MARTIN, BRATISLAVA. V nesprávnej chvíli na nesprávnom mieste. Aj takto by sa dala opísať snaha seniora z Považskej Bystrice, ktorý si chcel jedno januárové nedeľné dopoludnie na železničnej stanici Martin zaobstarať cestovný lístok.
„Žiaľ, v tej chvíli som nepochodil, okienko pokladne bolo zatvorené. Priznám sa, že ma to prekvapilo, nečakal som, že v takom veľkom meste ako je Martin, by sa to stalo. Nikdy predtým som sa s niečím podobným nestretol,“ opísal skúsenosť senior z Považia, ktorý bol v Turci aj s manželkou na rodinnej návšteve.
V predstihu si lístok chcel vybaviť pravdepodobne i preto, lebo v nedeľu sa kapacita bezplatných miest v rýchlikoch rýchlo zaplní.
Nie raz sa stane, že ak prídete k pokladni pár minút pred odchodom vlaku, tak už cestovný doklad na bezplatnú prepravu nezoženiete a musíte si ho zaplatiť.
Bola prestávka
Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč povedal, že predaj cestovných dokladov na železničnej stanici Martin sa zabezpečuje v dvoch pokladniach.
Tie sú od pondelka do piatka otvorené v čase od 05.05 h do 20.40 h, v sobotu od 05.05 h do 17.30 h a potom od 18. h do 20.0 h. V nedeľu a vo sviatok je zas otvorené od 05.05 h do 09.30 h a od 10. h do 20.40 h.
Faktom tiež je, že pokladničné hodiny sú riadne vypísané na okienkach pokladne i na vonkajších dverách vestibulu. Dajú sa však zistiť aj na internete.

„Mrzí nás, že cestujúci si chcel kúpiť lístok v pokladni práve v čase prestávky, no musíme rešpektovať aj pracovné podmienky našich zamestnancov. Čas prestávky zároveň zohľadňuje čas, keď zo stanice neodchádzajú ani na ňu neprichádzajú žiadne vlaky. Napríklad, v nedeľu odchádza posledný vlak pred prestávkou o 09.28 h a prvý po prestávke prichádza o 10.33 h,“ vysvetľoval vzniknutý problém Tomáš Kováč.
Od pokladníčok na železničnej stanici v Martine sme sa tiež dozvedeli, že niekedy sa im pre meškanie vlaku prestávka skráti a ony sa potom ani nemajú kedy najesť. Navyše v tom čase je prítomná len jedna pracovníčka, takže sa ani nemá s kým prestriedať, druhá nastupuje v nedeľu až o 11. h.
Možností je viac
Hovorca ešte pripomenul, že železničná spoločnosť neustále informuje cestujúcu verejnosť aj o možnostiach využitia alternatívnych predajných kanálov, ak je pokladňa na stanici zatvorená. Lístok si možno vybaviť cez internet, ale aj zaslaním sms.
„Bezplatným cestujúcim ponúkame službu Lístok do mobilu na zavolanie. Stačí zatelefonovať na číslo nonstop dostupného kontaktného centra 18 188, na ktorom naši pracovníci zákazníkom poradia a lístok im pošlú vo forme SMS do mobilného telefónu,“ povedal Tomáš Kováč.