objednaný na cestu na vyšetrenie a aj z vyšetrenia.

„Pri otázke operátorky, či má pacient vlastný vozík, sme dostali negatívnu odpoveď, čo vyplýva z nahrávky daného hovoru. Pri objednávaní prevozu z vyšetrenia sme sestričku hneď upozornili, že to bude možné až po 13-tej hodine kvôli prevozom, ktoré boli skôr objednané a už naplánované,“ vyslovila sa Jana Galera Matúšová z Falcku a doplnila, že až 70 percent prepráv pacientov mávajú plánovaných dopredu.

„V prípade meškania ide vždy o objektívne príčiny – zväčša je to pre hustú premávku či inú nečakanú zmenu v dopravnej situácií. Často sa stáva, že pacient, ktorého sme vyzdvihovali skôr pred nasledujúcim, ešte nebol pripravený na prevoz. Ak sme ho vyzdvihovali v nemocnici, tak napríklad nemal pripravenú prepúšťaciu správu,“ menuje časté komplikácie pri preprave, ktoré vedia spôsobiť poriadny sklz.

Ako ďalej ozrejmila, za meškaním mnohokrát stoja aj dôvody súvisiace s technickým vybavením nemocníc, ako napríklad dlhé čakanie na výťah.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Noerr advised on WebSupport deal
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  4. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  5. eKasa prichádza na Slovensko
  6. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  7. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  8. Konferencia - EU support for research
  9. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  10. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 17 701
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 620
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 029
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 231
  5. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  6. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 652
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 536
  8. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 3 968
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 762
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 2 827

Hlavné správy z MY Turiec

Odkúpili pohľadávku, stavajú na nohy chovateľov hovädzieho dobytka

SANAGRO odkúpilo pohľadávku, ktorá mohla spoločnosť AFG Turčianske Teplice doviezť do konkurzu. Aktuálne bojujú o záchranu firmy na trhu a vysporiadanie podielov vlastníkov. Skupina hľadá možnosti spolupráce so susedným družstvom v Dubovom.

Daj sa dievča odmaľuvať, budeš mať pamiatku

Chlap v koši, turoň i prespanka. Aj takéto maškary sa budú 24. februára premávať v Múzeu slovenskej dediny v martinských Jahodníckych hájoch.

Na úrady si ešte počkáme

Na plánované klientske centrum v bývalej Neografii, v ktorom sa majú sústrediť všetky úrady štátnej správy, si možno rok počkáme. Na rekonštrukciu ešte len pripravujú podklady. Z druhej časti areálu už súkromný podnikateľ vyváža sutiny.

Miro Dacho: Niektoré slovné spojenia nás zabávali celé obdobie skúšok

Hľadisko Slovenského komorného divadla v Martine najnovšie zapĺňa inscenácia z pera dramatika Pavla Kyrmezera Komedia česká o bohatci a Lazarovi. Podobenstvo, inšpirované evanjeliom sv. Lukáša, aj po stáročiach potvrdzuje, že ľudstvo je nepoučiteľné.

Vlasta Kunovská: Každý má právo na  šťastie a všetko, čo k tomu potrebujete je skryté len vo vás

Opýtajme sa Vlasty, ona to určite bude vedieť! – tak takáto odpoveď v redakcii vždy nasledovala hneď potom, keď sme pátrali po niečom z turčianskej kultúry a nevedeli sme si spomenúť, kde to hľadať. Osobitne to platilo o divadle.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Liptovská Mara dala najväčšej priehrade meno i symbol

Ako minca má dve strany, tak ich má aj Liptovská Mara.

Móda v kaštieli: Predviedli spoločenské a svadobné šaty (+FOTO)

Módna prehliadka opäť pritiahla návštevníkov všetkých vekových kategórií.

Kysučanka neprežila pád z okna nemocnice

Včera večer došlo vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou v Žiline k obrovskej tragédii. Z okna vypadla 31-ročná Kysučanka.

Vybrali SME

Už ste čítali?